• Puh
    Äldre 27 May 20:32
    784 visningar
    3 svar
    3
    784

    Utomkveds utan smärta v 9

    Överallt läser man att symptom för utomkveds är smärta. Hade blödningar sen v 5, i v 7 kom det ut ett trådnät o kk sa det var missfall o jag skulle komma på efterkontroll fast bara om ett test fortfarande visar positivt! Det gjorde det o blödningarna fortsatte som innan. På kontrollen sa läkaren ingenting till oss om en 2cm stor förändring i en äggledare (fick veta det i efterhand o har ingen aning varför de inte gjorde nåt direkt då!), jag fick lämna hcg 3ggr o så bekräftades utomkveds några dagar senare som hann bli 4x3 cm stort, v 9, ingen smärta. Trodde de skämtade! Blev akut opererad o har nu en äggledare mindre. Vill bara berätta för alla hur ett utomkveds kan smyga sig på utan smärta o hade varit intressant att veta om nån varit med om nåt liknande! ? Och vågar man bli gravid igen?

  • Svar på tråden Utomkveds utan smärta v 9
  • vannan
    Äldre 28 May 01:02
    #1
    Puh skrev 2015-05-27 20:32:34 följande:

    Överallt läser man att symptom för utomkveds är smärta. Hade blödningar sen v 5, i v 7 kom det ut ett trådnät o kk sa det var missfall o jag skulle komma på efterkontroll fast bara om ett test fortfarande visar positivt! Det gjorde det o blödningarna fortsatte som innan. På kontrollen sa läkaren ingenting till oss om en 2cm stor förändring i en äggledare (fick veta det i efterhand o har ingen aning varför de inte gjorde nåt direkt då!), jag fick lämna hcg 3ggr o så bekräftades utomkveds några dagar senare som hann bli 4x3 cm stort, v 9, ingen smärta. Trodde de skämtade! Blev akut opererad o har nu en äggledare mindre. Vill bara berätta för alla hur ett utomkveds kan smyga sig på utan smärta o hade varit intressant att veta om nån varit med om nåt liknande! ? Och vågar man bli gravid igen?


    Men fy, beklagar!

    Fick själv veta i måndags att jag också har utomkveds :( hade inte ont alls så åkte hem, på natten fick jag riktigt ont så åkte ambulans in. Dock fick jag åka hem idag och de har inte gjort något?? Utan ska vänta och se om kroppen stöter bort det av sig själv, blir dock lite orolig då jag har riktigt ont.. Vill inte att de ska sluta så illa som för dig :/
  • Puh
    Äldre 28 May 23:52
    #2

    Oj vad jobbigt! Ja men bra att du har kontakt med dem. Beror nog på hur stort det är om det kan komma ut själv eller inte. Har de sagt nåt om det? Hos mig fanns det inte en chans sa läkaren. Men säg till om du får för ont!! Hoppas det löser sig snart för dig utan operation. Annars är det bra med en operation där äggledaren får vara kvar men det får också göras i tid. Det var första gången jag blev opererad och jag kan lugna dig att det inte är så farligt!! Kändes väldigt overkligt allting men de var så snälla o tar hand om en väl, försökte lita på dem och så gick allt riktigt bra. Mest nu jag får ha tålamod tills jag kan hoppa omkring igen, men det blir bättre med varje dag!

  • Puh
    Äldre 1 Jun 10:18
    #3

    Hur gick det för dig vannan?

    Nyfiken....

Svar på tråden Utomkveds utan smärta v 9