• renlighet

    träffat en kanon kille. Dock problem med hygienen!

    Hej, har nyss börjat träffa en jätte härlig kille! Men han har så dålig hygien! Han borstar tänderna på morgon och kväll, men han bytar säng kläder kanske var 3 månad, första dagen jag såg hans säng så såg man var han sovit för det va helt svart I sängen. Resten av lägenheten är ren dock äckliga gammla möbler. men där är rent från disk osv I övrigt. Han duschar varannan dag när jag är där vilket han inte gör annars men det värsta är att han använder samma jobb tröja hela veckan! Trots han duschar så bytar han inte! Har ingen koll på om han bytar boxer och strumpor men det gör han säkert inte då. Handdukar kan användas i all oändlighet, fast dom är svarta av skit så tar han inte och tvättar det. Jag sa till han att det är ofräscht och jag äcklas av sånt, han kan även använda andra kläder flera gånger typ när han ska ut. Utan att tvätta imellan. Jag har sagt det seriöst att det är äckligt men han tycker det är onödigt att slösa på tvätt. Och bara skrattar bort det. Ni som har erfarenhet av sånt här, kan man få dom till att bli mer hygienisk? Vi är i 25 års åldern

  • Svar på tråden träffat en kanon kille. Dock problem med hygienen!
  • Anonym (Hmm)

    Han är snäppet värre än vad min man var när jag träffade honom. Dock duschade min man varje dag inkl rena kläder, dock hans lägenhet var rena ung karls lyan. Disk och skitigt överallt .. Det var hemskt och va där inne. Han skämdes såklart men vi städade och sen dess har han varit betydligt bättre än var han då var. Visst är han en slarver men långt ifrån vad han har varit.

    Bara säga som det är, visst att det kan vara känsligt men är du inte ärlig kommer du störa dig på det. Likaså har du sagt det och han skiter i det så respekterar han dig inte heller. Då kanske ni inte är menade för varandra heller.

  • renlighet

    Jag sa till han att han får byta jobb kläder varje dag, skiter i om det är jag som ska behöva tvätta de men gör det inte endå?. Han måste ju lära sig att vara renlig som en normal människa.

  • Anonym (Renlig)

    Skulle nog inte stå ut i längden med en man som inte sköter sin hygien. Ställ ultimatum!

  • Dexter dot com

    Om du påtalat att du tycker det är äckligt och han ändå inte gör något åt det hade jag gått vidare. En man som inte respekterar din åsikt och inte tar dig på allvar är inget att inleda en relation med. Det är ju ingen större ansträngning direkt att hålla sig själv och sin omgivning ren.

  • radwanska

    Varför förutsätter du att han inte byter underkläder vid dusch? Det är inte samma sak som att inte byta tröjan. Jag tycker hans personliga hygien låter normal. 2 ggr tandborstning, dusch varannan dag.
    "Äckliga" gamla möbler? Kanske det är du som har en fixering vid renlighet och att allt ska vara nytt? Där jag bor är möblerna också gamla. Det är en stil man antingen gillar eller ogillar men har inget med hygien att göra.


    Anonym (Hmm) skrev 2015-05-25 22:53:32 följande:

    Han är snäppet värre än vad min man var när jag träffade honom. Dock duschade min man varje dag inkl rena kläder, dock hans lägenhet var rena ung karls lyan. Disk och skitigt överallt .. Det var hemskt och va där inne. Han skämdes såklart men vi städade och sen dess har han varit betydligt bättre än var han då var. Visst är han en slarver men långt ifrån vad han har varit.

    Bara säga som det är, visst att det kan vara känsligt men är du inte ärlig kommer du störa dig på det. Likaså har du sagt det och han skiter i det så respekterar han dig inte heller. Då kanske ni inte är menade för varandra heller.


    Lägenheten är ju ren och det ligger ingen gammal disk, så hur är han släppet värre?
  • Anonym (Huggkubb)
    grind skrev 2015-05-26 08:04:03 följande:

    Killen verkar behöva en kvinna. Grattis!


    Han behöver en mamma som städar och fixar. Perfekt!
  • Dexter dot com
    radwanska skrev 2015-05-26 08:01:44 följande:

    Varför förutsätter du att han inte byter underkläder vid dusch? Det är inte samma sak som att inte byta tröjan. Jag tycker hans personliga hygien låter normal. 2 ggr tandborstning, dusch varannan dag.
    "Äckliga" gamla möbler? Kanske det är du som har en fixering vid renlighet och att allt ska vara nytt? Där jag bor är möblerna också gamla. Det är en stil man antingen gillar eller ogillar men har inget med hygien att göra.


    Lägenheten är ju ren och det ligger ingen gammal disk, så hur är han släppet värre?
    Fast eftersom lakan och handdukar är svarta av smuts lär han ju inte vara ren varken när han lägger sig i sängen eller torkar sig på handdukarna? Det kan knappast kallas normal hygien.
  • Minouiee
    Anonym (??) skrev 2015-05-26 08:04:33 följande:

    Bytar??? Det heter byter, ärthjärna.


    Du har uppenbarligen aldrig träffat en skåning, ärthjärna.
    You don't need religion to have morals. If you can't determine right from wrong, you lack empathy, not religion.
Svar på tråden träffat en kanon kille. Dock problem med hygienen!