• Äldre 27 May 08:32
    1532 visningar
    7 svar
    7
    1532

    pratar med gammalt ragg

    Hej alla det är så här att jag (25) och min flickvän (24) har varit tillsammans i ca 3 månader plus ett par månaders dejtande. Till saken hör den att hon har i det sista haft väldigt mycket kontakt på snapchat med sin gammla flamma (det tog slut mellan dom en månad före vi började träffas för att hon va otrogen). Hon säger att dom bara är kompisar och att det inte är något mer och tycker jag är löjlig när jag säger att jag inte känner mig bekväm i situationen över att hn gillar allt han lägger ut på instagram och när jag sitter med så drar hon säg ibland för att öppna snapchaten och hon svarar definitivt aldrig på hans snaps när jag är med. Är detta något jag borde acceptera?

  • Svar på tråden pratar med gammalt ragg
  • Anonym (Grabb­en brevid­)
    Äldre 27 May 09:08
    #1

    Det är väl hennes ensak, hon gör som hon vill. Sen vad du gör är väl upp till dig.

  • Anonym (dudee­e)
    Äldre 27 May 09:20
    #2

    Är rädd att det hon har med dig är ett tröst förhållande :O chansen är vääääldigt stor att hon blir otrogen mot dig med. Sen att hon drar sig för att svara....ehhh okej?? Hon verkar iaf dölja något, och har man något att dölja för sin partner så är det jävligt illa. Dra dig ur, gör Slut och gå vidare innan du får mer känslor, ju längre du är med henne desto svårare och jobbigare kommer det bli så dra dig ur medan allt är ganska så färskt. ELLER så kan du lära henne en läxa genom att göra så själv. ;)

  • Äldre 27 May 09:44
    #3

    Men samtidigt säger hon att hon älskar mig och hon planerar semsetrar och allt sån tillsammans med mig? Är det bara för att för mig bakom ljuset eller vad? Sen så säger vänni orna gennes att hon har varit singel så länge att det tar tid för henne att vänja sig men det är väll bara tidernas bs?

  • Anonym (Bosse­Larsso­n)
    Äldre 27 May 10:12
    #4
    lillejohny skrev 2015-05-27 09:44:34 följande:

    Men samtidigt säger hon att hon älskar mig och hon planerar semsetrar och allt sån tillsammans med mig? Är det bara för att för mig bakom ljuset eller vad? Sen så säger vänni orna gennes att hon har varit singel så länge att det tar tid för henne att vänja sig men det är väll bara tidernas bs?


    Ja, det är skitsnack. Vad hon håller på med är att gå över gränsen, speciellt när hon aldrig visar vad de skriver om. Tycker inlägg #2 låter vettigt, i alla fall de delarna om att avbryta det hela. Hon verkar vara någon annanstans än i ert förhållande.

    Säga att hon älskar dig och planera semester är billigt, ord är billiga och semester ska väl alla ha ändå så det behöver hon inte stå för. Det är vad hon gör som visar vem hon är, det vill säga en person som döljer saker om andra killar för sin pojkvän. Sedan tillråga på allt har hon tidigare varit otrogen mot pojkvän/vänner?

    ". Hon säger att dom bara är kompisar och att det inte är något mer och tycker jag är löjlig när jag säger att jag inte känner mig bekväm i situationen"

    Klassiskt försvarsknep, hon anklagar dig för att vara löjlig när hon håller på med hemligheter.


    /minor OT


    Finns en blogg om där en kille skriver om sin föredetta och vad hon höll på med, killen höll på att åka in på psyket av allt skit tjejen hittade på som hans magkänsla sa var fel. thezoepost.wordpress.com/
    Lång men ganska intressant läsning.

    /Slut minor OT


    Näe, lämna det där innan det gör jäkligt ont för dig själv. Be henne sedan att fundera på vad hon håller på med.

  • Anonym (:))
    Äldre 27 May 11:47
    #5

    Låter inge bra :( Ni ska ju vara nykära och inte ha tid för annat!!! Jag brukar säga... Säger min mage något så lyssnar jag ;) Vad säger din magkänsla?

  • Äldre 27 May 12:24
    #6

    magkänslan säger lite olika saker... dels att hon har ett stort behov av bekräftelse och sen så går ju tankarna så klart tankarna lite i det att hon kanske inte har släppt sin gamla flamma helt :( kan ju även va en ren bekräftelse grej och att hon behöver bekräftelse och att han råkar va närmast till hands. men då ser jag inte helt grejen med att gilla allt han lägger upp på tex instagram.

    känns lite som hon gillar mig men inte tänker på vissa saker får mig att känna :/

  • Anonym (:))
    Äldre 27 May 13:12
    #7
    lillejohny skrev 2015-05-27 12:24:46 följande:

    magkänslan säger lite olika saker... dels att hon har ett stort behov av bekräftelse och sen så går ju tankarna så klart tankarna lite i det att hon kanske inte har släppt sin gamla flamma helt :( kan ju även va en ren bekräftelse grej och att hon behöver bekräftelse och att han råkar va närmast till hands. men då ser jag inte helt grejen med att gilla allt han lägger upp på tex instagram.

    känns lite som hon gillar mig men inte tänker på vissa saker får mig att känna :/


    Lyssna på din magkänsla igen... Apsolut hon kan gilla dig... Det känner du!!! Men du känner också att hon kanske inte är över xet... Det gick ju väldigt snabbt från honom till dig... Var det han som dumpa efter hennes otroskandal... En människa som har stort bekräftelse behov och söker det på annat håll en hos sina nära... Kanske inte går att lita på?! Vet inte... Skulle hon tycka att det var ok om du chata med din x??? Lita på din magkänsla!!!
Svar på tråden pratar med gammalt ragg