• Anonym (svårt­)
    Äldre 26 May 01:25
    2798 visningar
    14 svar
    14
    2798

    Jag tror pappan gör mitt barn illa..

    Fel kategori, men hittade inget passande. Handlar inte om misshandel men
    jag tror min 8 årings pappa utsätter hen för sexuella övergrepp. Vi har varit separerade länge och har urusel kontakt. Men under den tiden vi var tillsammans när hen var bebis så märkte jag avvikande saker, inget jag skulle våga anmärka men kändes ändå konstigt. Hen berättade även att hen blivit "smörjd" i underlivet vid 5 års ålder och att pappan brukade göra så. Jag frågade varför han brukar göra det på hen men då fick jag igång världens bråk. Verkade känsligt!
    Nu för ett halvår sen har hen börjat ta på sig själv, HELA tiden. I soffan, i min säng.. konstant. Iofs i "smyg", men jag ser vad hen gör och jag får säga till. Det känns för tidigt att vara så medveten och så "sexuell". Hen berättade även att pappan inte alltid sover med resten av familjen utan brukar sova hos hen ibland. Jag känner på mig att det är någonting som har hänt eller händer när hen är hos pappan! Men jag vet inte hur jag ska gå tillväga, att prata med pappan är uteslutet och vad skulle jag säga till mitt barn? Finns ingen fråga att ställa känns det som.

  • Svar på tråden Jag tror pappan gör mitt barn illa..
  • Anonym (RingS­oc)
    Äldre 26 May 01:44
    #1

    Kan du fråga ditt barn om nakenhet? eller vad de brukar göra för hemliga saker tillsammans?

    För övrigt borde du absolut anmäla till soc, då kan hon prata med en psykolog där och de är jävligt bra på att lirka ut händelser ur barnen. och då vet man säkert ifall det faktiskt är så som du misstänker eller om ditt barn är i en sådan fas att hon vill hålla på lite i smyg.

  • Anonym (Eliza­)
    Äldre 26 May 01:48
    #2

    Det du beskriver låter inte normalt. Tycker du ska prata med soc och se vad de tycker. Du Ska INTE prata med pappan och sedan skicka dit barnet på umgänge, det kan ge förödande konsekvenser.

  • Anonym (svårt­) Trådstartaren
    Äldre 26 May 02:05
    #3

    Nej, jag kan inte prata med pappan. Att lirka ur något ur barnet känns i princip omöjligt, hen är smart och uträknad. Tror barnet dessutom är rädd för sin pappa, har det hänt något i skolan så kan hen säga "åh hoppas inte pappa får reda på det här". Om jag skulle ringa socialen, vad ska jag säga? Och vad ska jag säga till barnet/pappan, om hen skulle få gå till psykolog? Och är det verkligen rätt när det här är något jag inte har några bevis för? Om något hänt, tror jag det blir svårt att få fram det då barnet verkar ha sådan stor respekt för pappan.

    skulle uppskatta om någon som har/haft barn i samma ålder, ifall det är normalt att "hålla på" flera ggr om dagen i opassande situationer? Sist barnet sov i min säng vaknade jag på morgonen av att hen låg och tog på sig själv under täcket, så jag sa "men vad gör du?!!" var en blöt fläck på lakanet. Jag blir så galet äcklad!! Känns inte normalt någonstans!!

  • Anonym (Eliza­)
    Äldre 26 May 02:21
    #4
    Anonym (svårt) skrev 2015-05-26 02:05:53 följande:

    Nej, jag kan inte prata med pappan. Att lirka ur något ur barnet känns i princip omöjligt, hen är smart och uträknad. Tror barnet dessutom är rädd för sin pappa, har det hänt något i skolan så kan hen säga "åh hoppas inte pappa får reda på det här". Om jag skulle ringa socialen, vad ska jag säga? Och vad ska jag säga till barnet/pappan, om hen skulle få gå till psykolog? Och är det verkligen rätt när det här är något jag inte har några bevis för? Om något hänt, tror jag det blir svårt att få fram det då barnet verkar ha sådan stor respekt för pappan.

    skulle uppskatta om någon som har/haft barn i samma ålder, ifall det är normalt att "hålla på" flera ggr om dagen i opassande situationer? Sist barnet sov i min säng vaknade jag på morgonen av att hen låg och tog på sig själv under täcket, så jag sa "men vad gör du?!!" var en blöt fläck på lakanet. Jag blir så galet äcklad!! Känns inte normalt någonstans!!


