• Anonym (Singel)

    Så jäkla glad att jag är singel

    När man läser här på Familjeliv, trådar upp och trådar ner om relationer som är åt helvete. Man har inte sex, man är besviken för att ens partner gör si eller inte gör så, man vill ha något annat, man tvivlar, är osäker, är arg osv osv.

    Jag är bara så jäkla glad att jag är singel och slipper ha något av detta i mitt liv! Vill aldrig mer ha en seriös relation (annat än för sex ).

  • Svar på tråden Så jäkla glad att jag är singel
  • bergslagstrollet

    Att vara singel är definitivt "säkrare" då man inte riskerar att bli sårad eller besviken på samma sätt som när man är i en relation men i längden blir det ju fruktansvärt trist att bara ha sig själv att ta hänsyn till. Fördelarna med tvåsamhet överväger nog alla gånger nackdelarna så länge man inte är i ett dåligt förhållande.

  • Fobiker

    Tror inte att de fallen man läser om här på FL är helt representativa. Det finns nog en ganska stor förskjutning åt det negativa här. Jag menar, vad finns det att diskutera om allt är bra i ett förhållande? Varför skall man då be om hjälp på ett diskussionsforum? Sådant gör folk när det är något inte funkar.

    Relationer är ingen dans på rosor, inte ens de som fungerar bra, men jag är tämligen övertygad om att FL får det att ser värre ut än vad det är eftersom det är mest de som har problem som skriver här.

  • Anonym (:))

    Jag har inte haft fl så länge... Men blev chockad av allt här... Folk är otrogna kors och tvärs, små kära i andra... Man ska inte vara svartsjuk, inte vilja umgås med partnen ( man ska ha sitt egna liv på sidan av)... Helt ok att flörta och gå på date osv osv.. Så skyller man på att man bara lever en gång ;) hahahaha... Kan säga att inga om mina förhållanden eller mina vänners är på detta vis... Man brukar umgås med sin partner som man har ett liv med, man brukar prata med varandra och ingen av de skulle tycka det är ok med otrohet, små förälskelser i andra eller samla på sig nr från det motsattakönet... Det flesta av oss är upptagna av vår "familj" alltså vår partner, barn, träning, jobb och någon kompis nu och då... Har liksom ingen tid över för massor av dravel ;) Och det flesta har nog bra sex med, de som har det bra vet att sex inte är allt!!! Att det gå upp och ner :) Förhållande är inte alltid kul, med hittar man rätt är det livet :)

  • Anonym (Mars)

    Jag är också så glad att jag är singel. Verkligen njuter av det, att slippa allt tjafs som kommer med ett förhållande.

  • Anonym (Singel)

    Nä jag kan faktiskt inte alls se fördelen med förhållande och tvåsamhet. Alla förhållanden går in i något slags slentrian förr eller senare, när allt det man läser om här på familjeliv händer. Jo jag har älskat och kämpat jag med med ett långt äktenskap och flera långa förhållanden. Vill jag göra det igen? Nej, verkligen inte. Fokus på karriär, leva mitt liv på mina villkor. Vad är det som är så fantastiskt med tvåsamhet egentligen?

  • Anonym (samma här!)

    Samma här! Varit singel i 4 år nu och när man läser om alla problem folk har och kollar runt omkring sig bland släkt, vänner, familj, bekanta m.m så blir jag mörkrädd.

    Är det inte alkoholproblem, svartsjuka, bråk, otrohet, pengaproblem, misshandel eller tjafs om vem som ska gå upp med barnen, vem som gör mest hemma eller att den ena har mer egentid en det andra så är det något annan skit som att folk jobbar för mycket, eller för lite för den delen.

    Folk är fan aldrig nöjda!

  • Anonym (undrar)
    Anonym (Singel) skrev 2015-05-28 22:21:54 följande:

    Nä jag kan faktiskt inte alls se fördelen med förhållande och tvåsamhet. Alla förhållanden går in i något slags slentrian förr eller senare, när allt det man läser om här på familjeliv händer. Jo jag har älskat och kämpat jag med med ett långt äktenskap och flera långa förhållanden. Vill jag göra det igen? Nej, verkligen inte. Fokus på karriär, leva mitt liv på mina villkor. Vad är det som är så fantastiskt med tvåsamhet egentligen?


    TS, är du ensamstående mamma?
  • Anonym (Singel)
    Anonym (undrar) skrev 2015-05-29 18:55:07 följande:
    TS, är du ensamstående mamma?

    Jo, singel och ensamstående
Svar på tråden Så jäkla glad att jag är singel