• Anonym ((mamma 32år))

    Ont i ena bröstet och brännande känsla

    Jag börjar bli rejält orolig. I ca 3-4 veckor har jag haft lite ont i mitt vänstra bröst. Inte jätteont utan bara lite "irriterande" ont och det har gjort mer ont när hag rört mig eller kommit åt bröstet.

    Jag har försökt känna efter ev. knöl men vågar inte riktigt då jag är livrädd att hitta något.

    De senaste dagarna har det hela blivit värre.

    Jag har fått mer ont i bröstet och det gör ont precis hela tiden. Idag har jag även en brännande känsla på sidan bröstet och upp under armen. Det har jag inte haft innan. Jag har kontaktat läkare och fått tid om en vecka vilket känns som en evighet just nu eftersom jag upplever att det blivit sämre för varje dag.

    Vad sjutton kan det här vara och hur orolig bör jag vara egentligen? Är det ok att vänta en vecka en sån här gång?

    Självklart kommer tankar om cancer upp i huvudet hela tiden och jag är rädd

  • Svar på tråden Ont i ena bröstet och brännande känsla
  • Akua

    Gör det mer ont när du rör dig kan det vara musklerna som gör ont, ganska typiskt för det.

  • Anonym (J)

    Om det är till nån tröst har jag haft så många ggr från o till i flera år. En brännande, svidande och stickande känsla. Ibland på sidan, under eller ibland som hugg på olika ställen i ett av brösten, oftast det vänstra. När jag gick till bröstmottagning första gången sa läkaren där att de flesta kvinnor får så någon gång i livet. Det kan vara körtlar, muskler, stress etc. Knölar i bröstet känns ju i regel inte alls ur smärtsynpunkt. Gå till läkare o gör mammografi och/el UL och kolla, det har jag gjort när något oroat mig.

    Ser du nåt på huden? Är det rött, svullet, konstigheter på huden?

Svar på tråden Ont i ena bröstet och brännande känsla