• Lalinandanenon

    jag går under snart!

    Då har min inställt sig till den inte så smickrande situationen av att blivit bedragen! Jag har varit tillsammans med samma kvinna i 17 år, vi har 3 barn och varit gifta i 7 år.  


    Detta hände för 10 år sedan, och det skedde med en nära vän till mig. Det pågick flera månader bakom min rygg. Jag fick reda på detta för några dagar sedan och jag är helt förkrossad.


    Jag kan på fullt allvar säga att jag hört till kategorin att anse att man aldrig kan förlåta en otrohet, speciellt som om det nu hänt med en vän. Jag hade direkt sagt åt den berörde att ?lämna ludret? eller nåt sånt.


    Nu när jag befinner mig i samma situation så tänker jag helt annorlunda! Allt bara snurrar och jag försöker att förstå. Jag tänker tillbaka på tiden som var då med fasa. Jag minns att som jag kände det var ett lyckligt förhållande plötsligt blev kallt och hon blev frånvarande och jobbade och jobbade.


    Det var en mycket jobbig tid på alla sätt och vis men det blev bättre och bättre och sedan t om mycket bra och vi skaffade då vårt första barn.


    Så här nu i efterhand känns det jäkligt bittert när jag tänker på att samma kille som hon låg med var den som jag anförtrodde mig åt för att jag mådde så dåligt. Jag sade t om att jag var glad att han fanns och lyssnade på mig! Snacka om att jag känner mig extra bedragen. Jag känner det som en kniv i bröstet hela tiden, jag kan inte sova, eller äta! Det var hon som avslutade deras förhållande då hon inte ville såra mig mer.


    Min fru är förkrossad nu också! Vi sjukskrev oss när detta kom fram och har nu pratat och pratat och pratat i 2 -3 dagar. Hon vill göra allt som står i hennes makt för att jag inte lämnar henne och svär på att hon inte är samma människa längre. Hon ångrar sig så otroligt mycket!


    Jag vet inte hur jag ska tackla detta! Allt är bara en stor röra. Vi bor i en kåk med 3 barn. Vi har precis anlitat en byggfirma som ska bygga ut kåken i sommar. En utbyggnad vi har planerat flera år som nu äntligen blir av ( eventuellt då?).


    Ingen av oss kommer att ha råd att bo kvar ensam. Vi har 3 barn och gemensamma vänner. Vi tjänar ganska bra och har ett lyckligt liv.


    Det är fan inte bara att lämna det! Samtidigt så vet jag att jag ALDRIG kommer att se henne på samma sätt igen. Den människa jag älskar och har levt nästan hela mitt vuxna liv med visar sig nu vara en annan.


    Jag vet varken ut eller in. Jag är bara så otroligt jävla ledsen och skivan med dem tillsammans och när de planerade att svika mig snurrar hela tiden i huvudet.


    Hon vet inte varför hon gjorde det, han visade intresse och hon blev smickrad! Sexet dem mellan var inte speciellt bra ( av nån anledning är det viktigt för mig). Det var mer för att hon gillade hans uppmärksamhet. Hon ångrar sig som sagt väldigt mycket och ?gör allt? för att vi ska glömma och gå vidare. Hon vågade inte säga nåt då för att hon ?visste att jag skulle lämna henne? och för att hon fortfarande älskade mig. Fan det låter helt sjukt nu!


    Jag och min sida har väldigt svårt att förlåta att hon inte sagt något tidigare. Själva sexakterna dem mellan bryr jag mig faktiskt inte så mycket om ( även det kommer som en chock nu märker jag). Det som gör mest ont är att de planerade det efter de hånglat första gången ( jag sov bredvid då i ett annat rum för övrigt). Och att den människa jag trodde jag kände visar sig vara en annan!

  • Svar på tråden jag går under snart!
  • Anonym (fy va hemskt!)

    Jag vet inte vad jag ska säga. Förjävligt. Ännu värre att det var med en vän. Fy fan. Båda av dem har ju gått bakom ryggen på dig. Hur kom detta fram?

  • Lalinandanenon

    Det låter så jäkla sjukt nu. men jag tror att jag nog "valt" att inte gå vidare med att konfrontera honom. Kalla det att jag vetat "innerst inne" eller nåt. Jag vet ju att det blev sämre mellan oss efter en fest vi var på när de var med varandra första gången. ( när jag sov) Kontakten med den killen upphörde mer och mer när det blev bra mellan oss igen. Nu har vi ingen kontakt övht! Han är ett svin!

