• Anonym (Men kära lilla Familj­eliv)
    Äldre 29 May 14:54
    2404 visningar
    37 svar
    -1
    37
    2404

    Skattebetalande barnfamiljer sparkas ut på gatan-deras hem blir flyktingboende

    http://www.vf.se/nyheter/torsby/hyresgaster-kastas-ut-att-skapa-asylboende

    Skattebetalande hyresgäster kastas ut från sina hem, ska bli flyktingboende.

    Tankar kring ämnet?
    Hur hade du reagerat om du utsparkad ur ditt eget boende?
    Är det rätt eller fel att kasta ut skattebetalande barnfamiljer bara så där och ersätta deras boenden med flyktingar?

     
  • Svar på tråden Skattebetalande barnfamiljer sparkas ut på gatan-deras hem blir flyktingboende
  • Äldre 29 May 15:09
    #1

    En månad är inte rätt. Tre hade varit rimligt. Klar ägaren har rätt att byta inriktning på ett hus.

  • Anonym (Men kära lilla Familj­eliv) Trådstartaren
    Äldre 29 May 15:09
    #2

    Jag glömde att tillägga en liten grej.
    Nämligen en fråga angående kapitalismen. Vilken roll anser du att kapitalismen har i detta?

  • Äldre 29 May 15:16
    #4

    Det är inte kapitalistiskt att se till allas behov. Flyktingboenden behövs.

    Jag är realist annars hade jag tyckt de skulle bygga nytt till flyktingarna istället.

  • Äldre 29 May 15:20
    #5

    Vad har kapitalismen med det här att göra?

  • Äldre 29 May 15:22
    #6
    Kapitalismen skrev 2015-05-29 15:20:52 följande:

    Vad har kapitalismen med det här att göra?


    Har du missat att flyktingboenden är nåt av det mest luckrativa som finns i dagens sverige.
  • Äldre 29 May 15:25
    #8
    asta66 skrev 2015-05-29 15:22:22 följande:
    Har du missat att flyktingboenden är nåt av det mest luckrativa som finns i dagens sverige.
    Uppenbarligen! Det låter intressant och det måste jag kolla upp.
  • Äldre 29 May 15:25
    #9

    Det är underhållande hur arg och okunnig du är.

    Jag är emot att privata aktörer gör vinster på skattepengar men det var inte din frågeställning i TS.

  • Ciciri
    Äldre 29 May 15:29
    #10

    Hemskt. Jag är mest förvånad över att VF vågade skriva om det.

  • Anonym (Men kära lilla Familj­eliv) Trådstartaren
    Äldre 29 May 15:29
    #11
    Lena skrev 2015-05-29 15:25:45 följande:

    Det är underhållande hur arg och okunnig du är.

    Jag är emot att privata aktörer gör vinster på skattepengar men det var inte din frågeställning i TS.


    "En månad är inte rätt. Tre hade varit rimligt. Klar ägaren har rätt att byta inriktning på ett hus"

    Det rimliga hade snarare varit att borgaren som har kastat ut dessa familjer sattes i fängelse.
  • Äldre 29 May 15:32
    #12

    Ja det verkar ju lite väl kort varning. 3 eller 6 månader hade varit rimligt. Såklart ska en privat ägare av en fastighet förändra fastighetens syfte inom rimliga gränser. 

Svar på tråden Skattebetalande barnfamiljer sparkas ut på gatan-deras hem blir flyktingboende