• Anonym (dilem­ma)
    Äldre 28 May 16:40
    459 visningar
    2 svar
    2
    459

    stanna eller lämna

    Jag har ett dilemma.Jag är inte kär i min sambo. Vi har två barn ihop. De är små och jag har haft större delen av ansvaret för de. Våran relation är kass och har under perioder varit våldsamma med en del psykisk misshandel och även fasthållningar från mannens sida mot mig. 
    Då vi har delad vårdnad så kommer han att kräva halva tiden med barnen och jag känner att han inte visat att han klarar av det. Han skriker mer än vad han pratar med de och han slår tillbaka om femåringen slår honom (han väger över 100 kg så slagkraften är ju lite annorlunda). Jag har pratat med advokater och de säger att jag inte har någon chans till ensam vårdnad om inte det finns bevis. 

    vad ska jag göra för att komma ur denna hemska situation?

  • Svar på tråden stanna eller lämna
  • Anonym (Stack­ars barn)
    Äldre 30 May 22:28
    #1

    Kvinnojour o soc, till att börja med?!

  • Pentra
    Äldre 31 May 18:13
    #2

    Hej TS! ... Lämna! Absolut! Din sambo hotar och skadar både dig och barnen. Fasthållningar runt t.ex. handleder brukar generera blåmärken, vilka då är bevis. Din sambos beteende är inte sådant som går över av sig själv utan brukar snarare eskalera allteftersom tiden går, vilket kommer att göra dig allt svagare på alla möjliga plan. Du har både rättighet och skyldighet att se till det bästa för både dig och barnen. Både du och barnen har rätt till en trygg och fin miljö tillsammans. Som föregående; sök dig till en kvinnojour och kontakta soc. ... Många lever ju i 'symbios' med sina mobiltelefoner. Bär din mobil på dig och sätt den på ljudinspelning. (Min ex man blev fälld i domstol för olaga hot och fick besöksförbud etc. tack vare att jag på mobiltelefon spelat in en del utav alla hot och förnedringar han öste över mig.) Och varför inte sätta upp dolda kameror, som tar upp både bild och ljud, i bostaden...? ... Finn din inre kraft! Den finns där. ... Vänliga hälsningar, Pentra

Svar på tråden stanna eller lämna