• Anonym (TS)

    En tjej förstör mitt liv...

    Är en snart 18 årig kille som för tillfället mår riktigt dåligt. Finns en tjej jag gillar sjukt mycket som går i min skola som jag varit lite på g med tidigare. Hon var en lugn tjej som va med sina andra kompisar som också var rätt lugna av sig och skötte sig i skolan och inga fest tjejer på något sätt. Hon är trots de en väldigt vacker tjej vilket inte är så vanligt....

    Hur som helst så är hon inte en tjej som tar kontakt med killar utan är verkligen bara med sina kompisar. Alltså kändes hon som en tjej man lätt kan lita på och som inte går och är otrogen med andra killar, utan att hon faktiskt gillade mig då mig är den enda hon gått fram till irl (vad ha vet iaf).

    Men nu har jag hört att hon på senare tid börjat dragit ut på krogen med sina vänner... vi är inte direkt på g längre men jag gillar henne fortfarande och jag mår verkligen helt sjukt dåligt av tanken att hon säkert legat med killar där osv. Att någon annan kille ska ha min drömtjej bara för hon är fin och bara för att knulla henne gör så jävla ont i hjärtat att jag typ vill ta självmord.

    Hon verkar ha förändrats helt då hon nu går ut varje helg och jag kommer inte in där då jag inte har åldern inne. Jag sitter hemma varje helg eller asså är med kompisar och de enda jag tänker på är att hon träffar andra killar där.. och förmodligen leder de till sängen och blir äcklad när jag ser henne nu för tiden. Hennes innan vackra leende känns nu som ett påklistrat sliskigt leende hon har för att hon typ hade en "bra helg" för hon förmodligen hade sex med någon kille på krogen..

    Jag vet fan inte hur jag ska ta mig till. Vill bara dö just nu, hon är inte som förut och är nu helt fast i en fest tjej som också är vacker och killar raggar på varje helg då hon festar..

    detta är allt jag tänker på iprincip och har inte lust att göra nått om dagarna. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden En tjej förstör mitt liv...
  • Man 1973

    Ibland kan man förstora upp saker till enorma proportioner i sitt eget huvud, och så stämmer det inte alls överens med verkligheten. Hon kanske är ute och festar och har kul, men det behöver ju inte betyda att hon blivit lösaktig. Jag tycker att du ska försöka tona ner "spretet" i dina tankar och inte fundera så mycket över vad hon gör. Det låter inte nyttigt. Nästa sommar har kanske du åldern inne och är ute och festar och har kul. Livet kommer att gå vidare, vare sig det är med henne eller inte. Jag lovar! Du har mycket kul framför dig.

  • Påven Johanna

    Det var tidigt att lägga sig till med ett så osunt beteende som det du beskriver här. Du vill begå självmord och känner dig äcklad över att en tjej som du tillskriver vissa egenskaper inte gör som du tycker att hon borde. 

    Ni har varit på gång, skriver du, men är det inte längre. Hur kommer det sig? Rann det ut i sanden? Slutade hon gilla dig? Vet du om hon alls var intresserad av dig på det sätt du tror att hon var, eller är det något som du kan ha inbillat dig genom att du feltolkat saker hon sagt och/eller gjort?

    Men vad du ska göra? Tja, du ska väl skärpa dig och ta dig själv i örat när det gäller dina kontrolltendenser och dömande av en helt vanlig 18-åring som upptäckt att det är roligt att gå på krogen. Fixar du inte att själv ta dig i kragen så rekommenderar jag en kontakt med kurator eller liknande så att du får lite fler och mer hälsosamma perspektiv på relationer och (i det här fallet) önskemål om relation som inte infriats. 

  • Anonym (FD)

    Okej, du måste släppa henne. Det beteende du har just nu gör att du förstör för dig själv. Du vet inte vad hon gör på krogen, hon kanske helt enkelt är ute och har kul med vänner. Man måste inte gå hem med någon för att man är på krogen. Jag var också lugn som ung, men började festa när jag blev 18. Jag har haft ett ons under de 10 åren och det var inte när jag var 18. Jag har alltså varit ute på krogen, druckit alkohol och dansat med mina vänner. Hon är inte din ägodel, så om hon nu skulle ha sex med flera killar per helg, så är det förhoppningsvis hennes eget val.

    Du måste släppa tankarna, för din egen skull. Att ta hjälp av någon och prata med någon kan hjälpa. Det är inte hon som förstör ditt nuvarande liv, utan du själv. Ta tag i dina problem, njut av ditt liv (utan henne) och träffa någon annan.

  • Anonym (psykhjälp?)

    Det är inte hon som förstör ditt liv utan det gör du själv.

    Ni är inte "på g" längre säger du och det tolkar jag som att du inte har något med henne att göra alls.

    Hon har INGA skyldigheter alls gentemot dig och och det har inte du mot henne heller. Hon är fri att göra som hon vill utan att du ska bry dig om det. Du är fri att göra som du vill och hon har inget att säga om det.

    Släpp henne och låt henne vara. Hon är inte din, hon är ingen ägodel som du kan äga. Hon är en människa med rätt att bestämma över sitt liv.

    Hon ansvarar för sitt liv och du för ditt. Lägg ner den här skiten nu och om du inte klarar det själv så sök hjälp på psyket.

  • Anonym (nej)

    Hon förstör inte ditt liv, det gör du själv. Mitt välmående är inte hennes ansvar. Ni är inte ens tillsammans,så vad hon gör eller inte gör har du inte med att göra. Sen att hon går ut på krogen betyder inte att hon knullar runt. Det är nått du har fått för dig och som du inte vet är sant. Men skulle hon göra det så är den ändå hennes ensak och helt fritt fram då hon är vuxen och singel.

  • Kereza

    Du förstör ditt liv - inte hon.

    Och erkänn nu;om det var DIG hon knullade så skulle du inte se det som smutsigt längre, eller hur? Trots att RESTEN av världens pojkar skulle göra det.

    Smutsen sitter alltså i betraktarens ögon. Det vill säga, i detta fallet, dina.

    Du behöver växa upp. Jag är hemskt ledsen, men så är det - din text är så ynklig och löjlig och fördomsfull och trångsynt och fördömande att det är direkt äckligt.

    Den attityden till kvinnor måste du växa ifrån, annars kommer du aldrig få en vettig tjej. Eller en tjej alls.

Svar på tråden En tjej förstör mitt liv...