• Anonym (kajsa)

    ej haft sex på 6 år!!!!!!!!!!!!!!

    Hej! Jag är tillsammans med en man sedan ungefär 12år tillbaka och vi har en son tillsammans på 8år. Det har varit mycket på sista åren. Jag har varit sjuk och vi har haft ekonomiska problem. Vi har inte haft sex på 6 år nu, och jag är rädd att vi aldrig kommer hitta tillbaka till varandra. Jag är den enda som pratar om detta och han verkar inte bry sig så mycket... utan tiden bara går och jag saknar verkligen detta.! Är det möjligt att det finns fler som har såna här bekymmer? När man varit tillsammans länge?? Jag tycker om honom fortfarande ,men det känns svårt att närma sig honom på det sättet... eftersom det gått så lång tid. Han säger detsamma. Hur ska vi göra? Jag är fortfarande sjuk och mitt mående går lite upp och ner... jag är osäker vad han känner och blir lite misstänksam också eftersom han verkar inte bry sig så mycket eftersom det bara är jag som tar upp ämnet, sist jag nämde det sa han att det är så mycket andra problem blabla. Snälla ge mig ett råd??

  • Svar på tråden ej haft sex på 6 år!!!!!!!!!!!!!!
  • Anonym (Zzz)

    Man kan prata sönder mycket.. Det är väl bara att köra igång... Ta en kryss eller ta in på hotell... Klä upp er... Flyg på honom, visa vad du vill!!! Märker du att han inte vill, då kanske det är dax att gå vidare... 6år utan sex... Då är något fel :(

  • Underhill

    Låter som det ena och det andra har satt sina spår. Så spåra ur! 


    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Zzz)

    I bland måste man tvinga sig själv till att börja ha sex... För kroppen har liksom stängt av... Bestäm vara nu har vi sex och gå och ha sex... Första gången kanske det blir knas... Men det är bara att fortsätta tills ni har vekt era kroppar ;)

  • Anonym (kajsa)

    Gå isär vill jag inte. Vi har gått igenom mycket tillsammans och han har verkligen ställt upp för mig och  jag tycker om honom. Han säger att han gör det också, men som sagt det har varit mycket med sjukdom o ekonomiproblem och vissa problem har löst sig, det att ja är inte riktigt kry än är kvar, men vissa saker får man leva med har jag insett. Han menar att allt ligger inte på honom att ta första steget till sex och det förstår jag. Jag ska försöka ta det steget. Jag har väntat alldeles för länge och ja vet att det kommer bli svårt från början. Det han tände på förrut var när ja tände ljus och klädde upp mig sexigt och förförde honom. Jag har gått upp 30 kilo i vikt sen dess och känner mig inte lika sexig längre. Ett av orsakerna till att jag inte tagit steget till sex. Jag skulle vilja gå ner i vikt först ,men det kommer ta alldeles för lång tid inser jag. Kanske löjligt tänkt av mig...

  • Snuttis2

    Jag kan inte påstå att jag vet vad som är rätt att göra men jag hade nog tänkt i lite försiktigare banor än flera andra här . Som jag tolkar dig så verkar ni dela livet på andra plan även om den sexuella o intima relationen tappats bort på vägen. Skulle ha svårigheter i att prata om er relation , framtiden o era mål i livet o med relationen då hade jag också föreslagit familjerådgivning i något format. Men handlar det om att hitta igen er som sexuella varelser så hade jag nog börjat med att reflektera över min sexualitet kontra hans. Hur har Ni förhållt er till sex under dessa år? Har du sex med dig själv ? Får han utlopp för sin sexualitet, hur?

    Då det handlar om att knyta an på nytt så hade nog jag velat ta det lite lugnare än andra här, har jag inte smekt min partner på många år så skulle nog jag vara nervös o mkt oro skulle finnas runt detta-att bli avvisad!

    Hur är ni mot varandra idag ? Säger ni fina saker till varandra ? Att ni saknat varandra-älskar varandra ? Tar ni i varandra varje dag, flera gånger per dag? Kramas,hålla hand, kyssas?

