• Tossen

    Kejsarsnitt pga säte - någon mer?

    Kommer göra kejsarsnitt pga envis bebis som inte vill vända sig, någon mer?

    När kommer ni i så fall göra det? Jag har fått tid 5 dagar före BF, känns lite sent eller?

  • Svar på tråden Kejsarsnitt pga säte - någon mer?
  • linnis83

    Jag fick planerat snitt pga säte precis som du, efter ett misslyckat vändningsförsök. Bebis blev utplockad på 39+2, fast dom sa att det oftast gjordes 7-10 dagar före bf. Vet inte varför dom bokade in det så sent, men tänker att det var för att det inte fanns lediga tider...

    Allt gick bra i alla fall, hade inga känningar alls att förlossningen var på g så hade nog fått vänta ett tag om det inte blivit snitt. Men om förlossningen startar av dig själv så blir det ju snitt då istället.

    Lycka till!

  • Tossen

    Tack för svar! :)

    Samma dag som för mig då! Var du inte orolig att förlossningen skulle starta innan?

    Jag har börjat måla upp att jag är en sån förstagångsföderska som förlossningen tar 2h för och att jag inte ens ska hinna in utan han fastnar påväg ut :( undrar om det går att ringa och fråga om vi kan boka om?

  • linnis83

    Hade som sagt inga känningar alls innan, inte minsta lilla förvärkar, så hade ingen känsla av att det skulle komma igång. Därför var jag inte orolig.

    Men tycker absolut att du kan ringa och kolla om det går att byta tid. Annars kan du väl åka in så fort du får minsta misstanke om att det är på g?

    Vilken vecka är du i nu?

  • yodi

    har gjort två planerade snitt pga bebisen legat i säte, båda gjordes v 38+6

  • Tossen

    Är i vecka 36+5 nu och känner ganska mkt sammandragningar och mensvärk (men det BEHÖVER ju inte betyda något heller). Får ringa in direkt om jag känner att det börjar mer helt enkelt! Men kanske ska höra iaf om det går att planera några dagar tidigare.

  • calabalic

    Ska också göra kejsarsnitt pga säte, efter misslyckad vändning. Första barnet. Är i v 36+5 och har inte fått nån tid ännu (vändningen var förra veckan). Börjar känna mig lite stressad, vore skönt med ett datum.. Hur långt innan snittet fick ni veta datum?

    Ni som inte gjort snittet än, känner ni er nervösa?

  • Joset

    Jag hade beviljat snitt innan jag visste att min dotter låg i säte, och därför gjordes inget vändningsförsök.  

    Jag hade snittdatum 10 dagar innan BF. Dagen innan snittet gick vattnet, så det blev ett akutsnitt. Allt gick hur bra som helst :)

Svar på tråden Kejsarsnitt pga säte - någon mer?