• Anonym (Ej sverig­edemok­rat)
    Äldre 27 May 21:00
    1622 visningar
    16 svar
    16
    1622

    Hur kan det vara så mycket sverigedemokrater på Flashback forum?

    Någon som har en teori?

  • Svar på tråden Hur kan det vara så mycket sverigedemokrater på Flashback forum?
  • Anonym (jza)
    Äldre 27 May 21:07
    #1

    Fast är det många då? Jag har hängt på flashback i över 10 år och jag tycker inte det är mer där än någon annanstans.

  • Äldre 28 May 08:18
    #2

    SD:are på FB finns väl i princip bara i politiktrådar om SD och där är det väl inte så underligt om de finns?

    Har inte sett någon uttrycka SD-sympatier i vare sig litteratur- eller mat-trådar på FB.

  • Anonym (Ej sverig­edemok­rat) Trådstartaren
    Äldre 28 May 11:44
    #3
    Flash Gordon skrev 2015-05-28 08:18:00 följande:

    SD:are på FB finns väl i princip bara i politiktrådar om SD och där är det väl inte så underligt om de finns?

    Har inte sett någon uttrycka SD-sympatier i vare sig litteratur- eller mat-trådar på FB.


    De finns emellertid i sexforumet också.
  • Äldre 28 May 12:09
    #4
    Anonym (Ej sverigedemokrat) skrev 2015-05-28 11:44:22 följande:
    De finns emellertid i sexforumet också.
    I wouldn't know ...
  • Äldre 28 May 19:47
    #5

    Sverigedemokrater och främlingsfientliga åsikter gror bra på nätet där man kan vara anonym. Vissa nätforum är mer accepterande av sådana åsikter, som AP, FB, FT och Exponerat. Där kan sådana åsikter helt obehindrat ventileras. Även här på FL sprids SD-propaganda av exempelvis användare som Gert

  • Anonym (jza)
    Äldre 28 May 19:51
    #6
    lebowski skrev 2015-05-28 19:47:05 följande:

    Sverigedemokrater och främlingsfientliga åsikter gror bra på nätet där man kan vara anonym. Vissa nätforum är mer accepterande av sådana åsikter, som AP, FB, FT och Exponerat. Där kan sådana åsikter helt obehindrat ventileras. Även här på FL sprids SD-propaganda av exempelvis användare som Gert


    Fast det är vanligt irl också, nästan alla arbetsplatser jag har varit på så har folk pratat öppet om sånt.
  • Äldre 28 May 19:58
    #7
    Anonym (jza) skrev 2015-05-28 19:51:46 följande:
    Fast det är vanligt irl också, nästan alla arbetsplatser jag har varit på så har folk pratat öppet om sånt.
    På arbetsplatser med lägre utbildningskrav, fler unga och där majoriteten är män så förekommer det säkert helt öppet och ogenerat.
  • Anonym (jza)
    Äldre 28 May 20:02
    #8
    lebowski skrev 2015-05-28 19:58:43 följande:
    På arbetsplatser med lägre utbildningskrav, fler unga och där majoriteten är män så förekommer det säkert helt öppet och ogenerat.
    Ja så har det varit så länge jag har arbetat (ca 15 år) både på byggen och fabriker med män och på äldreboenden bland kvinnor.
    Så är det faktiskt på företag med högre utbildningskrav också fast på ett annat sätt, har själv sett hur hela kontoret samlas och skrattar åt personliga brev som invandrare har skrivit.
  • Äldre 28 May 20:13
    #9
    Anonym (jza) skrev 2015-05-28 20:02:54 följande:
    Ja så har det varit så länge jag har arbetat (ca 15 år) både på byggen och fabriker med män och på äldreboenden bland kvinnor.
    Så är det faktiskt på företag med högre utbildningskrav också fast på ett annat sätt, har själv sett hur hela kontoret samlas och skrattar åt personliga brev som invandrare har skrivit.
    Det är väl en sak att göra sig lustig på andras bekostnad - det är snarare en regel än ett undantag bland högutbildade. Vidrigt så klart, men det kan inte omsättas i politik på samma sätt som när lågutbildade pekar ut andra svaga samhällsgrupper som orsak till deras egna utsatta situation. 
  • Anonym (jza)
    Äldre 28 May 20:15
    #10
    lebowski skrev 2015-05-28 20:13:31 följande:
    Det är väl en sak att göra sig lustig på andras bekostnad - det är snarare en regel än ett undantag bland högutbildade. Vidrigt så klart, men det kan inte omsättas i politik på samma sätt som när lågutbildade pekar ut andra svaga samhällsgrupper som orsak till deras egna utsatta situation. 
    Du nu är du farligt nära klassförakt, skärpning!
  • Äldre 28 May 20:18
    #11
    Anonym (jza) skrev 2015-05-28 20:15:04 följande:
    Du nu är du farligt nära klassförakt, skärpning!
    Menar du mitt förakt mot överklassens arrogans eller mot underklassens ignorans?
  • Anonym (jza)
    Äldre 28 May 20:20
    #12
    lebowski skrev 2015-05-28 20:18:06 följande:
    Menar du mitt förakt mot överklassens arrogans eller mot underklassens ignorans?
    Mot arbetarklassen.
  • Äldre 28 May 20:27
    #13
    Anonym (jza) skrev 2015-05-28 20:20:13 följande:
    Mot arbetarklassen.
    Arbetarklassen har haft goda representanter inom politiken fram tills idag. Förr slogs arbetarklassen mot överklassen. Idag pekar den finger mot invandringen genom populistiska partier som ställer svaga grupper i samhället mot varandra.
  • Anonym (jza)
    Äldre 28 May 20:34
    #14
    lebowski skrev 2015-05-28 20:27:18 följande:
    Arbetarklassen har haft goda representanter inom politiken fram tills idag. Förr slogs arbetarklassen mot överklassen. Idag pekar den finger mot invandringen genom populistiska partier som ställer svaga grupper i samhället mot varandra.
    Du får tycka vad du vill men det är inte okej att skriva sådär. Sparka uppåt! Inte nedåt!
  • Äldre 28 May 20:36
    #15
    Anonym (jza) skrev 2015-05-28 20:34:27 följande:
    Du får tycka vad du vill men det är inte okej att skriva sådär. Sparka uppåt! Inte nedåt!
    Jag kritiserar en arbetarklass som sparkar nedåt.
  • Anonym (Ej sverig­edemok­rat) Trådstartaren
    Äldre 28 May 21:46
    #16

    Dagens arbetarklass skulle allt på invandrare, förr skyllde man allt på rika människor.

Svar på tråden Hur kan det vara så mycket sverigedemokrater på Flashback forum?