• Anonym (Stina)

    Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

    Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

    Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

    Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

    Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

  • Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Anonym (Stina)

    Ja dom verkar ju totalt "okunniga" om hur man ska ta hand om sitt djur o hur man respekterar andra. Vart ville du komma?

  • Anonym (Haha)

    Du trodde att det betyder att de struntar i att ta ansvar.

  • Birgitta02
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-27 21:33:02 följande:

    Ja dom verkar ju totalt "okunniga" om hur man ska ta hand om sitt djur o hur man respekterar andra. Vart ville du komma?


    Katter är frihetstörstande. De har heller inget koppeltvång. Så sätt du gärna en myggnätsdörr till din dörr om du vill ha den öppen. Då kommer inte katten in.
  • lövet2

    Det är ditt ansvar som husägare att hålla djur ute från ditt hus (och din trädgård om det känns nödvändigt). Djurplågeri är förbjudet, så du får komma på något annat sätt än att avsiktligt skada djuren.
    Här springer katter över tomten året runt, men eftersom jag inte öppnar dörren åt dem, så kommer de inte in i huset. Jag uppskattar katterna, eftersom de håller mössen borta.

  • Anonym (Okej?!)
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-27 21:28:32 följande:

    Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

    Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

    Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

    Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!


    Så du menar alltså att det är helt okej att din dotter sparkar på en stackars liten katt för att DU är trött på att hålla koll på DIN dotter? Det finns utekatter överallt! Och har du problem med det så finns det knep att ta till tex en dosa man sätter upp på huset som utger ett högt pip som bara katter hör och avskyr! Tänk dig för vuxna människa!
  • taquine

    Wow vilken förebild du är för ditt barn ! Visa att plåga katter är helt ok ? Skämmes ta mig fan!Demon Det finns hjälpmedel (ofarliga sådana) du kan köpa till din trädgård 
    Googla om du vet vad det är 


    Goodness me
  • Akua

    Jag är kattägare. Dock ingen okunnig sådan....tack för ursäkten i förväg...

    Jag förstår att katten stör er! Men att du vill spruta tabasco i ögonen på den är djurplågeri och du kan bli anmäld för det. Det låter helt vidrigt när du skriver så!!

    Prova bara att alltid skrämma bort den när den kommer. Ha en påse med något som skramlat mycket när du skakar påsen (kasta den INTE på katten, bara få påsen att låta mycket). Alltså skräm den men skada den inte. Förhoppningsvis så blir er tomt så otrevlig att vara på att katten hittar nya ställen att hänga på.

  • Pirum

    Jag förespråkar absolut inte våld mot djur men förstår frustrationen hos ts.

    Hos oss är det lite lika; vi får in katter genom altandörren och de kissar på våra utemöbler, cyklar och vagnen som står på vår uteplats. Jag hatar kattägare som bara "men min lille Tusse måste få gå ute får det behöööver katter" Fine, bosätt dig och katten i skogen eller skaffa en sele och ett koppel. Eller avliva katten. Den har inget på vår uteplats att göra. 

Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!