• Anonym (Kaffedraken)

    Sluta med medicin börja med träning-..

    Hej. har en rygg skada sedan 2011. har ätit Panocod sedan dess... äter ca 6 st om dagen tillsammas med ipren. 

    Har nu tänkt att börja gå på pass, träna och Pw Var dag, och sluta i övermorgon med Tabletterna... jag är beroende av dem och vill ej längre.. 

    Hur kommer de gå? kommer de bli ett rent helvete? eller kommer träningen att underlätta mkt? 
     Ge mej era snabba tips på att lösa en ev Avänjing någorlunda smärtfritt.... jag vet jag kunde trappat ut, tagit hjälp av min ortoped mm.. men nu är de så här :) 

    he he !

  • Svar på tråden Sluta med medicin börja med träning-..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Med kodein så vet man aldrig.
    Du kan få en ordentlig abstinens, och kan vara helt oberörd.
    Svaret får dom du slutar tvärt.
    Men bästa rådet är att man alltid ska fasa ut denna typ av mediciner sakta.
    Så slipper man massa abstinensbesvär, om nu inte är detta du vill ha.

  • Anonym (Kaffedraken)

    tackar för svar!! Ska sluta i morgon. 
    Ingen annan som kan svara ? 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tobbe) skrev 2015-05-28 17:49:04 följande:

    tackar för svar!! Ska sluta i morgon. 
    Ingen annan som kan svara ? 


    Jo, jag kan svara...

    Jag tycker att ditt upplägg inte är bra alls.

    Varför är det så viktigt att sluta tvärt för? Har du ätit dem i 4 år så spelar det väl inte någon roll om du trappar ner några veckor och mår bra istället?

    Vad gäller ditt träningsupplägg så är det ju svårt att svara på då "ryggskada" kan betyda diverse olika skador. Rent allmänt är din motivation skitbra men du borde göra förändringen med hjälp av experter. Urtrappning av medicinerna och hjälp av smärtklinik eller sjukgymnast för träningsråd.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tobbe) skrev 2015-05-28 17:49:04 följande:

    tackar för svar!! Ska sluta i morgon. 
    Ingen annan som kan svara ? 


    Hur har det gått?

    Jag blev väldigt dålig av att sluta, men visst går det utmärkt att sluta tvärt. Det går det även att göra med heroin om man är frisk i övrigt och inte är uppe i för höga doser.

    troligtvis var det obehagligt att försöka sluta?
    Det går över (det mesta) efter 4 dagar.
Svar på tråden Sluta med medicin börja med träning-..