• Kaariin

    Symtom ruvardag 0?!

    Hej alla!

    Jag är så kluven och deppig. Har idag gjort FET och satt in en 6dagars-odlad blastocyst. Detta var vid 14-tiden. Nu ikväll vid 19 fick jag en brunrosa flytning på pappret när jag torkade mig och nu har jag svag molvärk. Jag tänkte först att livmoderhalsen varit känslig och att jag fick en liten blödning efter återföringen. Sen tänkte jag att ägget kanske fäst. Min nuvarande tanke är att mensen redan är på g. Jag har inte ordinerats progesteron då detta skett i en naturlig cykel. Hade ägglossning dag 16 och återföringen idag cykeldag 22. Mina cykler har varit ca 35 dagar senaste 3 mån men då har jag genomgått IVF och alla hormoner har nog ställt till en del. Min vanliga cykel har varit ca 27-30 dagar.

    Har genomgått två IVF med färskförsök tidigare och har då fått små spottnings med ljusrosa flytn redan dag 7 eller 9, som sedan ökat fram till mens.

    Är det för tidigt med nidblödning idag med en 6dagarsodlad? Kan det vara mens redan? SKulle jag tjäna på att ta progesteron? Har ganska många förpackningar över från tidigare IVF:er

    Orkar inte börja oroa mig redan ruvardag 0 :(

  • Svar på tråden Symtom ruvardag 0?!
  • Pimpinellan

    Det kan vara en blödning från själva insättningen. Har jag haft nån gång. Mensen ska absolut inte komma förrän enligt vanlig lutealfas,men visst,du kan ta proggisar om du vill. Inte full dos då,men nån per dag.

Svar på tråden Symtom ruvardag 0?!