• Anonym (Noelle)

    Missfall

    Hej! Jag sitter i skrivande stund med all frustration som min kropp nog får plats med.
    I lördags åkte jag in akut efter att jag fått en blödning. Blödningen kom ut tillsammans med en klump och hela min tillvaro stod still. Efter att ha plussat för första gången på stickan var det här och fortfarande är något utav det värsta jag varit med om. 

    Där och då såg man endast en liten klarhet i ultraljudet, det fanns ingen fosterstruktur även fast jag var i vecka 7+. Jag som gravid för första gången utan någon som helst erfarenhet, bara full av förväntan för jag visste inte ens då att det var ett missfall, så kunde jag inte riktigt få fram några riktigt bra frågor väl på plats.
    Vi åkte hem, kände att det kanske var något vanligt och fortsatte leva normalt. 

    Nu har det forsat blod i en veckas tid. Med flera sjukhusbesök är det enda konkreta svaret jag fått att det med störst sannolikhet är ett pågående missfall. 

    Känner nu att jag behöver höra lite solskenshistorier om ni har några, jag är inte riktigt där ännu att jag kan tänka positivt men jag försöker trots att jag fått läsa så mycket hemskt på vissa forum... 

    Hur har ni handskats med ert missfall, och vad har jag att vänta? Både jag och min sambo vill försöka igen så fort som möjligt. 

  • Svar på tråden Missfall
  • replica

    Usch, lider med er! Rynkar på näsan{#emotions_dlg.flower}

    Min första graviditet slutade i MA som upptäcktes i v. 10, började då blöda och åkte in på VUL. Visade sig att fostret hade dött i v. 5-6.. Efter några månader tror jag att jag fick ett väldigt tidigt MF, hann inte ta grav.test dock..

    Efter nästan 1 år så testade vi positivt igen! Men började blöda i v. 6, fick göra VUL men de kunde ej se något då.. Så fick komma tillbaka efter några veckor.. När vi gjorde nästa VUL så fick vi se ett pickande litet hjärta, lyckan var totalt! Fortsatte dock att blöda till v.13-14 ungefär, vilket var otroligt jobbigt psykiskt! Efter mycket om och men så slutade det dock väl, och idag har vi en snart 9 månaders pojk här hemma.

    Vill i vilket fall skicka ett gäng virtuella styrkekramar! Vet hur det är att behöva genomgå ett MF, det är fruktansvärt! All styrka till er båda!


     


    Kram!{#emotions_dlg.flower}


    "Practise makes perfect"
  • noellefiala

    Det är så himla tråkigt. Jag beklagar ditt missfall. Och gratulerar dig oerhört mycket över din lilla grabb! Rös till av din historia. Jag önskar jag kunde ha samma tur som du haft! Nästa gång ska vi dock se till att hålla alla tummar för att det blir en liten bebis till slut! 


     


    Tack så jättemycket! Ta hand om dig och din familj! 

    Kram!Hjärta

  • noellefiala
    replica skrev 2015-05-30 00:13:59 följande:

    Usch, lider med er! Rynkar på näsan{#emotions_dlg.flower}

    Min första graviditet slutade i MA som upptäcktes i v. 10, började då blöda och åkte in på VUL. Visade sig att fostret hade dött i v. 5-6.. Efter några månader tror jag att jag fick ett väldigt tidigt MF, hann inte ta grav.test dock..

    Efter nästan 1 år så testade vi positivt igen! Men började blöda i v. 6, fick göra VUL men de kunde ej se något då.. Så fick komma tillbaka efter några veckor.. När vi gjorde nästa VUL så fick vi se ett pickande litet hjärta, lyckan var totalt! Fortsatte dock att blöda till v.13-14 ungefär, vilket var otroligt jobbigt psykiskt! Efter mycket om och men så slutade det dock väl, och idag har vi en snart 9 månaders pojk här hemma.

    Vill i vilket fall skicka ett gäng virtuella styrkekramar! Vet hur det är att behöva genomgå ett MF, det är fruktansvärt! All styrka till er båda!


     


    Kram!{#emotions_dlg.flower}


    Det är så himla tråkigt. Jag beklagar ditt missfall. Och gratulerar dig oerhört mycket över din lilla grabb! Rös till av din historia. Jag önskar jag kunde ha samma tur som du haft! Nästa gång ska vi dock se till att hålla alla tummar för att det blir en liten bebis till slut! 



     Tack så jättemycket! Ta hand om dig och din familj! 


    Kram!Hjärta

  • Anonym (Missfall)

    Min första planerade graviditet slutade i missfall v 8 .  Blödde  otroligt mkt i en veckas tid .  .
    Efter ett tag blev jag gravid igen . Blödde i v 14 gick och gjorde ett VUL de sa att moderkakan höll på att släppa och jag skulle förvänta mig ett missfall . Men nu flera månader efteråt blev min lillkille 15 månader . Så lyckliga slut kan komma även om man blöder . . Synd att ni förlorade ert barn så jag hoppas nästa graviditet går bättre . 

  • Anonym (Lisa)

    Hade flera missfall, både MA och vanliga. Blev utredd utan att man fann några fel. Men.... Nu ligger en 10 månaders tjej i famnen och sover :) jag tog mina missfall så otroligt hårt, det var utan tvekan det värsta jag upplevt i mitt liv men nu får jag ju ändå se det som att de ändå gav mig just min dotter. Utan missfallen hade ju inte just hon kommit. Många styrkekramar till er!

  • noellefiala
    Anonym (Missfall) skrev 2015-05-30 03:04:56 följande:

    Min första planerade graviditet slutade i missfall v 8 .  Blödde  otroligt mkt i en veckas tid .  .
    Efter ett tag blev jag gravid igen . Blödde i v 14 gick och gjorde ett VUL de sa att moderkakan höll på att släppa och jag skulle förvänta mig ett missfall . Men nu flera månader efteråt blev min lillkille 15 månader . Så lyckliga slut kan komma även om man blöder . . Synd att ni förlorade ert barn så jag hoppas nästa graviditet går bättre . 


    Usch! Trött på att blöda nu. Känner mig så instängd i lägenheten för jag är så rädd att läcka... Grattis så jättemycket till din son! Längtar efter mitt lyckliga slut också! Solig
  • noellefiala
    Anonym (Lisa) skrev 2015-05-30 09:03:30 följande:

    Hade flera missfall, både MA och vanliga. Blev utredd utan att man fann några fel. Men.... Nu ligger en 10 månaders tjej i famnen och sover :) jag tog mina missfall så otroligt hårt, det var utan tvekan det värsta jag upplevt i mitt liv men nu får jag ju ändå se det som att de ändå gav mig just min dotter. Utan missfallen hade ju inte just hon kommit. Många styrkekramar till er!


    Har också blivit utredd utan att man fann några fel, det tog en evighet att bli gravid så bara den biten var en kamp. Grattis till din lilla tjej! Tack och kram tillbaka! :)
  • Anonym (Missfall)

    Kan säga att min lillkille kom till efter ivf . Då jag efter missfallet hade svårt att bli med barn igen . Både jag och min make utredes och var fullt fungerande . Men det ville sig inte mellan oss , när det kom till babygörande . Dock skall vi försöka få ett syskon med början nu i september . Jag håller tummarna för ditt lyckliga slut . 

Svar på tråden Missfall