• lillaciz

    Gifta sig tidigt?

    hejhej :) 


    Jag har den där otroliga kärleks känslan med min sambo, vi har varit ihop i 3 månader, vi blev ett par och flyttade ihop efter 5 dagar. Jag har på allvar börjat tänka på äktenskap med denna grabben, han är 23 och jag är 25 i september. visst jag skulle göra det utan problem för jag är spontan, och båda två vill vänta med barn ett tag till..


    MEEN.. jag har varit gift innan, med en kille som jag kände i 8 år innan vi träffades igen och jag flyttade till han, och där var vi gifta efter 8 månader, och där visar det lite tycker jag att det spelar ingen roll om man har känt varandra länge eller inte.


    men jag vill ju att min pojkvän ska fria :P nån som har något bra "hint hint" tips :P Hahah det lät illa ;P men ja

  • Svar på tråden Gifta sig tidigt?
  • Muslimsktjej
    Anonym (Typo) skrev 2015-05-27 00:15:10 följande:

    Varför gifta sig?


    Varför inte?
  • Anonym (näe)

    Jag tycker jag att antingen friar man själv eller så väntar man på att den andre ska fråga utan påtryckningar. Lycka till hur du än gör!

  • Anonym (T)
    Anonym (Typo) skrev 2015-05-27 00:15:10 följande:

    Varför gifta sig?


    Eller hur :)
  • Anonym (Annelie)
    Anonym (T) skrev 2015-05-27 00:47:46 följande:
    Eller hur :)
    Det är en fullt berättigad fråga. VARFÖR vill du gifta dig TS?
  • Anonym (näe)

    "Jag har den där otroliga kärleks känslan med min sambo" kanske?

  • Anonym (Annelie)
    Anonym (näe) skrev 2015-05-27 03:19:41 följande:

    "Jag har den där otroliga kärleks känslan med min sambo" kanske?


    Kan en inte ha det utan äktenskap? Äktenskapet är ett juridiskt/ekonomiskt bindande avtal som inte behöver ha ett dyft med kärlek att göra.
  • Anonym (Vänta)

    Nästan ALLA har en helt fantastisk, berusande, underbar kärlekskänsla så tidigt i ett förhållande. Det kallas förälskelse och det fungerar som en drog.

    Uppenbarligen så tar du ganska lätt på äktenskapet och ser inte en skilsmässa som hela världen. Inget fel i det, men jag personligen ser äktenskapet som något jag ingår en gång i livet och som är menat att hålla livet ut.

    Risken är stor att du snart sitter skild en andra gång. Enligt SCB så är det dessa faktorer/omständigheter som oftast gör att ett äktenskap spricker.

    1. Man gifter sig innan båda fyllt 25 år.

    2. Någon av parterna har varit gift tidigare eller har barn sedan tidigare.

    3. Man är låginkomsttagare och/eller lågutbildade.

    4. Kort samboskap innan äktenskapet.

    Däremot så håller ett äktenskap nästan alltid om dessa faktorer finns

    1. Båda är över 25 år vid äktenskapets ingång.

    2. Inga tidigare äktenskap eller barn.

    3. God ekonomi och goda utbildningar

    4. Längre samboskap innan äktenskapet.

    Detta är inga påhitt utan solklar statistik över hur det ser ut.

    Det handlar om hur du vill ha det. Är det viktigare att vara gift tidigt och många gånger än att ha ett livslångt och hållbart äktenskap?

    Dessutom. Om du tjatar/hintar dig till ett frieri så är det bara ett falskt spel för gallerierna. Om han verkligen vill gifta sig med dig så friar han av sig själv.

    Annars får du fria själv.

  • mikipiki

    Oj, du kanske ska sakta ner tempot lite :) smekmånadsfasen bör kanske gå över först innan man börjar fundera på äktenskap..

  • sextiotalist

    Jag (som många andra) har också känt som dig den första tiden för ett halvår senare inte velat se personen ifråga.

    Vänta minst ett år. Är känslorna lika starka så kan du börja fundera.

Svar på tråden Gifta sig tidigt?