• Anonym (TS)

    Vad ska jag göra? Vill bara försvinna

    Jag vet inte var jag ska börja. Jag är gift sedan 2 år tillbaka. Innan vi gifta oss var allt perfekt. Vi hade samma drömmar och mål och båda ville bilda familj. Giftermål var heligt och något man bara gör en gång. Han var den drivande med bröllopet eftersom jag ville vara gift innan vi försökte få barn och han ville skaffa barn snart.

    I samband med bröllopet så flyttade vi till hans hemstad.
    På hösten året efter fick jag reda på att han varit otrogen på sommaren och ett par veckor efter det gick han bakom min rygg igen. Precis innan det kom fram så slutade han med våra gemensamma intressen, sluta träna, började spela i band och började gå ut mycket (från att ha "snackat skit" om folk som är ute och super)
    Nu ska han bli rockstjärna och "spruta champagne på hotellrum i vegas".
    Han pratar knappt med mig och det känns inte längre som att jag är en del av hans liv. Jag är bara hans fru som han går hem till på kvällen, som någon separat bubbla utanför hans riktiga liv. Jag kan faktiskt inte ens minnas när han senast frågade vad jag gjort, hur jag mår, hur saker har gått osv....

    Jag kraschade i alla fall totalt, blev jättedeprimerad, ville ta mitt liv (han är fullt medveten om hur jag mådde efter det) Han hade svårt att riktigt be om ursäkt och tyckte att "det är sånt som händer, alla är otrogna emellanåt" och han kunde inte lova att det inte skulle hända igen, men han sökte ju inte något - det var misstag, och han var väldigt nöjd med oss. Det känns som att han bara är ledsen över att det kom fram, inte att det hände..

    Nu har det kommit fram att han är medlem på datingsidor, (bodycontact och diverse sidor för otrohet). Vissa har han skapat för någon månad sedan och andra verkar vara skapade efter allt kom fram sist, då jag mådde som sämst. Han försvarar sig med att det bara är som porr, han är där för bildernas skull, han pratar inte med någon. Men han har fyllt i en full profil om sin själv och vad han söker plus att han bara varit inloggad när jag varit bortrest... (jag ska resa bort igen nu till veckan, men jag vill verkligen inte!)

    Sex för honom verkar inte vara någon big deal, och inte alls förknippat med känslor eller ens något direkt privat. Det är liksom "bara sex". så därför tror jag inte ens han förstår min sida av det hela.. 

    Jag vet inte vad jag ska göra. Hela mitt liv kollapsar. Jag vill ha tillbaka den han var innan, för så perfekt har jag inte upplevt det med någon. Jag vill inte ha något annat än det, men det går inte att spola tillbaka tiden. Jag var så "ickesvartsjuk" och avslappnad innan men nu har han förstört mig totalt.. Jag hatar den jag blivit men jag vet inte om han skulle kunna göra något för att få mig att lita på honom även om han verkligen försökte.

    När vi bråkat om sådant här så säger han att han inte förstår varför jag vill vara med honom, han hade inte velat vara med mig om det hade varit det motsatta..och han säger det så iskallt att det känns som att han inte bryr sig om om han förlorar mig. Vilket han säger inte stämmer, för då hade han inte försökt dölja det här.... och han skulle aldrig berätta om det hände något igen eftersom han just inte vill förlora mig. (det får ju inte mig att lita mer på honom!)

    Men hur kan man behandla någon man älskar så? När han vet hur illa jag mår av det. Jag höll för i helvete på att ta livet av mig sist och han väljer att göra samma sak igen, då kan han ju inte bry sig ens om jag lever eller inte?

    Jag vet inte vad jag ska göra... har inga vänner här...vännerna hemma har jag tappat kontakten med helt så jag skulle väl egentligen inte säga att jag har några vänner alls... absolut ingen jag kan prata med, ingenstans att ta vägen..
    Jag studerar just nu (utan studiemedel) men kommer antagligen inte klara studierna eftersom jag är helt kraschad .. jag har inget jobb att gå tillbaka till.. Jag har verkligen ingenting... det enda jag har är en orealistisk dröm om att det ska bli som förut ...   
    Totalt meningslöst.. Gråter

  • Svar på tråden Vad ska jag göra? Vill bara försvinna
  • Anonym (Nyfiken.)

