• Anonym (y)

    varför förstår han inte det här?

    Häromdagen träffade vi sambons föräldrar plus svägerskan med barn. Vi var ute på stan och dagen skulle avslutas på en restaurang. Vi kom dit klockan 16 och sambon beställde in drinkar. Ganska snart började svägerskans barn fråga efter mat. Vår ettåring fick medhavd middag. Efter en trekvart tyckte sambons mamma att det var dags att beställa mat men sambon svarade att det är ju jättetidigt och beställde in mer drinkar. Svägerskans barn var jättehungrig och trött och svägerskan började oxå säga att nu får vi beställa in maten. Sambon satte sig på tvären och sa att det är ju inte ofta alls som vi går ut och äter ska man kasta i sig maten då! Ja men alla är trötta och hungriga säger sambons mamma då. Jag försökte vädja till sambon att han måste förstå att barnen är trötta och måste få mat, att han skiter i mig vet jag ju redan. Nu följde en timslång diskussion om när man ska äta. Jag tjatar på honom att han måste förstå att barnen ska sova snart och den store behöver mat. Sambon säger att hans mat-rytm är försenad eftersom han ofta äter middag vid 21, sambons mamma och jag säger att alla kan ju inte anpassa sig till dig och man KAN faktiskt äta trots att man inte är svinhungrig. Nu blir sambon sur och arg och jag stänger av, orkar liksom inte lyssna på allt. Ettåringen har ju redan ätit och jag har redan bestämt att kl 19 åker jag hem oavsett om maten har kommit eller inte för barnet ska sova. Jag kan äta hemma orkar inte bry mig men tycker det är sjukt elakt mot alla andra som sitter där trötta och jättehungriga, speciellt svägerskans barn som gnäller konstant och klättrar på sin mamma. Sambons mamma skäller på honom och tvingar honom till slut att bestämma vad han ska äta så att hon kan beställa åt alla.
    Fråga gärna om det är oklart..

  • Svar på tråden varför förstår han inte det här?
  • Anonym (fillen)
    Anonym (y) skrev 2015-05-28 21:18:37 följande:

    Häromdagen träffade vi sambons föräldrar plus svägerskan med barn. Vi var ute på stan och dagen skulle avslutas på en restaurang. Vi kom dit klockan 16 och sambon beställde in drinkar. Ganska snart började svägerskans barn fråga efter mat. Vår ettåring fick medhavd middag. Efter en trekvart tyckte sambons mamma att det var dags att beställa mat men sambon svarade att det är ju jättetidigt och beställde in mer drinkar. Svägerskans barn var jättehungrig och trött och svägerskan började oxå säga att nu får vi beställa in maten. Sambon satte sig på tvären och sa att det är ju inte ofta alls som vi går ut och äter ska man kasta i sig maten då! Ja men alla är trötta och hungriga säger sambons mamma då. Jag försökte vädja till sambon att han måste förstå att barnen är trötta och måste få mat, att han skiter i mig vet jag ju redan. Nu följde en timslång diskussion om när man ska äta. Jag tjatar på honom att han måste förstå att barnen ska sova snart och den store behöver mat. Sambon säger att hans mat-rytm är försenad eftersom han ofta äter middag vid 21, sambons mamma och jag säger att alla kan ju inte anpassa sig till dig och man KAN faktiskt äta trots att man inte är svinhungrig. Nu blir sambon sur och arg och jag stänger av, orkar liksom inte lyssna på allt. Ettåringen har ju redan ätit och jag har redan bestämt att kl 19 åker jag hem oavsett om maten har kommit eller inte för barnet ska sova. Jag kan äta hemma orkar inte bry mig men tycker det är sjukt elakt mot alla andra som sitter där trötta och jättehungriga, speciellt svägerskans barn som gnäller konstant och klättrar på sin mamma. Sambons mamma skäller på honom och tvingar honom till slut att bestämma vad han ska äta så att hon kan beställa åt alla.
    Fråga gärna om det är oklart..


    Var det svårt att finna denna kille.. ?
    Eller är det så att du inte duger till någon bättre?

    Du har verkligen valt ett perfekt Pappa material..Flört

    Har han mycket pengar eller vad är själva saken?
  • Anonym (y)
    CarpeNoctem skrev 2015-05-28 21:31:24 följande:

    Men va?

    Om han inte ville äta så visst, men ni andra kunde väl beställt? åtminstonde till barnen?


    Mitt barn fick ju medhavd mat men ja svägerskan borde beställt till sitt.
  • Anonym (varför)

    "att han skiter i mig vet jag ju redan"

    Den här meningen säger allt.
    Varför åh, varför är du tillsammans med någon som skiter i dig.

    Som om det inte vore tillräckligt att han har mage att sätta sig själv framför små barns rätt till mat.
    Bara det är vidrigt.

    Ts, varför?

  • Anonym (y)
    Anonym (fillen) skrev 2015-05-28 21:31:04 följande:

    Var det svårt att finna denna kille.. ?

    Eller är det så att du inte duger till någon bättre?

    Du har verkligen valt ett perfekt Pappa material..

    Har han mycket pengar eller vad är själva saken?


    Han var inte sån innan.
  • Anonym (y)
    Anonym (varför) skrev 2015-05-28 21:35:45 följande:

    "att han skiter i mig vet jag ju redan"

    Den här meningen säger allt.

    Varför åh, varför är du tillsammans med någon som skiter i dig.

    Som om det inte vore tillräckligt att han har mage att sätta sig själv framför små barns rätt till mat.

    Bara det är vidrigt.

    Ts, varför?


    För att jag inte vill vara utan mitt barn varannan vecka.
  • Anonym (fillen)
    Anonym (y) skrev 2015-05-28 21:35:48 följande:
    Han var inte sån innan.
    Det har han alltid varit.. Han har alltid haft ränderna som Zebran. Men lyckats dölja dem.
    Nu har han dig på kroken, genom barn och kan slappna av och vara sitt riktiga jag..
    Din rädsla gör att han kan göra som han vill. Så du sitter i rävsaxen.

    Lycka till
  • Anonym (...)

    Spelar det någon roll varför han inte förstår? Oavsett vad det beror på så beter han ju sig såhär.

Svar på tråden varför förstår han inte det här?