• Anonym (hmm)

    Nu vill sambon steralisera sig, efter ett barn

    Jag har ett barn med min sambo, barnet är nu 1 år och 4 månader.
    Han har sagt att han vill gå och steralisera sig nu för att inte riskera något, jag tar inget preventivmedel.. han vill inte använda kondom heller.

    Jag börjar bli mer och mer sugen på att bli gravid snart igen, eller om något år.. men min sambo vill absolut inte, han säger "Nej aldrig i livet, räcker med ett barn det är tillräckligt jobbigt tycker jag"  Den inställningen har han.

    Han har inte heller inte det bästa tålamodet med skrik, han blir snabbt irriterad..
    Och då kommer tankar upp som "Nej usch inte fler barn med honom när han blir så arg av gnäll och skrik om nätterna." 
    Dagen efter förlossning på bb ville han bara hem en natt själv för att slippa skriket, sa att det kommer du ändå få höra massor när vi kommer hem.

    Hela första året var det till stor del jag som tog hand om vårt barn, han jobbade och när han kom hem sov han eller tittade på tv. 
    Det är inte tills nu som han är mer engagerad när vårt barn går och nästan springer som han tycker det är lite roligare... Sedan gnäll, skrik och det andra vill han vara utan och då passar det inte längre.

    Fler som har sambos som inte vill ha fler, hur har ni "löst" det?

  • Svar på tråden Nu vill sambon steralisera sig, efter ett barn
  • Anonym (Nja)

    Inte samma sak, men ge det ett år till så kanske han ändrar sig. Det blir ju lättare allt eftersom barnet kan roa sig själv längre stunder.

    Kanske vore lättast om du hade någon form av preventivmedel, om alternativet är att han steriliserar sig? Och så släpper du diskussionen helt från din sida till efter att barnet har fyllt två år...

  • Anonym (gvjhkmlö,)

    Hoppas inte på att han ändrar sig. Det kommer han troligen inte att göra. När ert barn roar sig själv mer, tror du han vill börja om då? Nej, han är inte en man att skaffa fler barn med, nöj dig med ditt enda eller byt man. Troligen kommer ni ändå gå isär när han har så stark åsikt om detta.

    Jag låter kanske hård, men jag har sett det flera gånger, tjejen vill ha fler, killen går med på det eller litar på att tjejen fortsätter med p piller (din vet ju redan att du inte har så..) och så kommer ett barn, antingen det första som killen inte ville ha, eller ett nr två som killen inte ville ha och då blir det skilsmässa.

    Lever med en man som gjorde slut just pga det, att han inte blev respekterad (tjejen slutade med p piller utan att säga till) för att inte vilja ha barn. Detta var ett gemensamt beslut som hon själv sen ändrade. Han och barnet, som nu är tonåring, har sporadisk kontakt. Delvis pga avstånd, de bor långt ifrån varandra nu, men även pga att min man aldrig varit intresserad av att ha barn så han hade inget direkt umgänge (med övernattning) när barnet var litet då de bodde nära varandra. Barnet har tack och lov en bonuspappa som inte kunde få egna och som har tagit sig an barnet helt och fullt.

    Det är aldrig en god ide att tjata eller lura till sig ett barn. Du måste göra det svåra valet att antingen byta karl eller nöja dig med ett.

  • Anonym (Förstår!!)

    Jag förstår han! Och är kvinna. Vill aldrig någonsin ha fler barn (har två) och det är hemskt med barnskrik och vakna nätter.... :( Aldrig mer säger jag bara. Så skönt nu när den yngsta är 4 år och större 7 år. Men varför kör ni inte med hormonspiral eller nåt? Lite drastiskt kanske att redan stänga dörren (naturligt) för ett eventuellt syskon.... i framtiden.

  • Anonym (hmm)
    Anonym (Förstår!!) skrev 2015-05-28 22:06:04 följande:

    Jag förstår han! Och är kvinna. Vill aldrig någonsin ha fler barn (har två) och det är hemskt med barnskrik och vakna nätter.... :( Aldrig mer säger jag bara. Så skönt nu när den yngsta är 4 år och större 7 år. Men varför kör ni inte med hormonspiral eller nåt? Lite drastiskt kanske att redan stänga dörren (naturligt) för ett eventuellt syskon.... i framtiden.


    Varför skaffade du en till då om barnskriken skrämmer iväg dig så mycket ? =)
    Jag har hästlängder bättre tålamod än min sambo, men det är väl rätt vanligt kanske att mamman har det. 

    Jag har testat hormonspiral och det fungerade inte, blödde i 6 veckor, blev riktigt trött till slut, tog ut skiten.

    Jag är fullt nöjd med vårt barn, men när jag ser någon gravid så kan jag ibland längta tillbaka och känna ett litet sug, men som sagt, känns heller ingen bra idé skaffa en till med honom som absolut inte vill ha fler =) 
  • Anonym (Förstår!!)

    Vi ville ha ett syskon till första. Men det var otroligt mycket jobbigare med andra barnet också... Men nu är det ju skoj att killarna har varandra. Men tufft har det varit!

  • Anonym (jddld)
    Anonym (hmm) skrev 2015-05-28 21:32:02 följande:

    Jag har ett barn med min sambo, barnet är nu 1 år och 4 månader.
    Han har sagt att han vill gå och steralisera sig nu för att inte riskera något, jag tar inget preventivmedel.. han vill inte använda kondom heller.

    Jag börjar bli mer och mer sugen på att bli gravid snart igen, eller om något år.. men min sambo vill absolut inte, han säger "Nej aldrig i livet, räcker med ett barn det är tillräckligt jobbigt tycker jag"  Den inställningen har han.

    Han har inte heller inte det bästa tålamodet med skrik, han blir snabbt irriterad..
    Och då kommer tankar upp som "Nej usch inte fler barn med honom när han blir så arg av gnäll och skrik om nätterna." 
    Dagen efter förlossning på bb ville han bara hem en natt själv för att slippa skriket, sa att det kommer du ändå få höra massor när vi kommer hem.

    Hela första året var det till stor del jag som tog hand om vårt barn, han jobbade och när han kom hem sov han eller tittade på tv. 
    Det är inte tills nu som han är mer engagerad när vårt barn går och nästan springer som han tycker det är lite roligare... Sedan gnäll, skrik och det andra vill han vara utan och då passar det inte längre.

    Fler som har sambos som inte vill ha fler, hur har ni "löst" det?


    jadu,det är ju helt och hållet hans val,du lär inte ha nåt att säga till om.
Svar på tråden Nu vill sambon steralisera sig, efter ett barn