• Hoppsan 1

    Vi som ska gör IVF i augusti

    Hej!
    Har precis fått en tid för första samtalet om IVF i augusti. Tänkte höra om det är några fler som vet om att de ska göra IVF under hösten. Skulle även sitta fint med lite solskenshistorier från andra som gjort IVF som pepp :)

  • Svar på tråden Vi som ska gör IVF i augusti
  • HannaMaria

    Hej,

    Vår remiss är skickad till Karolinska och jag hoppas att vi får starta med IVF så snart som möjligt i höst (har inte fått kallelse än). Om väntetiden är för lång kommer vi nog att åberopa vårdgarantin. Spännande tid framför oss! Var gör ni er IVF?

  • Ccilla

    Hej!

    Vi var på första läkarbesöket på Nordic ivf i Gbg i veckan (privat). Då togs alla prover och om allt ser bra ut så startar vi i augusti. Spännande och nervöst :)

  • Hoppsan 1

    Hej HannaMaria och Ccilla!
    Vad spännande!! Själv ska jag göra IVF:en på Carl von Linné i Uppsala. Känner mig förväntansfull men är så klart orolig att det ej ska fungera!! Men man måste ju vara positiv eller hur?!!!! Hoppas du får börja i augusti du med HannaMaria!

  • Ellenirondellen

    Hej! Vi är också på nordic i Göteborg. Mycket nöjda med kliniken hittills. Har börjat med första försöket precis. Sprutdag 4 idag. Tar det sig inte på första försöket så kommer vi fortsätta i augusti. Lycka till!


    Ccilla skrev 2015-05-28 22:20:49 följande:

    Hej!

    Vi var på första läkarbesöket på Nordic ivf i Gbg i veckan (privat). Då togs alla prover och om allt ser bra ut så startar vi i augusti. Spännande och nervöst :)


  • Ccilla

    Lycka till Ellenirondellen! Fick ett jätte positivt intryck av kliniken:) Lite rädd för det där med sprutorna.. Får hitta någon som tar dom på mig!

  • FruGrävling

    Det verkar som att vi också hör hit. Började med sprutorna för första ivf:en i måndags men på första ultraljudskontrollen i fredags visade det sig att jag hade en stor äggblåsa på ca 20 mm (eller så var det ev en cysta). Övriga äggblåsor var små och hade inte växt alls. Ivf:en blåstes av och jag fick ta ovitrelle för att få ägglossning och försöka på vanligt vis. Har dock inte nåt större hopp att det ska funka. Så då blir det nytt försök med ivf i augusti.

    Vi går också på Nordic IVF i Gbg och är nöjda än så länge. Tyvärr fick jag ju starta på en alldeles för låg dos men kan knappast skylla dem för det. Vi slipper i alla fall räkna detta som ett försök (har köpt ett 3-pack) utan får bara betala kostnaden för en ägglossningsstimulering.

  • Ellenirondellen

    Nej vad synd! Jag har börjat med lägsta dosen menopur (112,5) och är idag på sprutdag 6. Då kanske jag också kommer ha en för låg dos. Ska på UL imorgon så får väl se vad de säger då. Skönt ändå att det inte räknas som ett försök!


    FruGrävling skrev 2015-05-31 09:14:06 följande:

    Det verkar som att vi också hör hit. Började med sprutorna för första ivf:en i måndags men på första ultraljudskontrollen i fredags visade det sig att jag hade en stor äggblåsa på ca 20 mm (eller så var det ev en cysta). Övriga äggblåsor var små och hade inte växt alls. Ivf:en blåstes av och jag fick ta ovitrelle för att få ägglossning och försöka på vanligt vis. Har dock inte nåt större hopp att det ska funka. Så då blir det nytt försök med ivf i augusti.

    Vi går också på Nordic IVF i Gbg och är nöjda än så länge. Tyvärr fick jag ju starta på en alldeles för låg dos men kan knappast skylla dem för det. Vi slipper i alla fall räkna detta som ett försök (har köpt ett 3-pack) utan får bara betala kostnaden för en ägglossningsstimulering.


  • Ellenirondellen

    Härligt! Jag är verkligen livrädd för sprutor men är nu inne på sprutdag 6. Jag tar dom helt själv och blir lika förvånad varje gång. Drabbas av lite ångest precis innan men sen är det helt kö nålen är jättetunn och inte lång så det fixar du! Vad ska du ta för sprutor?


    Ccilla skrev 2015-05-31 08:49:58 följande:

    Lycka till Ellenirondellen! Fick ett jätte positivt intryck av kliniken:) Lite rädd för det där med sprutorna.. Får hitta någon som tar dom på mig!


  • Ccilla

    Skönt att du fixar det! :) Jag har inte hämtat ut dom än.. Men tre olika. Den sista för att det ska bli ägglossning. Den första kommer jag ihåg att jag ska ta en dos på 225. Jag har ordnat med grannen som ska ta dom på mig!

    Härligt! Jag är verkligen livrädd för sprutor men är nu inne på sprutdag 6. Jag tar dom helt själv och blir lika förvånad varje gång. Drabbas av lite ångest precis innan men sen är det helt kö nålen är jättetunn och inte lång så det fixar du! Vad ska du ta för sprutor?

    [/quote]

  • Ccilla

    Tråkigt att det blev så! Men vad skönt att det inte räknas som ett försök. Lycka till!


    FruGrävling skrev 2015-05-31 09:14:06 följande:

    Det verkar som att vi också hör hit. Började med sprutorna för första ivf:en i måndags men på första ultraljudskontrollen i fredags visade det sig att jag hade en stor äggblåsa på ca 20 mm (eller så var det ev en cysta). Övriga äggblåsor var små och hade inte växt alls. Ivf:en blåstes av och jag fick ta ovitrelle för att få ägglossning och försöka på vanligt vis. Har dock inte nåt större hopp att det ska funka. Så då blir det nytt försök med ivf i augusti.

    Vi går också på Nordic IVF i Gbg och är nöjda än så länge. Tyvärr fick jag ju starta på en alldeles för låg dos men kan knappast skylla dem för det. Vi slipper i alla fall räkna detta som ett försök (har köpt ett 3-pack) utan får bara betala kostnaden för en ägglossningsstimulering.


  • forsyne

    Hej alla!

    Det här känns som en bra tråd för mig att hoppa in i. Vi ska förhoppningsvis påbörja IVF i augusti. Vi har redan haft första samtalet, men på grund av min endometrios så vill de att jag ska spreja med Synarela i några månader. Jag började med det 10 april. Vi går på Nordic IVF Center i Göteborg och ska tillbaka dit på kontroll 18 augusti.

Svar på tråden Vi som ska gör IVF i augusti