• Nellie2011

    Om ens mens kommer 1 ve sent, när bruka nästa komma vid den "normala tiden för mens" eller den ändrar datum då?

    Bruka ha mens slutet av månaderna runt 26-29 men denna kom en ve sent ungefär. När kan jag räkna med nästa mens? Vid de "nya datumet för mensen" eller då jag bruka ha den?

  • Svar på tråden Om ens mens kommer 1 ve sent, när bruka nästa komma vid den "normala tiden för mens" eller den ändrar datum då?
  • Pimpinellan

    Det beror ju helt på när din äl infaller. Kommer den som brukligt kommer mensen enligt din vanliga cykellängd.

  • LillaBlommaGul

    Min mens har alltid kommit tillbaka till "ursprungsdatum". Mina äggstockar är väl förprogramerade eller nått.

    Efter graviditet och amning, efter bad i kallt vatten, efter ätstörningar, osv, osv, osv.

  • Nellie2011

    Aha okeu. För hade mens slutet av mars sen ingen i april o fick nästa 4 maj. Så vet inte när nästa ska komma. Får väl se ti nästa vecka eller om den med tänker klydda. Vet inte när äl är faktiskt.

Svar på tråden Om ens mens kommer 1 ve sent, när bruka nästa komma vid den "normala tiden för mens" eller den ändrar datum då?