• Anonym (Tjejen)

    Alltid huvudvärk när jag tränar och resten av dagen!! Vad beror det på??

    Jag har börjat träna för några veckor sedan. Problemet är att jag alltid får huvudvärk!!

    Jag kör ofta med en PT så passen är ju ofta hårda, men inte för hårda enligt mig. Huvudvärken kommer ju på en gång, knappt innan jag börjat! Kroppen har ju inte hunnit bli slut...

    Sist tränade jag själv och lyckades med sprängande huvudvärk 1min in i jobbigare cykling.

    Jag värmer ju alltid upp minst 10 min.

    Jag dricker vatten, resorb, äter....ingenting hjälper. Inte heller Ipren eller alvedon.

    Huvudvärken förstör hela dagar för mig. Tränar jag vid lunch-tid så är jag ibland helt förstörd av huvudvärk resten av dagen. Dagen efter är alltid huvudvärken borta.

    Har haft huvudvärk vid träning förut också, flera år sedan då jag provade joggning, men trodde det berodde på vätskebrist då....så är ju inte fallet nu.

    Jag måste få nå hjälp med detta! Såhär kan jag väl inte behöva ha det? :( Har tid ha läkare om drygt en vecka, men vill ha lite "kött på benen" inför det så jag har större chans till bra hjälp.

    Har någon varit med om liknande?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-25 21:39
    Någon med tips på vad som kan hjälpa?
    Eller idéer om varför jag får denna huvudvärk!!
    Vissa gånger är smärtan hanterbar och vissa gånger har jag till och med gråtit pga smärtan.

  • Svar på tråden Alltid huvudvärk när jag tränar och resten av dagen!! Vad beror det på??
  • MissTL

    Hade samma problem som du förutom att jag fick migrän. Blev bättre efter att jag köpt träningsskor med sulor som var utprovade efter mina fötter. Kostade en del men har varit värt det!

  • Anonym (Tjejen)
    MissTL skrev 2015-05-25 22:05:31 följande:

    Hade samma problem som du förutom att jag fick migrän. Blev bättre efter att jag köpt träningsskor med sulor som var utprovade efter mina fötter. Kostade en del men har varit värt det!


    Jag springer inget (har problem med benhinnorna) så skorna är nog inte SÅ viktiga. De borde iaf inte orsaka huvudvärk när jag cyklar, rodd eller styrketränar...

    Jag har aldrig haft migrän tidigare. Jag mår ju inte illa eller är ljuskänslig så det låter väl heller inte riktigt som migrän..?
  • Anonym (Tjejen)
    K grrl skrev 2015-05-25 22:14:55 följande:

    Du kanske spänner dig?


    Ja jag försöke tänka på det när jag tränar. Men som sist hade jag nara hunnit cykla i ett par minuter innan värsta huvudvärken bröt ut. Känns också lite osannolikt att spänningar kan ge såna snabba utbrott...
  • AnonymaKlara

    Så hade jag i början när jag tränade också, för flera år sen. Drog mig nästan från att träna pga det! Men det gick över och nu får jag aldrig huvudvärk pga träning längre. Kroppen kanske inte är van och inte vet hur den ska hantera det dom händer med kroppen? Och kanske ändå en blandning mellan spänningshuvudvärk och vätskebrist?

  • Anonym (Tjejen)
    AnonymaKlara skrev 2015-05-25 22:21:02 följande:

    Så hade jag i början när jag tränade också, för flera år sen. Drog mig nästan från att träna pga det! Men det gick över och nu får jag aldrig huvudvärk pga träning längre. Kroppen kanske inte är van och inte vet hur den ska hantera det dom händer med kroppen? Och kanske ändå en blandning mellan spänningshuvudvärk och vätskebrist?


    Ja kanske att kroppen blir chockad. Hoppas att kroppen vänjer sig snart i såna fall!! Min kropp måste ju få träna men det går ju typ inte om jag blir däckad av huvudvärk resten av dagen :(

    Vätskebrist borde det inte kunna vara, jag dricker massor och tar en reaorb innan och efter så jag också så få i mig salt och inte förlora allt vatten.
  • Anonym (Tjejen)
    Alexi skrev 2015-05-25 22:21:30 följande:

    Hur är det om du cyklar "i naturen" då? Om du springer till bussen?


    Cyklar aldrig i naturen, hehe. Springer till bussen gör jag typ aldrig då jag har problem med benhinnorna. Så om jag springer efter bussen så är det väldigt korta stunder och ger då ingen huvudvärk.

    Tidigare (för några år sedan) när jag joggade i den fria naturen fick jag också huvudvärk..
  • Anonym (Tjejen)
    MammAmma skrev 2015-05-25 22:27:08 följande:

    Har du kollat blodtrycket?


    Nej det har jag faktiskt inte... Kan de ge problem som huvudvärk vid träning?
Svar på tråden Alltid huvudvärk när jag tränar och resten av dagen!! Vad beror det på??