• Anonym (bonusmamma)

    Hur skulle du ha tänk?

    Hon har ställt till ett helvete, polisanmälningar till höger och vänster. Ja hon gjorde allt när hon träffat en ny och ville ta med barnet och flytta till en ny stad.

    Meterlånga elaka sms om hur kassa vi var som "föräldrar" och hur vi inte skulle få ha barnet.

    Sen blir hon dumpad och börjar med ett fritidsintresse som tar tid = Hon behöver hjälp. Så varannan vecka blir inga problem och hon är mer än tillmötesgående. Kaoset som upptagit ett år av vårt liv stillas helt plötsligt.

    Vi andas ut och gör ALLT för att undvika konflikt för att hon inte ska börja med smutskastningen och anmälningarna igen.

    Vi flyttar så att barnet bor i samma område som henne och förskolan.

    Helt plötsligt kommer ett SMS, hon vill samåka med oss för att storhandla.

    Hur skulle du tänkt? Är ju jätteglad över att det fungerar nu men man blir ju nervös.

  • Svar på tråden Hur skulle du ha tänk?
  • Anonym (bonusmamma)
    Tines skrev 2015-05-29 17:34:44 följande:

    För mig hade hon fått åka med.....


    Men skulle du umgåtts med någon på det sättet efter de gjort din familjs liv till ett helvete bara för att vända när det passar henne bättre?
  • Långbenopluto
    Anonym (bonusmamma) skrev 2015-05-29 17:41:29 följande:
    Men skulle du umgåtts med någon på det sättet efter de gjort din familjs liv till ett helvete bara för att vända när det passar henne bättre?
    Men man umgås inte bara för att man följer med i en bil.....för att handla!

    På dina inlägg så märker jag att du inte vill låta henne följa med, så varför frågar du här?
  • Anonym (bonusmamma)
    Tines skrev 2015-05-29 17:43:27 följande:

    Men man umgås inte bara för att man följer med i en bil.....för att handla!

    På dina inlägg så märker jag att du inte vill låta henne följa med, så varför frågar du här?


    Så du menar att jag ska sitta tyst i bilen?
  • Långbenopluto
    Anonym (bonusmamma) skrev 2015-05-29 17:47:08 följande:
    Så du menar att jag ska sitta tyst i bilen?
    Kan du väl.... om du är så ouppfostrad....
  • Anonym (bonusmamma)
    Tines skrev 2015-05-29 18:19:36 följande:

    Kan du väl.... om du är så ouppfostrad....


    Ge dig, ingen logik i det du säger. Jag ska handla med henne utan att umgås med henne. Hör du inte själv?
  • Anonym (bonusmamma)

    Jag har själv velat fram och tillbaka. Såklart hon kan få följa med, det känns bra att kunna hjälpa henne. På samma gång känns hon extremt opålitlig och efter allt vet jag inte hur jag skulle kunna umgås med henne på ett naturligt sätt. Vill ju inte få ångest varje gång jag ska storhandla liksom.

  • Påven Johanna

    Jag hade hellre lånat ut bilen i den situation du beskriver. 

  • Anonym (bonusmamma)
    Påven Johanna skrev 2015-05-29 18:34:20 följande:

    Jag hade hellre lånat ut bilen i den situation du beskriver. 


    Ja det hade jag kunnat göra utan problem. Hon har inget körkort tyvärr. Det känns lite väl intimt för att jag skulle känna mig bekväm efter allt som hänt. Är jag larvig kanske, vet inte hmm... svårt
  • Påven Johanna
    Anonym (bonusmamma) skrev 2015-05-29 18:48:16 följande:
    Ja det hade jag kunnat göra utan problem. Hon har inget körkort tyvärr. Det känns lite väl intimt för att jag skulle känna mig bekväm efter allt som hänt. Är jag larvig kanske, vet inte hmm... svårt
    Det är väl naturligt och förståeligt att vara skeptiskt inställd till en människa som betett sig illa mot en. Men det är ju bra om man ändå kan gå vidare när det handlar om en person vars barn man har en relation till. Vad det kan innebära varierar emellertid stort mellan människor. Jag hade nog tagit ett djupt andetag och låtit den körkortslösa åka med vid något eller ett par tillfällen för att visa min goda vilja. Att ha det som regelbunden aktivitet hade jag däremot inte bundit upp mig för. 
Svar på tråden Hur skulle du ha tänk?