• Carolinamki

    Det här med gudföräldrar..?

    Nu är det såhär, om ca 2 månader ska jag och sambon döpa vårat barn. Vi har bestämt gudföräldrar men nu har det uppstått personligt dilemma som gör mig riktigt förbannad.

    En av gudföräldrarna är "vän" men en person som kränkt mig rejält för ca 5 år sen (hen tyckte det var jätte roligt att försöka köra upp en tv-dosa i rumpan på mig. Utanför kläderna dock. Men ändå en jävligt kränkande handling) dessutom har hen betett sig som en riktig skitstövel då jag var vän med hen.

    Till saken,

    Varken jag eller min sambo vill träffa hen och det är gudmodern medveten om då min sambos syster har sagt till henne vad hen gjorde mot mig (även där jävligt dålig stil av sambons syster)

    Igår var vi och hälsade på gudmodern och under tiden jag inte var i närheten så hinner hon vräka ur sig till min sambo :

    "Varför tycker inte (jag) om *****"

    "Ja för att hen har varit elak "

    " ja det vet jag väl, men är det inte dags hon släpper det?"

    Detta fick jag veta av min sambo då vi kom hem. Vad fan ska jag göra? Blir så jävla förbannad. Känner mig oerhört besviken på både gudmodern och sambons syster som jag litade på.

    Gudmodern är ingen människa jag vänder mig till vid problem, jag valde henne som gudmor för att hon är en stabil människa och som jag vet skulle vara bra med vårat barn.

    Känner att jag inte vet hur jag vill göra längre, jag känner att jag inte vet om jag vill att mitt barn ska ha en gudföräldrer som anser att sånt är att glömma. Om mitt barn blir utsatt för något sånt så ska mitt barn inte bli tillsagd att glömma det om mitt barn störs av det.

    Jag kanske är fjantig som inte vill släppa, men sånt ligger kvar och det verkade mer som att gudmodern tyckte det var jobbigt att inte alla kan umgås samtidigt..

  • Svar på tråden Det här med gudföräldrar..?
  • Anonym (gå vidare)

    Ärligt talat så verkar gudmodern vara en sund, frisk och vettig person, medan du verkar mer fixerad och osund?
    Hon har rätt i att du borde släppa det där. Ja, det var en kränkande handling, men vad vinner du på att älta det hela ditt liv? Släpp och gå vidare. Det var ju inte gudmodern som kränkte dig utan en annan person. Varför ska hin straffas för det?

  • Anonym (gå vidare)
    Anonym (gå vidare) skrev 2015-05-29 18:18:51 följande:

    Ärligt talat så verkar gudmodern vara en sund, frisk och vettig person, medan du verkar mer fixerad och osund?
    Hon har rätt i att du borde släppa det där. Ja, det var en kränkande handling, men vad vinner du på att älta det hela ditt liv? Släpp och gå vidare. Det var ju inte gudmodern som kränkte dig utan en annan person. Varför ska hin straffas för det?


    "varför ska HON straffas.."
  • Anonym (Min åsikt)

    Jag fattar inte, ni måste ju valt gudföräldrar själv, varför har du då valt någon du inte gillar? Ja, möjligtvis taskigt aV sambons syrra att "skvallra" men jag måste hålla med ovanstående om att utifrån det du skrev så är det inget att sura över förevigt. Har personen bett om ursäkt? Visste han/hon att du tog så illa upp av det? Om inte, utan att han/hon tror att du såg det som ett skämt så får du göra klart för personen att du inte tyckte det var roligt så kan ni lösa det istället för att du ska slösa onödig energi på att sura över en, i min mening, skitsak. Sen tror jag inte ditt barn kommer bry sig så mycket om vem dennes gudföräldrar är och vad deras värderingar är ändå.

    Rätta mig om jag har fel, men du verkar vara lättstött om du blir så arg för ovanstående sak, då förstår jag inte varför din sambo kände sig tvungen att berätta det för dig heller. Är du redan "ovän" med en gudförälder behöver han ju inte hälla tändvätska i elden och göra så att du blir sur på den andra med?

Svar på tråden Det här med gudföräldrar..?