• Anonym (britt­a)
    Äldre 27 May 15:13
    587 visningar
    4 svar
    4
    587

    vad skulle ni göra annorlunda ang era livsval?

    Ja, som rubriken lyder...finns det nåt ni skulle göra annorlunda om ni fick chansen att ex leva om dom senaste 15-20åren? Detta diskuterade vi en dag på jobbet. Själv har jag absolut inte något jag önskar jag inte gjort, alla val berikar ju ens liv på gott o ont... Alla val har gett just mig just mina fina härliga fyra ungar. Är nöjd helt enkelt...

  • Svar på tråden vad skulle ni göra annorlunda ang era livsval?
  • Anonym (Ina)
    Äldre 27 May 15:16
    #1

    Jag skulle inte startat datorn den där dagen när min ex-sambo raggade upp mig.
    Då hade jag inte träffat honom, sluppit bli våldtagen och halvt ihjälslagen.

    Tänk så annorlunda mitt liv skulle blivit då!

    (Det enda positiva är väl skadeståndet...)

  • Anonym (Barnl­ös)
    Äldre 27 May 16:00
    #2

    Jag hade aldrig försökt få barn spontant eller ens via IVF utan gått direkt på ÄD om jag vetat! Mitt livs största misstag...

  • Anonym (han svarad­e)
    Äldre 27 May 17:41
    #3
    +1

    Jag hade tvingat mig att ta en ingenjörsexamen och sen hade jag slutat dricka alkohol för 20 år sen. Om inte ännu tidigare.
    Att TS inte har några val att ångra är ju uppenbart med 4 ungar så att starta denna tråd i detta ämne är ju bara befängt.

  • Anonym (Yrkes­val)
    Äldre 27 May 18:41
    #4

    Jag hade sålt min häst och kämpat mer för att hitta en första- eller andrahandslägenhet på studieorten istället för att pendla hem till hästen varje dag. Pendlingen tog ca tre timmar och hästen tog ytterligare några timmar så jag hängde inte alls med på juristutbildningen som jag kämpat hårt för att komma in på och hoppade av efter en termin. Inför andra har jag sagt att jag tyckte den var tråkig men i själva verket lade jag inte ner den tid som krävdes. Kändes som ett stort misslyckande. Om jag gått kvar hade jag även kommit ut i arbetslivet på heltid flera år tidigare än vad som blev.

    Utbildade mig sedan till gymnasielärare och trivs väl egentligen med jobbet men jag trivs inte med den låga statusen som gör att folk tror att man är dum innan de börjat prata med en. Ingen hade trott att man var dum om man var jurist och löneutvecklingen är ju mycket bättre, även om en del jurister har svårt att få första jobbet nu för tiden.

Svar på tråden vad skulle ni göra annorlunda ang era livsval?