• Anonym (Nillan)

    Vad fan ska jag göra?

    Min man påpekar saker när det gäller "bonus barnet". Att jag behandlar våra barn vi har ihop annorlunda, det är väl inte ett dugg konstigt jag har födit och uppfostrat dem.

    Tex påpekar han att jag när jag köper kläder till "bonusbarnet" köper jag inte lika dyra kläder som till våra barn vi har ihop.

    För mig är detta väldigt logiskt då "bonusbarnet" bor här varannan helg och har en mamma som både har hela barnbidraget och underhåll.

    Bonusbarnet vart till genom att min man var otrogen och mamman vägrade göra abort för hon trodde att hon skulle "få ett liv" med min man och att han skulle lämna mig.

    Vi tog oss igenom det och jag acceptera situationen.

    Bonus barnet har bott mer hos släktingar än hos mamman då mamman tyckte det var bättre att ägna livet åt supa o ligga runt med halva staden.

    Och inte låtit bonus barnet bott hos oss pga att hon vill inte förlora barnbidraget och underhållet.

    Mamman har även bråkat med mig flertal ggr, hotat mig med stryk. Hoppat på mig på en fest hos en gemensam vän.

    Lång historia kort, MEN trotts allt det här förstår inte min man att jag har svårt att knyta an till bonusbarnet.

    Vart lite luddigt och osammanhängande men ni kanske kan förstå ändå.

    Tips?

  • Svar på tråden Vad fan ska jag göra?
  • Anonym (:()

    Känns som du har mycket agg i mot din man och den andra kvinnan... Konstigt, NEJ!!! Helt naturligt!!! Men det är dom du ska riktiga hatet mot, specejällt din man... Du måste bearbeta detta, det är han som har svikit dig... Den andra kvinnan har inget med dig att göra, även om super och är slampig osv osv... Så är det din man som svek!!! Du måste hitta ett sett att acceptera det och gå vidare!!! Du kan INTE ta ut det över barnet!!! Den valde inte att bli till!!! Det är inte dens fel!!! Vet att det är svårt men du får inte skilja på barnen, så är det!!!!! Du får inte ta ut din bitterhet på barnet!!! Du får inte vissa att du tycker det barnet inte är värt lika mycket!!!! Nu måste du vara vuxen!!!! Förstår att det är svårt, men klarar du inte det... Kanske du ska tänka om... Nu är barnet här och du har ingen rätt att behandla den som mindre värd!!! All din sorg och ilska får du faktist ta ut över din man, det är den ända personen som gjort fel i mot dig. Själv hade jag aldrig stannat!!!!

  • Anonym (usch)

    Usch vilken jobbig situation ts :(
    Jag tycker du ska skaffa en psykolog så du har någon att prata ut med ordentligt!
    MEN, snälla ta inte ut det mot barnet... Det har ju faktiskt inte gjort något fel alls. Förstår att det är svårt, men du måste hitta ett sätt att komma över den biten!

  • Anonym (skärpning)

    Så du straffar barnet för att du avskyr barnets mamma och har svårt att komma över din mans otrohet?

    Att mamman får underhåll och barnbidrag betyder inte att barnet ska ha en sämre standard än era gemensamma barn, i ert hem.

    Väx upp och sluta avsky barnet!

  • Anonym (A)
    Anonym (Nillan) skrev 2015-05-29 11:57:59 följande:

    Min man påpekar saker när det gäller "bonus barnet". Att jag behandlar våra barn vi har ihop annorlunda, det är väl inte ett dugg konstigt jag har födit och uppfostrat dem.

    Tex påpekar han att jag när jag köper kläder till "bonusbarnet" köper jag inte lika dyra kläder som till våra barn vi har ihop.

    För mig är detta väldigt logiskt då "bonusbarnet" bor här varannan helg och har en mamma som både har hela barnbidraget och underhåll.

    Bonusbarnet vart till genom att min man var otrogen och mamman vägrade göra abort för hon trodde att hon skulle "få ett liv" med min man och att han skulle lämna mig.

    Vi tog oss igenom det och jag acceptera situationen.

    Bonus barnet har bott mer hos släktingar än hos mamman då mamman tyckte det var bättre att ägna livet åt supa o ligga runt med halva staden.

    Och inte låtit bonus barnet bott hos oss pga att hon vill inte förlora barnbidraget och underhållet.

    Mamman har även bråkat med mig flertal ggr, hotat mig med stryk. Hoppat på mig på en fest hos en gemensam vän.

    Lång historia kort, MEN trotts allt det här förstår inte min man att jag har svårt att knyta an till bonusbarnet.

    Vart lite luddigt och osammanhängande men ni kanske kan förstå ändå.

    Tips?


    Jag tycker att du gör helt rätt!

    Du väljer helt själv hur mycket pengar du lägger på bonusbarnet.
  • Anonym (P)

    Säg till pappan att ge dig extra pengar. Så du kan handla för bonusbarnet med. Bonusbarnet är hans huvudansvar.

  • Anonym (skärpning)
    Fiona M skrev 2015-05-29 13:07:24 följande:

    Varför ska du betala alls för barnet?


    S.k "gemensam ekonomi" kanske?
  • Anonym (:()
    Virriga Vera skrev 2015-05-29 13:16:54 följande:

    Jag måste ha missuppfattat något, på vilket sätt tar TS ut något på barnet? Är det inte bonusbarnets föräldrar som har ansvar för att det skall handlas kläder till barnet?


    "Att jag behandlar våra barn vi har ihop annorlunda, det är väl inte ett dugg konstigt jag har födit och uppfostrat dem."

    Nu sköter väl Ts inköpen av kläder också... Och då köper billigare till bonusbarnet... Tror du inte barn märket sånt???? Man får aldrig behandla barn olika, det är något som sätter sig i ett barn!!! Vakna!!! Apsolut kan pappa slänga in mera pengar osv och det tror jag han gör om hon ber... Tror bara Ts är väldigt bitter och det är något hon måste jobba med!!! Själv skulle jag inte stanna!!! För jag vet att jag antagligen skulle bli som hon :(
  • Fiona M
    Anonym (skärpning) skrev 2015-05-29 13:13:24 följande:

    S.k "gemensam ekonomi" kanske?


    Då kan väl pappan ta ansvar och handla för barnet när han ställt till det?

    Känns inte helt fel att han betalar för sin otrohet utan att kräva mer av TS än att hon accepterar barnet.
Svar på tråden Vad fan ska jag göra?