• Anonym (Åh)
    Äldre 25 May 22:03
    428 visningar
    9 svar
    9
    428

    I valet och kvalet med kärlek och utbildning

    Hej! Jag är en tjej som nyss fyllt 19. Jag ska ta studenten och börja plugga i höst. Utbildningen jag kommit in på är min drömutbildning...men den är utomlands.

    Så för en månad sen ungefär så träffade jag en lite äldre kille på Tinder som jag dejtat fram tills nu. Jag börjar bli förälskad i honom och han är väldigt sweet. <3

    Problemet är att han bor i Sverige och att jag måste tacka ja/nej till utbildningen om bara några dagar. Jag vet inte hur jag ska göra!

    Vi har inte sagt att vi är ihop men han är väldigt gullig mot mig. Snälla hjälp mig att få ordning på tankarna.

  • Svar på tråden I valet och kvalet med kärlek och utbildning
  • Anonym (Ylva)
    Äldre 25 May 22:05
    #1

    Klart du ska tacka ja till utbildningen! Du är bara barnet och har hela livet på dig att dejta killar. De flesta träffar inte rätt i tonåren, om man säger så.

  • Upptag­enmeni­nte
    Äldre 25 May 22:07
    #2

    Att ens fundera på att missa din drömutbildning... för en kille du inte ens är ihop med? Nej. Gör inte det.

    Gå di utbildning. Är det menat att det ska bli ni två, och om det finns äkta känslor, så fixar ni ett långdistansförhållande tills utbildningen är klar. 

    Skippar du utbildningen, och sedan visar det sig att det inte blev något med killen (ni är ju inte ens ihop än!)... Ja då står du där utan utbildning och utan kille... Snacka om fail i så fall.

  • Anonym (Åh) Trådstartaren
    Äldre 25 May 22:08
    #3
    Upptagenmeninte skrev 2015-05-25 22:07:09 följande:

    Att ens fundera på att missa din drömutbildning... för en kille du inte ens är ihop med? Nej. Gör inte det.

    Gå di utbildning. Är det menat att det ska bli ni två, och om det finns äkta känslor, så fixar ni ett långdistansförhållande tills utbildningen är klar. 

    Skippar du utbildningen, och sedan visar det sig att det inte blev något med killen (ni är ju inte ens ihop än!)... Ja då står du där utan utbildning och utan kille... Snacka om fail i så fall.


    Han har sagt att han inte vill ha någon distansrelation
  • Anonym (själv­klart)
    Äldre 25 May 22:10
    #4

    Ja självklart, gå utbildningen. Han får väl komma och hälsa på om det blir seriöst samt att du säkert åker hem då och då. Håller det så håller det. 

  • Upptag­enmeni­nte
    Äldre 25 May 22:11
    #5
    Anonym (Åh) skrev 2015-05-25 22:08:09 följande:
    Han har sagt att han inte vill ha någon distansrelation
    Se där, han har svarat på din fråga alldeles själv! Han är inte värd att satsa på. Har han inte mer känslor än så för dig, så ska du definitivt inte skippa utbildningen för hans skull.
  • Anonym (C)
    Äldre 25 May 22:35
    #6

    Självklart ska du välja utbildningen! Du kommer att ångra dig annars!

  • Anonym (..)
    Äldre 25 May 23:08
    #7

    Utbildningen! Inge snack om saken. Du kommer ångra dig annars.

  • Julia1­245
    Äldre 26 May 04:02
    #8

    Men snälla jistanes. Utbildningen, givetvis. Något annat är inget alternativ.

  • Äldre 26 May 05:34
    #9
    Upptagenmeninte skrev 2015-05-25 22:11:41 följande:
    Se där, han har svarat på din fråga alldeles själv! Han är inte värd att satsa på. Har han inte mer känslor än så för dig, så ska du definitivt inte skippa utbildningen för hans skull.
Svar på tråden I valet och kvalet med kärlek och utbildning