• desireeangelica

    Vart hittar jag damkostymer?

    Hej!

    Behöver stilrena byxdräkter/damkostymer till ett nytt jobb jag har fått, men har svårt att komma på vart jag kan köpa detta. Online vet jag att det finns en del men jag vill besöka en fysisk butik så jag kan få bra hjälp med passform etc. Rena lotteriet att köpa online gällande storlek och kvalité anser jag, håller mig därför till att gå och pröva kläderna. Finns det någon kvinnlig motsvarighet till typ Dressman?

    Bor i Stockholm.

    Någon som vet någon schysst butik för det ändamål?

  • Svar på tråden Vart hittar jag damkostymer?
  • Birgitta02

    Du behöver alltså dräkter. Med både byxor och kjol samt kavajer. Kanske Camilla vore något för dig? Finns det i Stockholm?  I Stockholm har du ju NK - de har ju flera butiker som säljer sånt.

  • desireeangelica

    När jag sökte på Camilla fick jag upp Camilla Thulin damskrädderi, måste vara den du menar? Den ska jag kolla upp.

    Ja NK finns såklart, hade helt glömt bort det. Kom därav på Åhléns City också som bör ha en del.

    Tack för tipsen! Det hjälpte.

  • Birgitta02
    desireeangelica skrev 2015-05-28 18:33:16 följande:

    När jag sökte på Camilla fick jag upp Camilla Thulin damskrädderi, måste vara den du menar? Den ska jag kolla upp.

    Ja NK finns såklart, hade helt glömt bort det. Kom därav på Åhléns City också som bör ha en del.

    Tack för tipsen! Det hjälpte.


    Nej, inte Camilla Thulin. Camillas kanske bara finns härnere i Skåne.
    Vet hur det är med hjärnsläpp. Traska in i city. Biblioteksgatan har ju en del butiker. Drottninggatan också. NK. Åhlens. Jag har inte bott i Sthlm på många år, och jag vet att det förändrats massor. Men ta en dag, fyll plånboken och ströva runt :)
Svar på tråden Vart hittar jag damkostymer?