• Anonym (Kaffedraken)

    Lågt HcG

    Hej !

    Jag och min sambo har försökt att skaffa barn under ca 1 års tid. Nu har jag äntligen blivit gravid! Däremot så har jag mycket oregelbunden ägglossning så det är svårt att veta hur långt gången jag är .. Teststickorna visar allt tydligare pluss (ökar i styrka) och Clearblue digital visade "Gravid" och "2-3". Jag har varit på VUL där dom inte såg mer än en förtjockar slemhinna. Gynläkaren sa : tidig graviditet, begynnande missfall eller utomkvedshavandeskap. Jag tog blodprov (Hcg) då och ännu ett prov 2 dagar efteråt . Idag fick jag svar att det hade ökat från 1345 till 1791 mellan tis och tors. Inte så mycket som dom hoppats på, men dom vill varken säga bu eller bä.

    Nytt VUL på torsdag (om 1 vecka) för att kolla om dom ser något då.

    Jag har inte ont. Jag blöder inte. Jag har graviditetssymtom (brösten ömmar, trött, illamående etc.)

    Jag vet inte om jag ska känna mig hoppfull eller om jag ska förvänta mig det värsta.. :(

    Borde jag vara orolig ?

    / Madde

  • Svar på tråden Lågt HcG
  • Anonym (Kaffedraken)
    Aleksandra Barnmorska skrev 2015-06-10 09:59:56 följande:

    Hej!

    Hur har det gått?


    Hej!

    Dom konstaterade ett pågående missfall på VUL nät jag var där.. Sedan blödde jag i en vecka och hade kramper och sen fick jag fruktansvärt ont i magen och åkte in på akuten. Jag opererades akut natten till torsdag denna vecka. Utomkvedshavandeskap. Graviditeten satt i vänster äggledare som då, till slut, sprack upp och jag började blöda i buken. Dom plockade ut äggledaren, tömde buken på blod och gjorde en skrapning. Så nu är det bara vänta på att allt detta lägger sig innan vi kan försöka igen. :(
Svar på tråden Lågt HcG