• Anonym (Tjej)

    Hur ska jag stötta min vän vid separationen?

    Har den här tråden i ett annat forum men den hamnar så långt bak så lägger den här med.

    Har en lite komplicerad relation till en kompis som separerade för ca ett halvår sen (efter 10 år och barn) och vet inte riktigt hur jag ska stötta han, va jag ska säga/göra.

    Ska försöka sammanfatta bakgrunden lite, så hoppas jag att jag får nå råd om hur jag ska göra.

    Vi har känt varandra i 1 år, har kunnat prata om allt och så. Sen när separationen kom runt jul så inledde vi väl nån form av kk-relation. Men han pusha bort mig och allt blev bara sex när vi väl hördes. Jag mådde dåligt av de, han mådde dåligt av separationen. Så de har varit mycket fram och tillbaka, om vi har haft kontakt alls. Jag har varit fly förbannad över hur han har betett sig. Nu har vi iallafall bestämt oss för att försöka ha de enbart som kompisar, han vill väl gärna ha sexbiten men så fick han välja att kapa kontakten eller ha de utan sex.

    Vi bestämde de här för 2 dagar sen och pratade inge igår eller har inte träffas, utan vi skrev. Vet inte hur på jag ska vara? Han har sagt att han är helt i väggen och har sömntabletter nu. Ska jag föreslå att träffas fast han "inte kan"? Eller låta han komma till mig? Ska jag höra av mig? Hur ofta?

  • Svar på tråden Hur ska jag stötta min vän vid separationen?
  • Anonym (Tjej)
    Tines skrev 2015-05-27 10:10:50 följande:

    Backa! Han måste läka efter separationen.....


    Som vän ska jag backa? Okej vi har ett snurrigt förflutet men har inga planer på att bli nå mer än kompis. Han fick välja om han ville kapa kontakten eller bara va kompisar. Först ville han kapa, men nu några veckor senare har han tänkt igenom de och vill va kompisar. Om han gör nåt för att de bli nå annat kommer jag avsluta. För jag tycker verkligen inte att han är redo för nå nytt!
Svar på tråden Hur ska jag stötta min vän vid separationen?