• Anonym (Tina)

    Ensam mamma ekonomi

    Hur mycket har ni kvar att leva efter räkningar?Själv har jag c.8000kr/månad

  • Svar på tråden Ensam mamma ekonomi
  • Anonym (Jag)

    Jag har två barn.Efter räkningar är betalda har jag 11 000kr.Att jag har så mycket beror på billigt boende och har inga lån,skulder eller bil alls.Jag är egentligen outbildad inom vården och tjänar inte bra.

  • Anonym (Tina)

    Jag har inte bil eller skulder,men jag har lån på lägenheten som kostar .

  • Anonym (Till)

    Till mig själv c:a 3000:-. Efter att mat och allt är betalt.

  • Anonym (Ung mamma)

    Efter räkningar ca 6500kr. Har få räkningar och billig hyra, vilket gör att vi kan leva bra trots små inkomster. Har bil dock.

  • Anonym (Ensam mamma)

    Hej.
    Efter räkningar+sparande har jag också cirka 8000 kronor kvar. Men försöker att dra ner på mina utgifter så har sagt upp både gymkortet och telefonabonnemanget idag så då kommer jag få några hundralappar till kvar :) Hur mycket handlar ni med för?

  • Anonym (Stjärna)

    Hej

    2 barn, bor i hus i Sthlm, 1 liten bil. Efter fasta räkningar varje månad har jag kvar ca 18 000. 

  • Anonym (Stjärna)
    Anonym (Stjärna) skrev 2015-05-28 09:44:43 följande:

    Hej

    2 barn, bor i hus i Sthlm, 1 liten bil. Efter fasta räkningar varje månad har jag kvar ca 18 000. 


    Nu ljög jag lite. Det varierar förstås beroende på kvartalsräkningar och liknande, men mellan 14-18 blir det över varje månad.
  • Anonym (fattiglapp)

    Ungefär 1500 till mat och blöjor efter att allt är betalat då -_-

  • Anonym (Tina)

    Skulle vilja ha minst 11.000kr kvar för mig och barnen,för kläder och mat och nöjen,fritidsaktiviteter.Men jobbar inte heltid av olika skäl och bostaden är bostadsrätt.

Svar på tråden Ensam mamma ekonomi