• Äldre 26 May 09:31
    4865 visningar
    8 svar
    8
    4865

    Garanterad ägglossning av Ovitrelle?

    Är det helt säkert att man får ägglossning av Ovitrelle? Tog sprutan igår eftermiddag, beräknar ha ägglossning 36h efter, alltså imorgon bitti om jag kan räkna. Idag har jag ont i brösten och typ som mensvärk. Livmodertappen är mjuk och högt placerad, men mitt sekret är i princip obefintligt? Fattar ingenting, borde jag inte ha äggvite-flytningar vid det här laget? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Garanterad ägglossning av Ovitrelle?
  • Äldre 26 May 10:16
    #1

    Någon som har erfarenhet? ????

  • Äldre 26 May 13:49
    #2
  • Äldre 26 May 20:01
    #3

    Ja,Ovitrelle tar man ju bara om man sett en äggblåsa innan tillräckligt stor för att släppa. Ovitrellen gör så den mognar det sista och sen släpper.

  • Äldre 26 May 20:18
    #4
    Jag är bara jag skrev 2015-05-26 20:01:44 följande:

    Ja,Ovitrelle tar man ju bara om man sett en äggblåsa innan tillräckligt stor för att släppa. Ovitrellen gör så den mognar det sista och sen släpper.


    Men varför har jag inga flytningar? Hade en äggblåsa på 18mm igår så den borde vara 20mm idag. Eller kan jag få ägglossning senare än 36h också?
  • Äldre 27 May 15:50
    #5

    Man säger 36 timmar,men ägg kan släppa mycket senare än vid 20 mm. 20 mm är egentligen det tidigaste,de kan vara uppåt 30 också.

  • Äldre 27 May 16:36
    #6

    Så ditt tips till mig är att sluta vara nojig? ;) man ägglossar av Ovitrelle då?


  • Äldre 28 May 19:06
    #7

    Ja,det är jag övertygad om! Glad  Jag hade en extremt seg äggblåsa en gång,men rätt som det var fick jag positivt äl-test dag 21!

  • Äldre 28 May 23:12
    #8

    Ja det gäller att ha is i magen ;). Har dock inte haft några flytningar alls, är HELT torr och har varit sen jag fick Ovitrelle, men har ömma bröst (har avtagit lite) och igår hade jag hemsk värk i "tjejmagen" med hugg och som mensvärk som avtog och idag är det bara lite ilningar typ.


Svar på tråden Garanterad ägglossning av Ovitrelle?