• 20160804

    Dags för TillväxtUL!

    Idag är det dags för UL, är i vecka 32.
    Jag hade en otroligt otrevlig BM på RUL i vecka 19 (Karlskrona).
    Allt ser bra ut när jag är hos min BM, men eftersom att denna BM på UL var så hemsk och skrämde upp mig, få jag ett extra.
    Ska bli så fantastiskt skönt att få veta om vårt lilla liv mår bra.

    Men, jag är faktiskt väldigt nyfiken på kön,och det är inte för att det spelar någon roll. Utan det är för att jag vill kunna köpa en snygg skjorta, eller finklänning <3

    Om denna BM inte vill säga, har ni tips? :)

    Vi har haft en tuff graviditet, med många extrakontroller i börjar, pga mediciner som kan ha skadat fostret.
    Det hade varit skönt att få personifiera fostret, men att kunna säga "hon" eller "han", så att det känns mer verkligt.

  • Svar på tråden Dags för TillväxtUL!
  • lillefröe

    Hej! 


     


    Vad mysigt med ul <3. 


    Vi har också haft en problematisk graviditet och hittills gjort 5 ultraljud och har ett till kommande nu om 1,5 vecka. Frågat varje ultraljud om de kan se könet men ingen har direkt letat mycket, dom har rullat över och sagt, "nä jag ser inte vad det är". 


     


    MEN senaste ultraljudet i v.33 fick vi äntligen veta att det är en liten tjej som gömmer sig där inne. Jag som trodde pojke och har kallat honom "gubben" hela graviditeten hehe. 


    Om BM inte vill gissa könet så be att hon åtminstone rullar över där så du själv kan få titta och kan gissa. Då kanske även BM blir lite mer villig att säga vad hon tror. 


     


    Hoppas åtminstone att du får en bättre BM idag och att du får en bra upplevelse även om du inte får se könet! 


    Kram! 

  • 20160804

    Grattis till er flicka <3
    Vad underbart!

    Ja, man skulle bli lite snopen om man får "byta kön" ;) Här är det ju "lilla gumman"!

    Dethär med jobbig graviditet är ju fruktansvärt påfrestande, jag är sjukskriven för stree, och det har jag varit sedan v.9.

    Tack snälla för tipset, lycka till!

    Kram

  • 20160804
    lillefröe skrev 2015-05-28 09:48:37 följande:

    Hej! 


     


    Vad mysigt med ul <3. 


    Vi har också haft en problematisk graviditet och hittills gjort 5 ultraljud och har ett till kommande nu om 1,5 vecka. Frågat varje ultraljud om de kan se könet men ingen har direkt letat mycket, dom har rullat över och sagt, "nä jag ser inte vad det är". 


     


    MEN senaste ultraljudet i v.33 fick vi äntligen veta att det är en liten tjej som gömmer sig där inne. Jag som trodde pojke och har kallat honom "gubben" hela graviditeten hehe. 


    Om BM inte vill gissa könet så be att hon åtminstone rullar över där så du själv kan få titta och kan gissa. Då kanske även BM blir lite mer villig att säga vad hon tror. 


     


    Hoppas åtminstone att du får en bättre BM idag och att du får en bra upplevelse även om du inte får se könet! 


    Kram! 


    Jag svarade på ditt nedanför, missade detta med att "citera" :)
Svar på tråden Dags för TillväxtUL!