• Äldre 29 May 17:44
    1776 visningar
    10 svar
    10
    1776

    Vad tycks om dessa två pojknamn?

    Sitter i ett dilemma. Jag och sambon har kommit överens om två pojknamn Jasper och Parsa. Han gillar det förstnämnda mer och jag gillar det andra lite mer. Eftersom barnet kommer vara halviranie så måste namnet fungera både här och i mitt hemland.

    Har ni tips på andra namn så bidra gärna!

  • Svar på tråden Vad tycks om dessa två pojknamn?
  • Äldre 29 May 17:49
    #1

    Jag tycker att Jasper Parsa Efternamn, låter bra. Jasper som tilltalsnamn.

    Annat förslag: Arvin!

  • Äldre 29 May 18:16
    #2

    Jag gillar Jasper skarpt! Det är så vackert och låter snällt. Annars kanske Hani eller Josef kan passa?


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 29 May 19:14
    #3

    Jag gillar Jasper bäst. Ovanligt men ändå inte så folk aldrig hört det. Parsa har jag aldrig hört, dessutom risk för att folk tror att det är ett flicknamn (eftersom det slutar på A). Hellre Parsa som andra namn.

    Andra persiska namn jag gillar: Rostam, Navid och Cyrus. Fast Cyrus heter väl Kurush på persiska.

  • Äldre 29 May 22:16
    #4

    Tack för eran input! Verkar som det ligger en liten Jasper i magen då Cool

  • Äldre 30 May 13:40
    #5
    yasee skrev 2015-05-29 22:16:50 följande:
    Tack för eran input! Verkar som det ligger en liten Jasper i magen då Cool
    Kul!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Pentra
    Äldre 30 May 14:26
    #6

    Vilket namn som passar bäst beror på vilken dag i månaden barnet föds på. ... Jasper passar om han föds den 1:a eller den 10:e i månaden. Parsa passar om han föds den 6:e, 15:e eller den 24:e i månaden. ... Vänliga hälsningar, Pentra

  • Anonym (annor­lunda)
    Äldre 30 May 14:31
    #7
    Pentra skrev 2015-05-30 14:26:14 följande:

    Vilket namn som passar bäst beror på vilken dag i månaden barnet föds på. ... Jasper passar om han föds den 1:a eller den 10:e i månaden. Parsa passar om han föds den 6:e, 15:e eller den 24:e i månaden. ... Vänliga hälsningar, Pentra


    Hur menar du nu? Blir nyfiken.  :=)
  • Anonym (Finne­)
    Äldre 30 May 14:34
    #8

    Jag gillar Jasper bäst. Är finsk och på finska betyder parsa broccoli, så det går bort. Men vore det inte för den betydelsen (vilket ju inte spelar nån roll för er, såvida ni inte tänker bosätta er i Finland) är Parsa vackrare.

  • Äldre 30 May 15:01
    #9

    Jag tyckte Parsa var väldigt fint. Det påminner mig om något..hum. aja. Fint iallfall :)

  • MadHat­ter
    Äldre 30 May 16:05
    #10
    Xenia skrev 2015-05-29 19:14:52 följande:

    Jag gillar Jasper bäst. Ovanligt men ändå inte så folk aldrig hört det. Parsa har jag aldrig hört, dessutom risk för att folk tror att det är ett flicknamn (eftersom det slutar på A). Hellre Parsa som andra namn.

    Andra persiska namn jag gillar: Rostam, Navid och Cyrus. Fast Cyrus heter väl Kurush på persiska.


    Navid är så fint!
Svar på tråden Vad tycks om dessa två pojknamn?