• Anonym (?)

    Hur hinner ni småbarnsföräldrar med ett sexliv?

    Som rubriken lyder, Hur hinner ni småbarnsföräldrar med ett sexliv?

    I vårt fall är vår dotter 1 år och sover i vår säng och nattammas. Egentligen så skulle vi hinna med lite snabbisar här o där MEN dottern släpper aldrig bröstet och så fort jag rör mig ur fläcken så vaknar hon, vilket ävdn betyder att jag måste lägga mig för natten samtidigt som henne trots att klockan kanske bara är 20-21 . Sambon och jag får ingen tid tillsammans vilket har börjat tära på oss

    Hjälp oss! Hur är det för er? Några tips, råd? Hur får man dottern att inte vara så fäst vid mig?

  • Svar på tråden Hur hinner ni småbarnsföräldrar med ett sexliv?
  • Anonym (d)

    På alla möjliga sätt. Lunchdejter, gå upp tidigare än barnen, passa på vid varje tupplur barnen tog, bilsex, utomhussex. 

  • Ego Lovers

    Det funkar kanon och vi har sex barn så visst borde du och din partner hinna med otroligt mycket sex med bara ett barn.

  • Anonym (Ta fighten.)

    Haha ni har ett barn?! Vi har 4 och vi hinner ha sex. Sluta gnäll och agera istället. Kanske dax för dottern att sova i egen säng och slita amma på nätterna? Ta fighten.

  • Dixie
    Ego Lovers skrev 2015-05-25 22:52:00 följande:

    Det funkar kanon och vi har sex barn så visst borde du och din partner hinna med otroligt mycket sex med bara ett barn.


    Anonym (Ta fighten.) skrev 2015-05-25 22:59:18 följande:

    Haha ni har ett barn?! Vi har 4 och vi hinner ha sex. Sluta gnäll och agera istället. 


    så bara för att ni hinner med MÅNGA fler barn så borde TS inte ha något problem att hinna...... alla är ju olika och lever ju inte enligt samma mall..... 

    TS - att de flesta hinner med lite sex även som småbarnsförälder beror nog till stor del på att de flesta inte nattammar sina 1åringar, går och lägger sig samtidigt och ligger där hela natten - så det handlar väl helt enkelt om vad man väljer!

  • Anonym (!)

    Har sex 4-5 gånger i veckan ibland mer. Men då sover vårt barn i egen säng och sover dessutom hela nätter så här hinns ha sex så mycket vi vill.

  • Anonym (?)

    Haha jag måste bara berätta. Vi hade nyss sex! Jag blev så trött på mig själv så jag tänkte att 5min kan väl ändå dottern klara vara själv utan att vakna. Och japp , det gick lite längre än så men precis när vi blivit klara tjöt hon till hahahaha. Men jag ska verkligen se till så att det blir mer sex! Som sagt, enda problemet vi har är inte tiden egentligen, utan det är ju för att så fort hon sover så vill hon ammas och man kan inte gå ifrån henne men det ska de bli ändring på! :)

  • Anonym (Gravid med 6:e barnet.)

    Vi har 5 barn, dom två minsta är 2 år och 9 månader. Vi hinner med att ha sex så ofta vi vill, oftast på kvällen men även ibland på natten och morgonen eller när dom sover lunch ifall vi båda är hemma. Har sex minst 5-6 gånger i veckan i vanliga fall och som mest 8-10 gånger, lite mindre nu när jag är gravid så kanske 4-5 gånger i snitt.

  • Anonym (F)
    Anonym (Ta fighten.) skrev 2015-05-25 22:59:18 följande:

    Haha ni har ett barn?! Vi har 4 och vi hinner ha sex. Sluta gnäll och agera istället. Kanske dax för dottern att sova i egen säng och slita amma på nätterna? Ta fighten.


