• Zebrahäst

    svullen v 5+0

    Hej. Jag är gravid i v 5+0 och magen är jättesvullen. Vill inte gå ut med graviditeten än utan i v 12+0 någonting.. & vill inte så 'tjock' ut i onödan heller. Detta är vårt andra barn. Hur var det för er?

  • Svar på tråden svullen v 5+0
  • Rebecca 869

    Är själv i v.6 nu och känner som du och min mage är minst lika svullen om inte mer...

    också mitt andra barn. Vet att det bara är hormoner och uppblåst mage pga tarmarna men det ser väldigt misstänksamt gravid ut. Vilket man är och man vill ju inte behöva avslöja än.

    Nu kommer värmen också och har jag bara ett linne på mig ser det misstänksamt ut må jag säga.

    Har iaf berättat på jobbet idag men sagt att det är tidigt än men vill vänta att berätta för andra nära släkt och vänner och familj osv tills iaf v. 12 / 13 nånting.

  • Zebrahäst
    Rebecca 869 skrev 2015-05-25 16:51:57 följande:

    Är själv i v.6 nu och känner som du och min mage är minst lika svullen om inte mer...

    också mitt andra barn. Vet att det bara är hormoner och uppblåst mage pga tarmarna men det ser väldigt misstänksamt gravid ut. Vilket man är och man vill ju inte behöva avslöja än.

    Nu kommer värmen också och har jag bara ett linne på mig ser det misstänksamt ut må jag säga.

    Har iaf berättat på jobbet idag men sagt att det är tidigt än men vill vänta att berätta för andra nära släkt och vänner och familj osv tills iaf v. 12 / 13 nånting.


    Ja samma här.. :/ men jag är frf mammaledig med min dotter så jag träffar inte så många förutom familj, släkt & vänner.
  • Rebecca 869

    Okej! Skönt det ju! !

    Hoppas det lägger sig lite snart! ! Kanske finns saker man kan äta som minskar uppblåsheten. ..

  • melissans

    Jag var också jätte svullen i början, kunde inte få på mig några av mina byxor och magen stack ut som tusan hehe. Men det la sig efter någon vecka, nu 2 veckor senare är jag inte alls lika svullen och kan ha mina vanliga byxor (och vi såg ett hjärta idag 6+4 så jag vet att allt är OK :D) 


    Det är bara tarmarna som spökar, se till att äta bra saker så att du inte blir förstoppad (vilket kan va ganska svårt) Men jag tror att det är alla hormoner i början som ger kroppen en chock, sen vänjer den sig och svullnaden lägger sig nog :) 

  • Zebrahäst
    melissans skrev 2015-05-27 21:27:37 följande:

    Jag var också jätte svullen i början, kunde inte få på mig några av mina byxor och magen stack ut som tusan hehe. Men det la sig efter någon vecka, nu 2 veckor senare är jag inte alls lika svullen och kan ha mina vanliga byxor (och vi såg ett hjärta idag 6+4 så jag vet att allt är OK :D) 


    Det är bara tarmarna som spökar, se till att äta bra saker så att du inte blir förstoppad (vilket kan va ganska svårt) Men jag tror att det är alla hormoner i början som ger kroppen en chock, sen vänjer den sig och svullnaden lägger sig nog :) 


    Åh! Grattis!! :) Vill också.. Men vet inte hur vi ska gå tillväga? Ja igår såg det ut som om Jah var gravid i mån 4 minst :(
  • Zebrahäst
    Rebecca 869 skrev 2015-05-26 15:43:05 följande:

    Okej! Skönt det ju! !

    Hoppas det lägger sig lite snart! ! Kanske finns saker man kan äta som minskar uppblåsheten. ..


    Ja.. Det skiftar väldigt från dag till dag
  • melissans
    Zebrahäst skrev 2015-05-27 21:32:21 följande:
    Åh! Grattis!! :) Vill också.. Men vet inte hur vi ska gå tillväga? Ja igår såg det ut som om Jah var gravid i mån 4 minst :(

    Det försvinner ska du se! tänk på att äta mycket frukt och grönt så blir det nog bättre :) menar du med att få göra vul? 


    Googla privat gyn i den kommunen du bor i så hittar du nog några :) sen är det bara ringa å boka tid. Här går besöken på högkostnadskortet så jag behövde inte betala ett öre då jag redan kommit upp i 1200 inom vården detta år. Så jag kan gå hur mycket jag vill gratis! Annars kostar det väl runt 200-500 kronor beroende på var man bor. 


     


    Dom tar emot dig vilken vecka du än är i, mödra vill inte ta emot innan vecka 8 här

Svar på tråden svullen v 5+0