• Anonym (TS)

    Vart ringa för akut hjälp med vårt förhållande?

    Min sambo och jag håller på att glida isär totalt, Jag måste prata med någon omedelbart. Fick åka hem från jobbet för jag klararbinte av att tänka på allt och inte kunna sortera. Vart kan jag ringa?? Snälla hjälp, blir uppäten av mig själv.

  • Svar på tråden Vart ringa för akut hjälp med vårt förhållande?
  • Påven Johanna

    Akut hjälp för relationsproblem? Det verkar i mitt tycke lite väl panikartat. Men tja, jourhavande kompis och präst och sådant finns väl. 

  • Anonym (h)

    Familjerådgivning? Psykolog? Men kanske är väntetider.

  • SupersurasunkSara

    Det är väntetider nästan överallt. Störst chans är nog att ringa din kyrka och få prata med en präst eller en diakon. Eller möjligen då jourhavande kompis eller liknande.

    Alt fråga här.

  • Anonym (TS)

    Ja det är panikartat Påven Johanna. Mitt liv håller på att gå i spillror och jag behöver hjälp NU! Familjerådgivningen i min stad är stängd för dagen och jag måste få prata med någon som kan ge mig nåt konkret att tänka kring just nu.

    Är jättedålig på att söka rätt på nummer och sånt på nätet. Vad kan en präst eller psykolog göra. Jag bara grina för tillfället. Klarar verkligen inte av det här!

  • Anonym (...)

    Man ringer vänner eller familjemedlemmar man litar på och ber dem vara med och medla i diskussioner, gärna någon som klarar av att vara lite objektiv.

    Sitt privatliv lämnar man hemma...

  • Anonym (TS)

    Vad menar du med att man lämnar sitt privatliv hemma?

    Har redan pratat med vänner, familj, vi behöver ingen medlare. Vi behöver någon som talar om vad vi ska göra för att det ska bli bra igen, jag behöver råd och tips om hur jag ska ta mig igenom den här delen nu!

  • Påven Johanna
    Anonym (TS) skrev 2015-05-29 11:41:56 följande:

    Ja det är panikartat Påven Johanna. Mitt liv håller på att gå i spillror och jag behöver hjälp NU! Familjerådgivningen i min stad är stängd för dagen och jag måste få prata med någon som kan ge mig nåt konkret att tänka kring just nu.

    Är jättedålig på att söka rätt på nummer och sånt på nätet. Vad kan en präst eller psykolog göra. Jag bara grina för tillfället. Klarar verkligen inte av det här!


    Din känsla är att ni håller på att glida isär och det gör dig panikslagen på ett sätt som får dig att tro att du behöver någon sorts akut vård? Brukar du må dåligt?

    Att söka upp ett nummer på nätet är ju inte svårare än det är att logga in här. Sök på jourhavande kompis eller präst plus din egen församling. Det ger dig ju något konkret att sysselsätta dig med.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (TS) skrev 2015-05-29 11:51:42 följande:

    Vad menar du med att man lämnar sitt privatliv hemma?

    Har redan pratat med vänner, familj, vi behöver ingen medlare. Vi behöver någon som talar om vad vi ska göra för att det ska bli bra igen, jag behöver råd och tips om hur jag ska ta mig igenom den här delen nu!


    Skriv vad det handlar om då. Jag har tid att svara. Vill du hellre maila så kan du maila här: ellaella72@hotmail.com, men skriv då isf att du mailat så jag kollar där
  • Fiona M
    Anonym (TS) skrev 2015-05-29 11:51:42 följande:

    Vad menar du med att man lämnar sitt privatliv hemma?

    Har redan pratat med vänner, familj, vi behöver ingen medlare. Vi behöver någon som talar om vad vi ska göra för att det ska bli bra igen, jag behöver råd och tips om hur jag ska ta mig igenom den här delen nu!


    Ingen annan kommer tala om hur det bli bra, däremot kommer ni, under tid, få ventilera era känslor och hur ni vill ha det, och få hjälp att kommunicera hur ni kommer dit.

    Det finns ingen quick fix.
Svar på tråden Vart ringa för akut hjälp med vårt förhållande?