  • Ego Lovers
    Dixie skrev 2015-05-25 23:03:52 följande:
    Anonym (Ta fighten.) skrev 2015-05-25 22:59:18 följande:

    Haha ni har ett barn?! Vi har 4 och vi hinner ha sex. Sluta gnäll och agera istället. 


    så bara för att ni hinner med MÅNGA fler barn så borde TS inte ha något problem att hinna...... smile5.gif alla är ju olika och lever ju inte enligt samma mall..... 

    TS - att de flesta hinner med lite sex även som småbarnsförälder beror nog till stor del på att de flesta inte nattammar sina 1åringar, går och lägger sig samtidigt och ligger där hela natten - så det handlar väl helt enkelt om vad man väljer!

    Det som oftast är, är att de med få barn förundras hur vi med många barn lyckas ha mycket sex och har lyckats göra många barn. Och på något sätt borde då jag och anonym ta fighten som har många barn ha en bra lösning, logistik osv. Eftersom de med ett barn knappt har något sex alls i deras mening. Hur ofta har jag inte fått höra att har ni sex jämt eller endast för att vi har många barn. Då kan man ju undra varför folk tror det eftersom de själva aldrig verkar ha sex och bara har ett barn. De borde ju ha all tid i världen medan vi med många barn borde ha extremt lite tid till just sex eftersom vi har fler barn att ta hand om. För vad gör par med ett barn när de lagt barnet? När jag har några till kvar att lägga tex. Passa på och njut av varann, knulla istället för att klaga och försöker göra oss med många barn till sexgalningar i jämförelse med sig själva.
  • Anonym (mamman)

    Ja du TS du måste nog lära ditt barn att sova i egen säng. Låt inte barnet styra ditt liv! När du ska lägga dig osv...


    Men när man har bara ett barn så har man inte riktigt koll hur man ska göra. Inget illa menat.
    Jag gjorde samma misstag med mitt första barn ( har 4 nu) Fick ligga i timmar o natta honom o han sov inte så bra osv. Nu har jag lärt mig hur man gör o barnen sover hela nätter i sina sängar. Rutiner rutiner rutiner. inte rucka på dessa! NÅNSIN!

  • Anonym (jjjjj)

    sluta amma kanske? Hon är ju 1 år och kan äta själv. Min dotter är 16 månader och äter upp en cheesburgare själv. Menar inget illa utan du skrev själv tips hur dotterns ska bli mindre fäst vid dig. 
    Vi fick tillbaka vårt samliv när dottern började sova i sitt eget rum när hon var ca 10 månader, nu kollar vi på film, myser och har sex varje kväll. Så sluta amma o låt henne börja sova i sitt rum, hon tar ingen skada utan kanske sover ännu bättre (det var så för vår dotter) och ni får tillbaka ert samliv. 

  • Anonym (Lilo)

    Ett 1-årigt barn ska kunna sova utan att ha mammas tutte i munnen eller att mamma ligger brevid hela tiden. Det säger sig själv att man inte kan slösa ett halvt dygn på att ligga i sängen med ett stort barn, om inte barnet är sjukt. 

    Jag säger som de andra, ta fajten nu och sluta amma och lär barnet att sova själv. Fasa in pappan så han kan ta henne och så åker du bort några nätter eller sover i annat rum. Blir det skrik så stålsätt er, det är inte farligt för barn att skrika så länge pappa eller mamma är i närheten. 

  • Anonym (TrippelX)

    TS det hade kunnat vara jag som skrev tråden. Exakt likadant är det hos oss.. Vi har en 7 månaders bebis som ska ligga bredvid mig om nätterna och vaknar omedelbart om jag lämnar henne. Så lägger hon sig 19:00 då lägger jag också mig då. Somnar hon 20:00 ja same shit för mig med. Det funkar inte så längre .. Det är inte bara sex jag går miste om. Utan allt annat i livet som man inte hunnit med sedan man blev mamma. Jag vet inte vad jag hade gjort om jag lyckas lägga henne i hennes egen säng kl 20:00 och sen lämna rummet och göra ... Ja vad som helst. Ha egentid, läsa tidning, se på nyheterna elr Ha sex!!!!!!

Svar på tråden Hur hinner ni småbarnsföräldrar med ett sexliv?