    Jag har barn i samma ålder, ingen Sv dessa uppvisar ett sådant betende. När de gör det på det sätt du beskriver dvs synligt lite här och var är de betydligt yngre. Ring soc och berätta vad du misstänker och fråga hur du skall tänka och gå tillväga. Dessa brukar vara jättebra på att hjälpa och stötta och är vana vid att förtvivlade föräldrar ringer och inte riktigt vet varken ut eller in. Har själv anmält mitt barns pappa för misshandel bla och gjorde som jag beskrev. Soc kan också hjälpa dig i huruvida du skall släppa iväg barnet till pappan under rådande omständigheter.
  • Anonym (7och 8åring­)
    Äldre 26 May 06:09
    #5
    Anonym (svårt) skrev 2015-05-26 02:05:53 följande:

    Nej, jag kan inte prata med pappan. Att lirka ur något ur barnet känns i princip omöjligt, hen är smart och uträknad. Tror barnet dessutom är rädd för sin pappa, har det hänt något i skolan så kan hen säga "åh hoppas inte pappa får reda på det här". Om jag skulle ringa socialen, vad ska jag säga? Och vad ska jag säga till barnet/pappan, om hen skulle få gå till psykolog? Och är det verkligen rätt när det här är något jag inte har några bevis för? Om något hänt, tror jag det blir svårt att få fram det då barnet verkar ha sådan stor respekt för pappan.

    skulle uppskatta om någon som har/haft barn i samma ålder, ifall det är normalt att "hålla på" flera ggr om dagen i opassande situationer? Sist barnet sov i min säng vaknade jag på morgonen av att hen låg och tog på sig själv under täcket, så jag sa "men vad gör du?!!" var en blöt fläck på lakanet. Jag blir så galet äcklad!! Känns inte normalt någonstans!!


    Jag har en 8åring och en 7åring och ingen av dom beter sig så. Jag skulle prata med soc om jag var du. Låter inte normalt nej.
  • Anonym (J)
    Äldre 26 May 07:13
    #6

    Fast det att han tar på sig själv är dock normalt. Barn utforskar sina kön i den åldern, vilket innebär att pojkar drar i den, pillar lite osv. Se till att du vet vad du gör innan, för om du anmäler och det visar sig sen bara att pappan är bra så har du förstört en människas liv. Men kolla absolut upp det.

  • Äldre 26 May 07:36
    #7
    Anonym (J) skrev 2015-05-26 07:13:50 följande:

    Fast det att han tar på sig själv är dock normalt. Barn utforskar sina kön i den åldern, vilket innebär att pojkar drar i den, pillar lite osv. Se till att du vet vad du gör innan, för om du anmäler och det visar sig sen bara att pappan är bra så har du förstört en människas liv. Men kolla absolut upp det.


    Ts barn kanske är en flicka? Varför säger du han och förutsätter att det är en pojke? Menar du att 8åriga flickor inte kan pilla på sig själva?
  • Anonym (ABC)
    Äldre 26 May 07:47
    #8
    viseversa skrev 2015-05-26 07:36:32 följande:
    Ts barn kanske är en flicka? Varför säger du han och förutsätter att det är en pojke? Menar du att 8åriga flickor inte kan pilla på sig själva?
    Det är mindre vanligt att det blir blöta fläckar på lakanen av flickors pillande på sina kroppsdelar än av pojkars pillande...

    Soc är bara ett gäng klantar. Gör en polisanmälan och låt proffs utreda.
  • Äldre 26 May 08:05
    #9
    Anonym (ABC) skrev 2015-05-26 07:47:05 följande:
    Det är mindre vanligt att det blir blöta fläckar på lakanen av flickors pillande på sina kroppsdelar än av pojkars pillande...

    Soc är bara ett gäng klantar. Gör en polisanmälan och låt proffs utreda.
    Jaså det säger du.
  • Anonym (var säker)
    Äldre 26 May 08:31
    #10

    Att smörja underlivet på ett barn även i femårsåldern är ju inget konstig. Dom har precis börjat torka sig själva och blir lätt röda och irriterade. Då smörjer man.

    Att ett barn i den åldern onanerar är heller inget konstigt. Att hen gör det öppet är väl för att ingen sagt åt hen att man gör sånt när man är ensam och ifred.

    När du säger ifrån och skuldbelägger barnet för att utforska son kropp och det som känns skönt förstör du ju grunden för barnets framtida sexuella medvetenhet. Det är inte sexuellt för barnet utan bara väldigt skönt och det som är skönt brukar vi människor vilja göra ofta. Dessutom är det INTE fel att onanera!

    För mig låter det som att du har en rätt låst syn på kroppen och på sexualitet vilket gör att du ser varningssignaler i helt vanliga situationer och företeelser. Baserat på vara det du berättar här är det inga sexuella övergrepp som pågår. Tänk dig för innan du anmäler. Det är ditt barns far du kommer utsätta för ett helvete och därmed även förstöra barnets relation med sin pappa. Det gör man inte för att man "har en känsla" men inga som helst bevis eller ens antydan till bevis.

  • Ego Lovers
    Äldre 26 May 09:34
    #11
    Anonym (var säker) skrev 2015-05-26 08:31:48 följande:

    Att smörja underlivet på ett barn även i femårsåldern är ju inget konstig. Dom har precis börjat torka sig själva och blir lätt röda och irriterade. Då smörjer man.