    Jag hade annars velat hitta den relationen först o från det ta stegen mot sex. Då finns en närhet , trygghet igen o förhoppningsvis känslor ?! Lust att vilja ha sex.

    Men det är bara min reflektion.

  • Underhill
    Anonym (kajsa) skrev 2015-05-29 14:52:15 följande:

    Gå isär vill jag inte. Vi har gått igenom mycket tillsammans och han har verkligen ställt upp för mig och  jag tycker om honom. Han säger att han gör det också, men som sagt det har varit mycket med sjukdom o ekonomiproblem och vissa problem har löst sig, det att ja är inte riktigt kry än är kvar, men vissa saker får man leva med har jag insett. Han menar att allt ligger inte på honom att ta första steget till sex och det förstår jag. Jag ska försöka ta det steget. Jag har väntat alldeles för länge och ja vet att det kommer bli svårt från början. Det han tände på förrut var när ja tände ljus och klädde upp mig sexigt och förförde honom. Jag har gått upp 30 kilo i vikt sen dess och känner mig inte lika sexig längre. Ett av orsakerna till att jag inte tagit steget till sex. Jag skulle vilja gå ner i vikt först ,men det kommer ta alldeles för lång tid inser jag. Kanske löjligt tänkt av mig...


    Tar än längre tid om du inte sätter igång :)...hitta en motionsform som funkar, som du gillar...och sätt upp några mål!?...go girl GO!  :)
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (detordnarsig)

    På vilket sätt menar du sjukdom? Fysisk/psykisk?

    Säger som såhär, jag tror att det blir enklare om ni helt enkelt bara gör det. Känner du dig osäker på din figur så skeda! Det är mysigt och intimt utan att man behöver se på varann och tänka för mycket på hur man ser ut - väldigt skönt också! ;)

    Sex ger oftast mersmak och ni behöver ju kanske få igång aptiten på livet bägge två.

    Tycker du ska pröva att ligga på sidan med ryggen mot honom, han på rygg bakom dig så du kommer åt att smeka upp honom en aning och sen dra honom till dig. Inga ord behövs, inte ens ett lampsken. ;)

  • Anonym (kajsa)

    Med sjukdom som menar jag psykiskt. Jag hamnde i en psykos och blev inte återställd efter den, utan går mest bara hemma just nu. Hat svårt med intiativ överhuvudtaget ,inte bara sex utan vanliga vardaliga saker som att komma igång med något. Träning till exempel...jag vill ner i vikt...30kg minst och kanske lite till och jag har försökt i flera år men det håller bara ett par veckor och sen ger jag upp både med kosten och träningen och sen blir allt för jobbigt att komma igång igen. Dessutom känner jag mig ful och osexig när ja nu väger 96 kg och visst vill ja ta intiativ till sex ,men jag skulle vilja gå ner i vikt först, men det kommer ta alldeles för lång tid inser jag...men det tar emot lite pga detta. Tack för att ni tar er tid att skriva ,det är jag tacksam för!! Vi har inte haft någon typ av närhet mellan varandra... ja att kramas kanske ,men inget mer på denna tid. Det har inte heller varit bara min sjukdom utan hans far har också blivit sjuk under denna tid, så han har fått dra ett tungt lass....

  • Oddy

    Har gått igenom detsamma med min fd fru.. Vi lyckades aldrig lösa vårt sexliv dock. Försökte på olika sätt. Men åk in till lindex eller liknande o köp något riktigt sexigt, som du också kan känna dig sexig i.. Ser han en kväll när ni är ensamma att du har den på dig tänder han nog till

    Och ragga upp honom som då när ni hade det bra med sexlivet.

    Känner han att du försöker kommer det garanterat lossna för honom med, även trots att ni haft det väldigt tufft.

    Det här med vikten, förstår att du känner dig o sexig och så, ja prova gärna olika dieter o motionera. Men kan gå väldigt långsamt samtidigt är det bästa sättet att banta på. Menar så du inte går upp 10 kg veckan efter. Stressa inte ner din vikt, blir inte bra då.

    Håller tummarna för er, berätta gärna hur det går

Svar på tråden ej haft sex på 6 år!!!!!!!!!!!!!!