    Han låter väldig omogen, hur gammal är han?

  • Anonym (TS)
    Anonym (Nyfiken.) skrev 2015-05-27 13:31:49 följande:

    Han låter väldig omogen, hur gammal är han?


    Strax under 30..
  • Anonym (Nyfiken.)
    Anonym (TS) skrev 2015-05-27 13:34:06 följande:

    Strax under 30..


    Ok, är lite förvånad över att han är så pass gammal. Dem flesta är inte som honom bara så du vet.

    Det finns yngre män som är mycket bättre än honom och du kanske hittar någon om du inte ger upp hoppet.

    Du borde skilja dig från honom om du vantrivs i ert äktenskap.
  • Anonym (Anna)

    Snälla! Ta kontakt med dina vänner hemifrån. Be om hjälp att hitta bostad. Har du släkt där hemma, familjen? Planera en flytt med dom vänner du har hemma. När allt är klart så bara lämna. Han kommer inte att bli bättre än så här. Han kommer att göra dig ännu mer illa. Flytta medan du ff har ork. Han kommer att svika om och om igen. Det finns bara ett alternativ, flytta hem!!

  • Anonym (Nyfiken.)
    Anonym (Anna) skrev 2015-05-27 13:40:48 följande:

    Snälla! Ta kontakt med dina vänner hemifrån. Be om hjälp att hitta bostad. Har du släkt där hemma, familjen? Planera en flytt med dom vänner du har hemma. När allt är klart så bara lämna. Han kommer inte att bli bättre än så här. Han kommer att göra dig ännu mer illa. Flytta medan du ff har ork. Han kommer att svika om och om igen. Det finns bara ett alternativ, flytta hem!!


    Håller med. Det finns också andra alternativ och en av dem är att skiljas och flytta hem till dina nära och kära.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Nyfiken.) skrev 2015-05-27 13:39:53 följande:
    Ok, är lite förvånad över att han är så pass gammal. Dem flesta är inte som honom bara så du vet.

    Det finns yngre män som är mycket bättre än honom och du kanske hittar någon om du inte ger upp hoppet.

    Du borde skilja dig från honom om du vantrivs i ert äktenskap.
    Hoppet om en familj är redan borta..jag är lite äldre än honom och innan jag skulle ha kommit över det här, träffat någon ny, varit tillsammans tillräckligt länge osv så skulle det vara för sent..
    Anonym (Anna) skrev 2015-05-27 13:40:48 följande:

    Snälla! Ta kontakt med dina vänner hemifrån. Be om hjälp att hitta bostad. Har du släkt där hemma, familjen? Planera en flytt med dom vänner du har hemma. När allt är klart så bara lämna. Han kommer inte att bli bättre än så här. Han kommer att göra dig ännu mer illa. Flytta medan du ff har ork. Han kommer att svika om och om igen. Det finns bara ett alternativ, flytta hem!!


    Jag har inte pratat med dom på flera år och jag har aldrig riktigt kunnat prata om riktigt djupa saker med dom så det skulle bara kännas jättefel...

  • Anonym (Nyfiken.)

    Jag förstår dig helt och hållet, men tänk på att det finns extraordinära män som gör allt för sitt livs kärlek. Du kanske träffar någon som blir så förälskad i dig och hjälper dig oavsett vad.

    Du har ju ändå en familj, försökt åtminstone kontakta dem. Dem kan vara till hjälp.

  • Anonym (Anna)

    Även om du har tappat kontakten med de gamla vännerna så kanske det finns nån av dom som du kan känna att du litar på?

  • Anonym (TS)
    Anonym (Nyfiken.) skrev 2015-05-27 13:49:23 följande:

    Jag förstår dig helt och hållet, men tänk på att det finns extraordinära män som gör allt för sitt livs kärlek. Du kanske träffar någon som blir så förälskad i dig och hjälper dig oavsett vad.

    Du har ju ändå en familj, försökt åtminstone kontakta dem. Dem kan vara till hjälp.


    Problemet är att jag vill att han ska vara den mannen...
    Men ärligt talat så tvivlar jag på om dom verkligen finns och jag vet inte om jag skulle orka börja om.
Svar på tråden Vad ska jag göra? Vill bara försvinna