    Att ett barn i den åldern onanerar är heller inget konstigt. Att hen gör det öppet är väl för att ingen sagt åt hen att man gör sånt när man är ensam och ifred.

    När du säger ifrån och skuldbelägger barnet för att utforska son kropp och det som känns skönt förstör du ju grunden för barnets framtida sexuella medvetenhet. Det är inte sexuellt för barnet utan bara väldigt skönt och det som är skönt brukar vi människor vilja göra ofta. Dessutom är det INTE fel att onanera!

    För mig låter det som att du har en rätt låst syn på kroppen och på sexualitet vilket gör att du ser varningssignaler i helt vanliga situationer och företeelser. Baserat på vara det du berättar här är det inga sexuella övergrepp som pågår. Tänk dig för innan du anmäler. Det är ditt barns far du kommer utsätta för ett helvete och därmed även förstöra barnets relation med sin pappa. Det gör man inte för att man "har en känsla" men inga som helst bevis eller ens antydan till bevis.


    Håller med dig i ditt inlägg. Alla är sexuella varelser och alla tar sig på sitt kön men ju äldre man blir så förstår man att det är något privat och säger man inte till barnet att detta får du göra när ingen annan ser och ingen annan får röra din kropp om inte du vill så lär sig barnet att röra vid sin kropp är skam. Att barnet ligger ensam i sängen och pillar och föräldern kommer in betyder ju att föräldern stör i något väldigt privat och borde ha knackat först. Har mina barn varit äldre än tre och dragit sig på snoppen eller tagit sig för snippan utan att vara kissnödiga har jag sagt att de får göra det när ingen ser på. Mamma vill inte se det och man gör sådant när man är själv på sitt rum.

    Sedan har jag även tagit upp att ingen får ta på deras snopp eller snippa om det inte är för att torka efter de har kissat och bajsat eller om man ska duscha och tvättar med lite olja på en tvättlapp. Då lär sig barnen att det är fel om andra rör deras kön och det blir lättare för dom att säga till att något sådant har inträffat. Och det gör det lättare för barnen att vända sig till den föräldern som förmedlat budskapet om något skulle ha inträffat.
  • Anonym (var säker)
    Äldre 26 May 10:09
    #12
    Ego Lovers skrev 2015-05-26 09:34:09 följande:

    Håller med dig i ditt inlägg. Alla är sexuella varelser och alla tar sig på sitt kön men ju äldre man blir så förstår man att det är något privat och säger man inte till barnet att detta får du göra när ingen annan ser och ingen annan får röra din kropp om inte du vill så lär sig barnet att röra vid sin kropp är skam. Att barnet ligger ensam i sängen och pillar och föräldern kommer in betyder ju att föräldern stör i något väldigt privat och borde ha knackat först. Har mina barn varit äldre än tre och dragit sig på snoppen eller tagit sig för snippan utan att vara kissnödiga har jag sagt att de får göra det när ingen ser på. Mamma vill inte se det och man gör sådant när man är själv på sitt rum.

    Sedan har jag även tagit upp att ingen får ta på deras snopp eller snippa om det inte är för att torka efter de har kissat och bajsat eller om man ska duscha och tvättar med lite olja på en tvättlapp. Då lär sig barnen att det är fel om andra rör deras kön och det blir lättare för dom att säga till att något sådant har inträffat. Och det gör det lättare för barnen att vända sig till den föräldern som förmedlat budskapet om något skulle ha inträffat.


    Håller med helt och hållet. Jag knackar alltid innan jag går in på min 7-årings rum eftersom jag vet att hen ibland roar sig på egen hand där inne. Hen gjorde det också lite överallt från början men jag sa till hen att det får du göra när du är själv och nu gör hen det. Inga konstigheter alls. Hans pappa sover även med hen ibland när hen är orolig och någon gång har hen varit irriterad i underlivet och då smörjer vi. Inga sexuella övergrepp begås.
  • Ego Lovers
    Äldre 26 May 17:57
    #13
    Anonym (ABC) skrev 2015-05-26 07:47:05 följande:
    Det är mindre vanligt att det blir blöta fläckar på lakanen av flickors pillande på sina kroppsdelar än av pojkars pillande...

    Soc är bara ett gäng klantar. Gör en polisanmälan och låt proffs utreda.
    Små pojkar i 7-8 års åldern ejakulerar inte. Har man läst det minsta lilla om kroppen så vet man det. Isf har ungen kissat på sig. Och det kan även en flicka göra. Däremot har flickor flytningar hela livet även som liten liten bebis.
  • Anonym (oj)
    Äldre 27 May 10:03
    #14

    Svårt att veta, vore ju bättre ifall du kunde fråga pappan, varför inte?

Svar på tråden Jag tror pappan gör mitt barn illa..