• pinjong

    Män med skägg, se hit.

    Hur vårdar ni erat skägg?
    Jag menar hur ni tvättar det och med vad?
    Hur ansar ni det?
    Hur gör ni för att det ska bli mjukt och skönt och inte klia och svida under skägget?
    Använder ni vax eller dyligt?
    Har ni samma skäggväxt på båda sidor?
    Har ni polisonger, och isf på bägge sidor?

    Tänkte det kan vara kul att höra hur olika har det.
    Jag har börjat odla helskägg och brukar tvätta det med schampo då jag duchar, tar sedan lite balsam för att det ska bli lite mjukare.
    Men jag tycker det blir torrt och tråkigt rätt fort efter, så har köpt en skäggvax som jag borstar in i skägget.
    Men nackdelen då är ju att det blir så kladdigt och om man tar i skägger så blir fingrarna kladdiga och allt man tar på blir kladdigt. Så finns det nått annat man kan ha i skägget för att mjuka upp det utan att det blir så kladdigt?

    Sen så har jag inte samma skäggväxt på båda sidor. På ena sidan har jag en polisong, dock inte så grov kanske, men ändå en polisong, men på andra sidan har jag inte det. Lite märkligt.
    Sen är det lite tätare på ena sidan än andra, men det kanske blir lite tätare om jag låter det växa ut mer. Alla skäggstrån växer ju inte lika fort tydligen.
    Jag har sett att en del har skäggväxt väldigt nära runt öronen och lite ner bakom och under öronen, det har inte jag. Är väl en cm från öronen typ. Hur har ni det?

  • Svar på tråden Män med skägg, se hit.
  • Santin

    Min sambo går till barberaren var 6 vecka och däremellan går han och fixar till det en gång.

    Hemma används skäggolja då skägget blir mjukt och inte torrt och sprött. Inget kladdigt heller som det lätt blir med vax.

  • pinjong
    Santin skrev 2015-05-26 14:47:06 följande:

    Min sambo går till barberaren var 6 vecka och däremellan går han och fixar till det en gång.

    Hemma används skäggolja då skägget blir mjukt och inte torrt och sprött. Inget kladdigt heller som det lätt blir med vax.


    Oj, här var det då ingen aktivetet. 96 lästa men bara ett svar....från en kvinna Glad
    Var är alla skäggiga män?

    Men tack för ditt svar. Tyvärr så har vi ingen barberare här där jag bor, så jag får stå framför spegeln med kam och sax och göra så gott jag kan själv.
    Det finns vissa skäggstrån som skenar iväg lite hej vilt så det gäller att hänga med med saxen för att det inte ska se för ovårdat ut.

    Jag har faktiskt beställt olja nu, så får se om det blir lite mindre kladd, som du skriver.

    Kom igen nu killar, var inte blyga nu. 
    Eller alla kvinnor som läser detta och har skäggiga män, led dom in hit så dom får dela med sig av sina skäggerfarenheter Flört
  • därför

    Jag gör inga konstigheter...
    Tvättar hela ansiktet, även skägget normalt,med tvål.
    Duschar på samma sätt.
    Kammar skägget åtm dagligen.
    Klipper det själv med rakapparat inställd på önskad längd. Barberaren gör sedan bättre arbete i samband med hårklipp.
    Kliar ej ingen torr hud.
    Inga polisonger, kom absolut förbud från högre ort.   


     


     

Svar på tråden Män med skägg, se hit.