• Äldre 30 May 12:36
    5920 visningar
    10 svar
    10
    5920

    Har blivit kär i "fel kille"-vad fan gör man?

    Ursäkta om det blir lite rörigt, skriver detta i gråt och förtvivlan.

    Jag är otroligt förtjust i en kille sedan drygt ett halvår tillbaka

    Vi är bekanta med varandra men umgås inte privat. Han vet också att jag är intresserad, detta berätta jag på fyllan för honom. Han sade då att han inte är redo för en relation med någon just nu eftersom han har blivit så sårad tidigare

    tidigare.

    Ibland springer vi på varandra ute på krogen och hans beteende gör mig galen av förvirring och hopp som varvas med besvikelse.

    Förra gången vi sprang på varandra ropade han mitt namn på lång väg och sökte upp mig

    Han följde med ut och rökte och sen "råkade" han lämna krogen precis samtidigt som mig trots att vi efter rökningen skildes åt. Men jag gav en hint när jag skulle dra mig.

    Igår är det som en annan människa. Jag tog mod till mig och sökte upp honom. Vi gav varandra en lång och hård kram som avslutades med den där underbara rörelsen när man drar handen längs med hela ryggen. Han undvek dock ögonkontakt och verkade nästan obekväm i mitt sällskap. Efter en kort pratstund gick han till sina vänner och jag till mina

    Vi hade tydligen en gemensam bekant som vi träffade ute. Går fram till dom för att röka, folk droppar av för att gå in och när en full idiot också lämnar samtalet så säger denna kille: nu går vi in. Han går flera meter framför mig och just då sket jag i honom för jag blev så besviken. Under rökpausen ute står han dessutom och läser på nån jävla skylt om fordon. Som att han inte ville eller vågade titta åt mitt håll.

    Under kvällen säger han något som var likt en kniv i mitt hjärta. Vi har skrivit på en datingapp. Självklart lade jag in en hint och sa: Jag skrev till dig men du svarade bara en gång. Varpå han svarar: Aa jag vet jag ska svara på det. Är inte inne där så ofta...sen säger han: Vi får hålla kontakten! JAG BLIR TOKIG?!!! Först skiter han i att svara för att han "inte är online så ofta" sen vill han hålla kontakten?'!!

    Jag vet varken ut eller in. Detta är en väldigt fin kille med ett stort hjärta och en otroligt dynamisk personlighet som inte går att missa. Han tog bl.a. hand om mig när jag blev akut sjuk och mina vänner lika gärna kunde ingripit- men hand tog hand om situationen. Dessutom visade han tydligt att han lägger saker om mig på minnet-även små detaljer.

    Men hans beteende krossar mitt hjärta. Ena stunden söka upp och visa intresse- andra stunden unvikda och verka obekväm i min närvaro. Jag fixar inte detta jag blir så galet förvirrad och ledsen. Vi är båda i 25-årsåldern.

    Hur hade ni gjort? Några reflektioner?

    Tyvärr kan jag inte "bara glömma honom". