• Anonym (Ola)
    Äldre 28 May 12:13
    3638 visningar
    12 svar
    12
    3638

    Träffat tjej, blivit osäker pga tidigare relationer

    Träffat en tjej (24 år, jag är 26) på krogen för ett par veckor sedan som jag föll pladask för direkt, vilket var ömsesidigt.
    Vi har träffats intensivt sedan dess och det känns superbra, vi är upp över öronen förälskade båda två.
    Hon tar gärna upp hur hennes ex behandlat henne i tid och otid och refererar till dom som svin. Fine, då kommer hon uppskatta mig ännu mer tänker jag.

    Jag såg av en slump på Facebook för några dagar sedan att hon precis avslutat ett förhållande med en kille. Hon själv hävdade att hon var singel sedan några månader när vi träffades, men de var fortfarande tillsammans när vi träffades. Han hade i "slut på förhållande" inlägget ett par dagar senare skrivit en kommentar "jaha, så du har träffat en ny igen". 

    Denna kommentar gjorde mig väldigt osäker.
    Jag konfronterar henne och undrar varför hon inte berättade att hon var i ett förhållande då vi träffades. Fick svaret att hon var rädd att jag skulle dra mig ur då.
    Ang. kommentaren så hade hon ingen aning om vad han menade.

    Jag kunde dock inte släppa det och har nu fått reda på att hon har väldigt många misslyckade relationer i bagaget, och aldrig haft något längre förhållande. Antingen har hennes känslor svalnat, eller så har killarna varit "svin" och "behandlat henne illa" enligt henne. Hon har heller knappt varit singel mellan dessa förhållande (nån månad som mest, men oftast har hon bytt direkt).

    Det faktum att hon redan bevisat att hon inte har moral/respekt nog att avsluta ett förhållande innan hon skaffar en ny, och då även är otrogen mot denne gör mig väldigt tveksam.

    Så nu har jag blivit väldigt osäker på hur/om jag ska gå vidare med henne. Hon verkar ärligt talat inte ha så stor kontroll över sig själv, eller är det bara otur? Kommer jag bli en i mängden? Jag är förälskad som aldrig förr, men min hjärna fungerar ändå. Bör jag skita i henne innan jag kärar ner mig för mycket?
  • Svar på tråden Träffat tjej, blivit osäker pga tidigare relationer
  • Anonym (intes­chysst­)
    Äldre 28 May 12:19
    #1

    Så hon hade alltså gått bakom ryggen på sitt ex och blivit ihop med dig? Det låter inte så schysst nej.. jag hade nog inte fortsatt med en sådan person som kan göra en sådan grej såpass lättvindigt. 

  • Anonym (:()
    Äldre 28 May 12:23
    #2

    Jag skulle nog ta det väldigt lugnt... Som man bäddar får man ligga... Du vet redan hur hon bäddar... Men sen är det ju också så, man måste våga för att vinna... Och kärlek är alltid en risk.. Så följ din magkänsla!!!

  • Äldre 28 May 12:31
    #3

    Det behöver inte handla om att hon varit otrogen...kan lika gärna vara en pik över att hon varit singel i en kvart.

    Kärlek är inte alltid lätt, sådana där saker kan vara knepiga och sårande för alla parter. Viktigt är att lägga korten på bordet och ventilera det där direkt, ställ raka frågor. Får du raka och ärliga svar så kan du fatta beslut efter det. Men felet många gör inklusive jag själv ibland är att man går upp och målar upp skräckscenarior över alla frågetecken som dyker upp.

  • Äldre 28 May 12:38
    #4
    Anonym (Ola) skrev 2015-05-28 12:13:35 följande:
    Träffat en tjej (24 år, jag är 26) på krogen för ett par veckor sedan som jag föll pladask för direkt, vilket var ömsesidigt.
    Vi har träffats intensivt sedan dess och det känns superbra, vi är upp över öronen förälskade båda två.
    Hon tar gärna upp hur hennes ex behandlat henne i tid och otid och refererar till dom som svin. Fine, då kommer hon uppskatta mig ännu mer tänker jag

    Så nu har jag blivit väldigt osäker på hur/om jag ska gå vidare med henne. Hon verkar ärligt talat inte ha så stor kontroll över sig själv, eller är det bara otur? Kommer jag bli en i mängden? Jag är förälskad som aldrig förr, men min hjärna fungerar ändå. Bör jag skita i henne innan jag kärar ner mig för mycket?
    Ingen tjej man friar till kanske, men 24 år är ändå ingen ålder där tjejer brukar binda upp sig alltför länge. Hade hon varit 35 och aldrig haft en relation längre än ett år, hade jag undrat. Finns inget att förlora på att vara ihop ett tag med denna tjej ett tag. 
  • Anonym (Grabb­en brevid­)
    Äldre 28 May 12:47
    #5

    Hon är ju ung och fräsch så varför inte va ihop ett tag. Ha lite kul, lev lite.

  • Anonym (Ola) Trådstartaren
    Äldre 29 May 00:34
    #6
    Anonym (inteschysst) skrev 2015-05-28 12:19:45 följande:

    Så hon hade alltså gått bakom ryggen på sitt ex och blivit ihop med dig? Det låter inte så schysst nej.. jag hade nog inte fortsatt med en sådan person som kan göra en sådan grej såpass lättvindigt. 


    Korrekt.
    Det är helt emot mina egna principer. I hennes situation skulle jag inte varit otrogen om jag träffat någon ny, inte fysiskt. Mentalt är det svårt kanske men jag skulle inte behandla någon så respektlöst och egoistiskt, såvida han inte förtjänade det. Men jag skulle inte vara tillsammans med någon som förtjänar att bli behandlad så, då skulle jag lämnat för länge sedan. 
    Så där är vi på helt olika plan och vilket får mig att tveka.
    Zarch skrev 2015-05-28 12:31:46 följande:

    Det behöver inte handla om att hon varit otrogen...kan lika gärna vara en pik över att hon varit singel i en kvart.

    Kärlek är inte alltid lätt, sådana där saker kan vara knepiga och sårande för alla parter. Viktigt är att lägga korten på bordet och ventilera det där direkt, ställ raka frågor. Får du raka och ärliga svar så kan du fatta beslut efter det. Men felet många gör inklusive jag själv ibland är att man går upp och målar upp skräckscenarior över alla frågetecken som dyker upp.


    Det är jätteviktigt, håller med dig. När vi sågs idag diskuterade vi lite om vad som är viktigast i en relation. Vi var båda överens om trohet och ärlighet ligger i topp. Då undrar jag såklart varför hon inte var just ärlig mot mig angående sitt ex.
    I hennes tidigare relationer har dom både ljugit och varit otrogna mot henne, och så gör hon likadant själv. Är hon då så mycket bättre en de "svin" som hon tidigare varit tillsammans med? 
    BengtH skrev 2015-05-28 12:38:08 följande:
    . Finns inget att förlora på att vara ihop ett tag med denna tjej ett tag. 
    Anonym (Grabben brevid) skrev 2015-05-28 12:47:13 följande:

    Hon är ju ung och fräsch så varför inte va ihop ett tag. Ha lite kul, lev lite.


    Jag utgår aldrig ifrån att vara ihop "ett tag". Jag har som mål och avsikt att det ska vara en livspartner. 
    Men jag blir så jävla osäker angående hennes tidigare relationer som alltid varit av det korta slaget. Hon har enligt sig själv alltid träffat fel killar, men vad gör mig till den rätta då? Hon måste trott att de andra var rätt as well, annars skulle hon ju inte blivit tillsammans med dom eller hur?
    Och att det gått så kort tid mellan hennes relationer oroar mig det med. Jag är nojig det vet jag, men jag är så rädd att bli sårad att jag inte vet om jag vågar chansa...
  • Anonym (intes­chysst­)
    Äldre 29 May 07:36
    #7
    Anonym (Ola) skrev 2015-05-29 00:34:03 följande:
    Korrekt.
    Det är helt emot mina egna principer. I hennes situation skulle jag inte varit otrogen om jag träffat någon ny, inte fysiskt. Mentalt är det svårt kanske men jag skulle inte behandla någon så respektlöst och egoistiskt, såvida han inte förtjänade det. Men jag skulle inte vara tillsammans med någon som förtjänar att bli behandlad så, då skulle jag lämnat för länge sedan. 
    Så där är vi på helt olika plan och vilket får mig att tveka.
    Det är jätteviktigt, håller med dig. När vi sågs idag diskuterade vi lite om vad som är viktigast i en relation. Vi var båda överens om trohet och ärlighet ligger i topp. Då undrar jag såklart varför hon inte var just ärlig mot mig angående sitt ex.
    I hennes tidigare relationer har dom både ljugit och varit otrogna mot henne, och så gör hon likadant själv. Är hon då så mycket bättre en de "svin" som hon tidigare varit tillsammans med? 
    BengtH skrev 2015-05-28 12:38:08 följande:
    . Finns inget att förlora på att vara ihop ett tag med denna tjej ett tag. 
    Jag utgår aldrig ifrån att vara ihop "ett tag". Jag har som mål och avsikt att det ska vara en livspartner. 
    Men jag blir så jävla osäker angående hennes tidigare relationer som alltid varit av det korta slaget. Hon har enligt sig själv alltid träffat fel killar, men vad gör mig till den rätta då? Hon måste trott att de andra var rätt as well, annars skulle hon ju inte blivit tillsammans med dom eller hur?
    Och att det gått så kort tid mellan hennes relationer oroar mig det med. Jag är nojig det vet jag, men jag är så rädd att bli sårad att jag inte vet om jag vågar chansa...
    Ja men som du skrev så blir ju hon inte en bättre person av att bete sig exakt likadant som hennes sviniga ex-killar. Du har ju inte behandlat henne illa och förtjänar knappast att hon behandlar dig respektlöst. Jag skulle faktiskt råda dig att dra dig ur det här innan du blir alldeles för involverad och kär. 
  • Anonym (Ola) Trådstartaren
    Äldre 29 May 13:15
    #8
    Anonym (inteschysst) skrev 2015-05-29 07:36:37 följande:
    Ja men som du skrev så blir ju hon inte en bättre person av att bete sig exakt likadant som hennes sviniga ex-killar. Du har ju inte behandlat henne illa och förtjänar knappast att hon behandlar dig respektlöst. Jag skulle faktiskt råda dig att dra dig ur det här innan du blir alldeles för involverad och kär. 
    Tankarna går så. Jag tycker hon verkar lite halvskum i ärlighetens namn, och jag får lite onda aningar. Kanske hennes ex inte var så sviniga som hon vill få det till, utan hon hävdar det av samma anledning som hon förnekade att hon var i ett förhållande när vi träffades. Hon kanske själv är orsaken till tidigare dåliga förhållande men väljer att inte berätta om sina dåliga sidor. 

    Nu målar jag upp de skräckscenarier Zarch skrev om tidigare, och vänder och vrider på allt men jag vågar inte bli emotionellt involverad i den grad att jag kärar ner mig för mycket om det nu visar sig att hon inte är den jag tror och hoppas på. Lång mening... 

    Jag får försöka koppla bort känslorna på något sätt och koppla in förnuftet i detta.
  • Anonym (intes­chysst­)
    Äldre 29 May 16:52
    #9
    Anonym (Ola) skrev 2015-05-29 13:15:12 följande:
    Tankarna går så. Jag tycker hon verkar lite halvskum i ärlighetens namn, och jag får lite onda aningar. Kanske hennes ex inte var så sviniga som hon vill få det till, utan hon hävdar det av samma anledning som hon förnekade att hon var i ett förhållande när vi träffades. Hon kanske själv är orsaken till tidigare dåliga förhållande men väljer att inte berätta om sina dåliga sidor. 

    Nu målar jag upp de skräckscenarier Zarch skrev om tidigare, och vänder och vrider på allt men jag vågar inte bli emotionellt involverad i den grad att jag kärar ner mig för mycket om det nu visar sig att hon inte är den jag tror och hoppas på. Lång mening... 

    Jag får försöka koppla bort känslorna på något sätt och koppla in förnuftet i detta.
    Också att hon har haft såpass många dåliga förhållanden under så kort får mig att tänka över hur det står till med hennes omdöme. Träffade en gång en kille som satt och snackade om alla hans "galna ex" och det kändes lite som "jahapp, så du attraheras av galna människor då eller?" Självklart kan ju alla råka ut för dåliga dejter och förhållanden, men har hon aldrig haft någon bra kille då? Det låter lite konstigt i så fall, antingen som att hon inte ser sin egen del i att förhållandet ska funka bra eller att hon har haft en väldigt trasig bakgrund med familjeproblem och helt enkelt borde vara singel ett tag och bli en tryggare person i sig själv innan hon kastar sig vidare i dejtingvärlden för att kompensera något helt annat.
  • Äldre 30 May 00:23
    #10
    Anonym (inteschysst) skrev 2015-05-29 16:52:22 följande:
    Också att hon har haft såpass många dåliga förhållanden under så kort får mig att tänka över hur det står till med hennes omdöme. Träffade en gång en kille som satt och snackade om alla hans "galna ex" och det kändes lite som "jahapp, så du attraheras av galna människor då eller?" Självklart kan ju alla råka ut för dåliga dejter och förhållanden, men har hon aldrig haft någon bra kille då? Det låter lite konstigt i så fall, antingen som att hon inte ser sin egen del i att förhållandet ska funka bra eller att hon har haft en väldigt trasig bakgrund med familjeproblem och helt enkelt borde vara singel ett tag och bli en tryggare person i sig själv innan hon kastar sig vidare i dejtingvärlden för att kompensera något helt annat.
    Det verkar ärligt talat inte så på henne. Hon refererar till alla sina ex som idioter och svin.

    Nej, jag får bara mer och mer dåliga vibbar av det här tyvärr. Men iofs, dras hon till idioter så har hon ju hittat helt fel nu så det kanske skulle funka. Samtidigt tror jag inte att det är så enkelt som att det alltid är killarna som är problemet, så vad du skriver makes sense Glad
  • Anonym (Ola) Trådstartaren
    Äldre 30 May 00:30
    #11

    Det är alltså TS i inlägget ovan (brorsan inloggad) Tungan ute

  • Anonym (Dradi­gur)
    Äldre 30 May 16:07
    #12

    Jag tycker att du ska backa. Tror att det kommer att bli svårt längre fram att få det att hålla. Ni verkar ju resonera så oerhört olika gällande relationer. Säger som någon annan sa: förmodligen kan hon inte se sin egen del i att relationerna blir som de blir. När det är så upprepat undrar man ju varför.

Svar på tråden Träffat tjej, blivit osäker pga tidigare relationer