    Det är lätt att se saker och ting så här i efterhand. Men tiden då för 10 år sen när min fru blev helt annorlunda har alltid varit jobbig och vi har aldrig pratat ut om den tiden. Hon har alltid sagt att " hon vill glömma den tiden".
    Av nån anledning pratade vi om den tiden för ett par dagar sedan och då kom det fram.

  • Liggasked75

    Hur fick du veta om bedragandet ? , sa hon det själv ? . Hon kanske egentligen vill skiljas och nämner då detta ?

  • Lalinandanenon

    Nej hon vill inte skiljas!


    Jag ( vi) har inte gråtit så här mycket i hela mitt liv och jag märker att jag vill förlåta och gå vidare men är så jäkla rädd. Jag skäms för att jag blivit utsatt för detta men känner inte att jag vill ut och ?hämnas? eller nåt. Jag vill bara att det onda försvinner så att det kan bli som det var innan.


    Även det skäms jag för, jag är fan patetisk och jävla omanlig!


    Usch vad jobbigt det här är! Fan jag älskar ju henne så jävla mycket!


    Allt jag vet nu är att ingenting någonsin kommer att bli sig likt!

  • Anonym (fy va hemskt!)

    Okej. Ja jag håller med om att den killen är ett svin, så behandlar man inte vänner. Bra att du inte har kontakt med honom. Men jag tycker det är jävligt respektlöst av din fru att ha sex med din vän.

  • Anonym (fy va hemskt!)

    Du är inte patetisk och omanlig! Det precis det din fd vän är. Han är ju en fjant om nåt.

  • Birgitta02

    Sätt det i perspektiv. Det är tio år sen. Men din chock är ny. Och det är förståeligt att du är förbannad och sårad. Men - det är faktiskt tio år sen. Ni har haft det bra de här tio åren. Och det måste ju vara värt något.

    Hade jag varit du så hade jag fortsatt prata med min partner. Reda ut. Gråta och rasa. Men med tanke på att ni haft en bra relation sen dess så måste det ju vara värt en hel del att försöka gå vidare och dessutom förlåta.

    Att din vän hookade upp det med din fru är förjävligt. Så gör man inte. Och hon hade den dåliga smaken att hångla och ha en relation med din vän. Ett otroligt svek. Men..... gå vidare. Om du kan. Släng inte alla de här åren i sjön. Ni har haft tio bra år efter händelsen och det är nog det ni får bygga vidare på.

  • Anonym (Man)

    Tycker du reagerar väldigt sunt ! Absolut inte omanligt !!
    Hur har åren varit efter den här perioden ?

  • Lalinandanenon

    Vi har haft det väldigt bra. Egentligen alltid förutom den tiden för 10 år sedan.
    Vi har alltid haft ett härligt sexliv och visat varandra kärlek.
    Jag är så jävla besviken på att hon gjort såhär..

    Hon är väldigt "fjäskig" nu om man säger så. Idag är första dagen vi jobbar och hon har mailat säkert 10 gånger och sagt att hon älskar mig.

    Kanske dags nu att säga att jag kommer att lägga 50 000 på ny HIFI. ha ha ha!

  • Anonym (Man)
    Lalinandanenon skrev 2015-05-29 14:55:33 följande:

    Vi har haft det väldigt bra. Egentligen alltid förutom den tiden för 10 år sedan.
    Vi har alltid haft ett härligt sexliv och visat varandra kärlek.
    Jag är så jävla besviken på att hon gjort såhär..

    Hon är väldigt "fjäskig" nu om man säger så. Idag är första dagen vi jobbar och hon har mailat säkert 10 gånger och sagt att hon älskar mig.

    Kanske dags nu att säga att jag kommer att lägga 50 000 på ny HIFI. ha ha ha!


    Spontant skulle jag säga: Kör vidare ! En gång är ingen gång, som man brukar säga... Fast jag förstår att du känner dig sviken. Du får lägga + mot -. Men som det låter har ni ju det bättre en många andra. Sen är det nog bra att låte det gå ett taf och se hur du känner dig då....
    Ha ha ha, ja köp en HIFI, du har ju trumfkortet på handen nu !
Svar på tråden jag går under snart!