• ellinoras

    Vill ha kontakt med kollega!

    Det finns en man på min arbetsplats som jag är så oerhört attraherad av. Vi jobbar inte på samma avdelning men har kollat in varandra i personalmatsalen (jag tror att det är ömsesidigt). Av lite olika arbetsrelaterade skäl så vill jag inte bjuda ut honom eller något annat "uppenbart". Jag vill mer "råka" vara på samma plats som honom och lära känna honom långsamt. Vi har hälsat på varandra nån gång, men mer än så är det inte. Någon som har förslag? Jag vet inte riktigt vad jag vill med honom, men måste ju hur som helst få lite kontakt med honom först. Idag stod jag och hängde vid kaffeautomaten när jag tänkte att han skulle komma dit, men det gjorde han inte. Och jag kan ju inte stå och hänga där hur länge som helst heller...
  • Svar på tråden Vill ha kontakt med kollega!
  • Ful Anka

    Det där är svårt, man vill ju inte "skrämma" bort någon heller. Det är tjej på mitt jobb som jag har lite sådan kontakt med ibland och jag vet inte med henne heller. Hon ville ha mitt privat nummer pga av mitt jobb. Nu han jag inte ge henne det för jag blev faktiskt helt ställd då jag inte har "raggar" kepsen på mig på jobbet. Sen har jag sprungit på henne hemma i kvarteret och hon vill liksom inte släppa iväg mig och jag får verkligen leta efter en utgång i samtalet varje gång.
    Så, det jag vill komma till är att om hon bjuder hem mig på kaffe, så kommer jag att tack ja, för nu har det gått en tid sen vi sågs senast vid någon "kaffeautomat".
    Jag tycker du ska säga till den här mannen att ni borde fika på jobbet tillsammans. För att testa hans reaktion och sen utgå därifrån. Tänk på att många killar och män inte raggar på jobbet och har ett annat mindset då. Det gäller att försöka tränga igenom.


    This is my life and I don't care
  • ellinoras

    Det har du rätt i, det blir lite mindre på att fika eller äta lunch tillsammans när man är på jobbet. Jag vågar nog inte fråga men kan ju alltid sätta mig bredvid honom (det är stora bord i vår matsal, så man kan sitta lite var som helst med vem som helst). Hm, det låter nästan som att du tycker att det blir lite för mycket när det blir som att tjejen du berättar om "inte släpper iväg" dig?

  • Ful Anka
    ellinoras skrev 2015-05-27 18:05:49 följande:

    Det har du rätt i, det blir lite mindre på att fika eller äta lunch tillsammans när man är på jobbet. Jag vågar nog inte fråga men kan ju alltid sätta mig bredvid honom (det är stora bord i vår matsal, så man kan sitta lite var som helst med vem som helst). Hm, det låter nästan som att du tycker att det blir lite för mycket när det blir som att tjejen du berättar om "inte släpper iväg" dig?


    Nej, jobbigt är det inte, det är extremt gulligt men jag måste ju visa respekt för kollegor. Med det menar jag att jag kan i alla falla låtsas som det regnar lite. Sen kanske jag misstolkar alltihopa och i så fall har jag ju inte gjort mig till åtlöje i alla fall. 
    This is my life and I don't care
  • ellinoras
    Ful Anka skrev 2015-05-27 18:14:50 följande:
    Nej, jobbigt är det inte, det är extremt gulligt men jag måste ju visa respekt för kollegor. Med det menar jag att jag kan i alla falla låtsas som det regnar lite. Sen kanske jag misstolkar alltihopa och i så fall har jag ju inte gjort mig till åtlöje i alla fall. 
    Jag tycker inte att det låter som att du misstolkar det :) 
  • Brunhilde
    Ful Anka skrev 2015-05-27 18:14:50 följande:
    Nej, jobbigt är det inte, det är extremt gulligt men jag måste ju visa respekt för kollegor. Med det menar jag att jag kan i alla falla låtsas som det regnar lite. Sen kanske jag misstolkar alltihopa och i så fall har jag ju inte gjort mig till åtlöje i alla fall. 
    Så trots att du verkar helt neutral, så hoppas du på den där kaffefrågan? Tänk om hon inte heller vill tappa ansiktet och ni missar något alldeles fantastiskt
  • Ful Anka
    Brunhilde skrev 2015-05-27 18:18:05 följande:
    Så trots att du verkar helt neutral, så hoppas du på den där kaffefrågan? Tänk om hon inte heller vill tappa ansiktet och ni missar något alldeles fantastiskt
    Ja den risken finns... Men erfarenhet säger mig att en kvinna tar vad hon vill ha så, vill hon så kommer jag nog inte undan en inbjudan.
    This is my life and I don't care
  • Brunhilde
    Ful Anka skrev 2015-05-27 18:23:17 följande:
    Ja den risken finns... Men erfarenhet säger mig att en kvinna tar vad hon vill ha så, vill hon så kommer jag nog inte undan en inbjudan.
    Det beror väl på. Visar du inte intresse så finns det väl ingen anledning för henne att bjuda hem dig. Jag skulle aldrig gå vidare om det inte fanns något gensvar.
  • ellinoras
    Ful Anka skrev 2015-05-27 18:23:17 följande:
    Ja den risken finns... Men erfarenhet säger mig att en kvinna tar vad hon vill ha så, vill hon så kommer jag nog inte undan en inbjudan.
    Haha, jag skulle inte lita på det om jag var du. Se på mig tex, har gått och trånat sen i oktober...
  • Brunhilde
    ellinoras skrev 2015-05-27 18:26:39 följande:
    Haha, jag skulle inte lita på det om jag var du. Se på mig tex, har gått och trånat sen i oktober...
    Är det ett stort företag och ni inte stöter på varandra dagligen, så kan du ju faktiskt kosta på dig att låta honom förstå att intresse finns. Det finns ingen möjlighet att få till en aw med flera andra kollegor?
Svar på tråden Vill ha kontakt med kollega!