• Anonym (Råd)

    Gjorde en hudanalys. Hur ökar jag fuktigheten?

    Jag är en kvinna som närmar mig 40. Har absolut bra hy och är noggrann med vad jag stoppar i mig samt vilka hudvårdsprodukter jag använder.

    Vid en hudanalys konstaterades det att min elasticitet var den bästa möjliga, men det fanns utrymme för förbättring vad gällde fuktigheten (47/100). Nu skulle jag vilja öka fuktigheten i huden.

    Använder idag enbart Dermalogica. Ansiktsspray, dag- och nattkräm, serum, samt solskyddsfaktor 50.

    Dricker även mkt vatten.

    Har ett kontorsjobb och sitter framför datorn flera timmar per dag. Tänkte därför använda en spray/återfuktare flera ggr om dagen (gör ej det idag). Har ni något annat förslag på hur jag kan förbättra fuktigheten i huden?

  • Svar på tråden Gjorde en hudanalys. Hur ökar jag fuktigheten?
  • todo nada
    Anonym (Råd) skrev 2015-05-27 15:50:30 följande:

    Jag är en kvinna som närmar mig 40. Har absolut bra hy och är noggrann med vad jag stoppar i mig samt vilka hudvårdsprodukter jag använder.

    Vid en hudanalys konstaterades det att min elasticitet var den bästa möjliga, men det fanns utrymme för förbättring vad gällde fuktigheten (47/100). Nu skulle jag vilja öka fuktigheten i huden.

    Använder idag enbart Dermalogica. Ansiktsspray, dag- och nattkräm, serum, samt solskyddsfaktor 50.

    Dricker även mkt vatten.

    Har ett kontorsjobb och sitter framför datorn flera timmar per dag. Tänkte därför använda en spray/återfuktare flera ggr om dagen (gör ej det idag). Har ni något annat förslag på hur jag kan förbättra fuktigheten i huden?


    Jag vet att många (inkl jag själv) haft bra resultat av aloevera gel.
    Den återfuktar utan att "täppa till" porerna. 
  • Anonym (L)

    Berättade dom inte det där dom gjorde hudanalysen?
    Dricka mkt, äta vitaminrik mat är ju bra om man vill jobba inifrån. Krämer gör inte SÅ mkt har jag lärt mig. Om man vill "boosta" på riktigt så finns det restylan-behandlingar som ska vara bra (om man är villig att lägga lite pengar på det.. ) 

  • Anonym (Hudterapeuten)

    Om du använder dermalogica så kan du, om du inte redan använder det, köra på med skin hydrating booster under din creme. Boostrar/serum går djupare ner än vad en creme gör! Men annars, gå till din hudterapeut som har dermalogica. Det bästa är ju när du redan har deras produkter att du fortsätter med dem. De jobbar ju alltid bättre tillsammans!

  • Anonym (Råd)
    Anonym (L) skrev 2015-05-27 16:08:49 följande:

    Berättade dom inte det där dom gjorde hudanalysen?
    Dricka mkt, äta vitaminrik mat är ju bra om man vill jobba inifrån. Krämer gör inte SÅ mkt har jag lärt mig. Om man vill "boosta" på riktigt så finns det restylan-behandlingar som ska vara bra (om man är villig att lägga lite pengar på det.. ) 


    Jag sköter kosten exemplariskt, så där kan jag lova att det inte finns utrymme för förbättring. Det är snarare så att jag befinner mig i uttorkande miljöer.

    Just Restylane känns overkill eftersom jag är nöjd med hur jag ser ut och har en hy utan linjer/rynkor, däremot vill jag som sagt förbättra hudfuktigheten så att jag inte får torrhetslinjer på sikt.
  • Anonym (Råd)
    todo nada skrev 2015-05-27 16:05:13 följande:
    Jag vet att många (inkl jag själv) haft bra resultat av aloevera gel.
    Den återfuktar utan att "täppa till" porerna. 
    Vilken typ av gel använder du? Länka gärna.
  • Anonym (Råd)
    Anonym (Hudterapeuten) skrev 2015-05-27 16:32:00 följande:

    Om du använder dermalogica så kan du, om du inte redan använder det, köra på med skin hydrating booster under din creme. Boostrar/serum går djupare ner än vad en creme gör! Men annars, gå till din hudterapeut som har dermalogica. Det bästa är ju när du redan har deras produkter att du fortsätter med dem. De jobbar ju alltid bättre tillsammans!


    Okej! Den tittade jag faktiskt på idag. Kanske blir ett köp där.
  • Anonym (L)
    Anonym (Råd) skrev 2015-05-27 18:12:47 följande:
    Jag sköter kosten exemplariskt, så där kan jag lova att det inte finns utrymme för förbättring. Det är snarare så att jag befinner mig i uttorkande miljöer.

    Just Restylane känns overkill eftersom jag är nöjd med hur jag ser ut och har en hy utan linjer/rynkor, däremot vill jag som sagt förbättra hudfuktigheten så att jag inte får torrhetslinjer på sikt.
    Då kommer det säkert göra stor skillnad bara genom fuktsprayen.

    Det jag tänker på är inte som botox eller liknande mot rynkor, utan mer en "fuktbomb" Jag har själv inte testat men funderat på det.
    faceclinic.se/behandlingar/restylane-skinbooster
  • Anonym (Råd)
    Anonym (L) skrev 2015-05-27 18:23:30 följande:
    Då kommer det säkert göra stor skillnad bara genom fuktsprayen.

    Det jag tänker på är inte som botox eller liknande mot rynkor, utan mer en "fuktbomb" Jag har själv inte testat men funderat på det.
    faceclinic.se/behandlingar/restylane-skinbooster
    Jaha, jag trodde det var mer som "fillers" eller vad det kallas. Är inte så mkt för just sånt, men om det bara är som en starkt återfuktande ansiktsmask är det ju en lite annan sak förstås.
  • Anonym (L)
    Anonym (Råd) skrev 2015-05-27 18:43:19 följande:
    Jaha, jag trodde det var mer som "fillers" eller vad det kallas. Är inte så mkt för just sånt, men om det bara är som en starkt återfuktande ansiktsmask är det ju en lite annan sak förstås.
    Ja men precis, det är i alla fall det som jag hoppas att det är:P
  • Chavale

    Hej!
    Crémer, masker i all ära men det behandlar bara på ytan och når aldrig det djupa hudlagret. 
    Idag skippar jag de dyra crèmerna, kör med en hygglig men inte för dyr fuktcréme. Istället satsar jag på Skinbooster. Resultatet blir fanatstiskt! Effekten kommer efter ett par veckor, huden återfår sin lyster och framförallt elasticiteten ökar genom att kollagenproduktionen stimuleras.

    Själv går jag tre ggr per år till Adel Estetik hos Dr Adel Haghjoo och är alltid nöjd. Bra priser, bra material, erfaren och proffsig i sitt utförande. Framförallt gör det inte ont, eftersom han inte snålar med att byta nål. Många snålar just med nålarna som efter ett flertal stick blir trubbiga. Då gör det ont! Kan alltså varmt rekommendera Dr Adel (han har klinik i både Stockholm och Göteborg). Kolla in www.adelestetik.se

Svar på tråden Gjorde en hudanalys. Hur ökar jag fuktigheten?