• DevilsDaughter

    Tjejer! Vad förväntar ni er på mors dag?

    Hej!
    Ni med SMÅ barn, så små att de inte förstår vad mors dag är, vad förväntar ni er av pappan till barnet på mors dag? Är det pojkväns/sambos/mans uppgift att hylla mamman i barnets ställe på mors dag när barnet är för litet för att själv kunna göra detta?
    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Tjejer! Vad förväntar ni er på mors dag?
  • MammAmma

    Jag förväntar mig inget från varken partner eller barn. För mig är mors dag som vilken annan söndag som helst.

  • Deceree1

    Jag får nog blommor. Kanske en tårta :) min stora sorg är att jag inte längre har en mamma att fira.... Vi firade alltid henne med blommor och blader. Vi samlades hela släkten på tårta. Även på Fars dag förstås.

  • detkanskefunkar

    Jag förväntar mig ingenting. Vi brukar inte fira varken morsdag eller farsdag med något speciellt. Det brukar bli en liten fika, och ibland - om jag har tur - så pysslar barnen med mitt hår en liten stund (de vet att jag gillar det).

  • Mrs Okänd

    Jag önskade mig ett bidrag till Barncancerfonden "från" mig och min döda mamma. Och teckningar från barnen (de är äldre än vad som beskrivs i TS).

  • linnéa001

    Jag förväntar mig absolut ingenting. Man kan inte begära att folk ens ska komma ihåg sådana dagar när de inte finns med i digitala kalendrar.

    Dock fick jag ett grattis den 10 maj (på mail då sambon var bortrest. Detta för att det var mors dag i hans land då, liksom i de flesta andra europeiska länder. Det är mitt första år som mor/mamma så det var faktiskt lite kul.

    Min mamma brukar bli lite upprörd om jag glömmer så henne försöker jag komma ihåg att gratulera.

  • tulip79

    Bara att bli ihågkommen är trevligt. Förra året kom sambon bara ihåg sin mamma o hade ingen tanke på att jag också är mamma...

  • Cornellia

    Jag förväntar mig att min man hjälper min son att fira mig på mors dag. Sen vad det firandet består i är ganska oviktigt, men uppmärksammas ska det.

    Ser det som en självklarhet att man som förälder hjälper sitt barn med saker hen är för liten för att hantera.

  • mammalovis

    På något sätt kan de väl fira, om det så bara är med en lott. Barnen har ingen koll på mors dag och sambon är borta större delen av dagen, så jag tror det glöms bort i år.

    Förra året fick 3-åringen pengar från mormor att köpa en present för, så det blev en elektrisk filt som ännu inte är uppackad.

  • Varit där

    Det är min ffödelsedag då med men min sambo jjobbar och börjar 6.45 så förväntar mig inte så mmycket

  • Maddi

    Vi firar inte mors eller fars dag. Vi är föräldrar året runt, inte bara under en dag en gång om året.

  • Donum
    tulip79 skrev 2015-05-29 15:08:12 följande:

    Bara att bli ihågkommen är trevligt. Förra året kom sambon bara ihåg sin mamma o hade ingen tanke på att jag också är mamma...


    Kunde ha varit jag det. I min värld är det barnen som firar mamman på mors dag så jag har gjort precis samma sak - kommit ihåg min pappa på fars dag men inte ägnat en tanke åt att fira barnens far.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Mascaraklumpar

    Mors dag handlar för mig om att uppmärksamma just sin mamma. Kommer inte uppmärksamheten direkt från barnet så skulle det bara kännas falskt och poänglöst, tycker jag. Det blir lite som att få en romantisk present från ens man som han själv inte ägnat en tanke åt utan bett någon annan välja ut och köpa.

  • fluu

    Det vanliga, frukost på sängen, en liten present, ett grattis och glada miner(från sambon iaf ).


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Tjejer! Vad förväntar ni er på mors dag?