• Anonym (Barnlös man)

    Är kvinnor som inte vill ha barn ovanligt?

    Någon som vet?

  • Svar på tråden Är kvinnor som inte vill ha barn ovanligt?
  • Anonym (Wtf)

    Det beror på vad du menar med ovanligt. Hur sällsynt förekommande ska det vara för att vara ovanligt?

  • taquine

    Tror inte det är så ovanligt , men att säga det högt är ligger inte inom normen för hur en "riktig" kvinna ska vara och tänka , sen beror det nog också på vilka kretsar man rör sig i.


    Goodness me
  • alice85

    Inte bland mina vänner. Vet inte själv om jag vill.

  • glutten

    Det är nog vanligare än det verkar. Om man kan säga så. Själv är jag tex kvinna och vill inte ha barn, och jag har minst tre kvinnliga vänner som känner likadant.

  • Fjäril kär

    inte enligt mig i alla fall..  Har lika många omkring mig som inte vill ha barn som det är av dom som vill ha barn. 

    Sen har jag märkt att väldigt många säger att dom vill ha barn fast dom faktiskt inte vill det, kanske för att dom inte vill bli ifrågasatta eller inte vill göra släkten besviken eller så.  Du vet grupptryck och så... 

  • Drottningen70

    Det är jämförelsevis (jämfört med de som

    vILL) naturligtvis ovanligt att människor inte vill ha barn. Att påstå att det är vanligt är givetvis trams.

  • Anonym (Helen)

    Hur många procent av kvinnor skaffar aldrig barn?

  • Anonym (Barnlös man)
    Drottningen70 skrev 2015-05-27 18:20:17 följande:

    Det är jämförelsevis (jämfört med de som

    vILL) naturligtvis ovanligt att människor inte vill ha barn. Att påstå att det är vanligt är givetvis trams.


    Oj, du var mig en konservativ kvinna.
Svar på tråden Är kvinnor som inte vill ha barn ovanligt?