• raxain

    Mår inge vidare!

    Hejsan ni på familjeliv! Ber om ursäkt om jag har valt fel kategori!

    Det är såhär att jag mår riktigt uselt och känner nästan mer för att avreagera mig, och få lite råd!

    Nu i helgen så vart man med om en hyfsad bilolycka i ungefär 200 blås! Skador lite här och var så smärta är ju en klar faktor till hur man mår

    Sen ska man byta familjehem för att dom inte känner att dom har tid att ta hand om mig! Och som grädden på moset så har man även blitt utesluten

    Ifrån den biologiska familjen.

    Och morsan har sagt upp kontakten idag! Allt inom loppet på 2 dagar! Mår riktigt uselt och känner nästan att man kan lägga sig ner och dö

    Vad tycker ni att man ska ta sig till? Har någon varit i en liknande situation?

  • Svar på tråden Mår inge vidare!
  • Aniiee

    Man ska sluta ta avstånd från sitt liv, erkänna att det var JAG och leva och ta itu med det. 

    Du är hur gammal? Är det kanske dags att stå på egna ben?


    Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • raxain

    Kan du utveckla hur du menar? 18 bast och har bott i fosterfamilj i 2 år, det är ju pga av henne flytten skedde då hon missbrukade vid den tidpunkten! Dock inte längre!

  • Anonym (A)

    Du skriver genomgående "man" istället för "jag" vilket brukar vara ett tecken på att personen ifråga distanserar sig från det som personen skriver. Det kan ju vara förståeligt att du gör det men det hjälper dig knappast. Gissar i alla fall på att det är det som Aniiee syftar till.

  • jojope

    Låter nästa på din trådstart att det liksom är hela omvärldens fel att det går dassigt för dig.
    Kanske borde omformulera din start på ett sätt som beskriver vad _du_ gjorde för att hamna i de situationerna och vad kunde _du_ gjort för att undvika dem.

    Det finns ju få människor som kan påverka ditt liv lika mycket som du själv.
    Menar absolut inte att trycka ner dig!
    Men inget av det du nämner i starten är saker som bara händer av sig själv.
    Menar att du kanske borde ta en funderare på vad du kan göra för att om 6 månader/1 år skriva en ny trådstart på hur du numera trivs i livet och har sunda friska relationer med dina nära och kära.
    Skulle vara härligt att läsa.

Svar på tråden Mår inge vidare!