• Äldre 25 May 21:08
    2632 visningar
    5 svar
    5
    2632

    Så yr att jag känner mig full

    Är gravid i v 8 och så yr att jag känner mig onykter . Tillochmed när jag ligger ner yrslar det ordentligt . Illamåendet började förra veckan och den här blandningen är verkligen allt annat än trevlig ! Nån mer som mår som ett fyllo ?

    Min första graviditet slutade med MA i v.13 i augusti förra året , mådde inte ens i närheten av detta . Kan ju knappt gå på toa utan att dra i golvet känns det som . Nån som mår likadant eller vet om yrseln kan bero på graviditeten ? Tips och råd mottages tacksamt !

  • Svar på tråden Så yr att jag känner mig full
  • Äldre 25 May 21:41
    #1

    Kanske ska du kolla upp ditt blodvärde. Det är det jag kommer på såhär på rak arm bara.

  • Äldre 25 May 21:50
    #2

    Jag har varit jätte yrslig båda mina graviditeter.. Blodvärden var bra varje gång och de hittade inga fel. Läkaren trodde att det var ett gravidsymptom för mig.

    Var yrslig i ca 2-3 veckor men bara en vecka var verkligen jättejobbig.. Halvlåg mest, allt bara snurrade..

    Hoppas ditt går över. Ring till VC o kolla blodvärdet o att du inte fått någon kristall eller något i örat.

  • Äldre 1 Jun 19:10
    #3

    Hur har det gått för dig

  • Äldre 1 Jun 20:52
    #4
    Milov skrev 2015-05-25 21:08:31 följande:

    Är gravid i v 8 och så yr att jag känner mig onykter . Tillochmed när jag ligger ner yrslar det ordentligt . Illamåendet började förra veckan och den här blandningen är verkligen allt annat än trevlig ! Nån mer som mår som ett fyllo ?

    Min första graviditet slutade med MA i v.13 i augusti förra året , mådde inte ens i närheten av detta . Kan ju knappt gå på toa utan att dra i golvet känns det som . Nån som mår likadant eller vet om yrseln kan bero på graviditeten ? Tips och råd mottages tacksamt !


    Här är en till! Jag är precis som du i vecka 8 och blev i fredags sjukskriven pga just yrsel. Jag har i och för sig inget illamående, men däremot alldeles för högt blodsockervärde. Både blodvärde och blodtryck är bra, så läkaren tror att det beror på graviditetshormonet. Problemet just nu för mig är att mitt blodsockervärde egentligen kräver att jag rör på mig så mycket som möjligt, vilket inte är så lätt när världen snurrar :/ Men det är väl bara att gilla läget och hoppas att det bara är de första 12 veckorna som det sitter i :)
  • Äldre 9 Jun 18:56
    #5

    Har inte varit inne på ett tag , men jag är glad att kunna säga att det är mycket bättre med yrseln nu ! Jag ringde 1177 och pratade även med barnmorskan förra veckan och båda sa att det är väldigt vanligt så jag blev lugnare . Nu har jag världens hosta sen en vecka tillbaka och orolig för det . Men det hör ju till att vara nojig

Svar på tråden Så yr att jag känner mig full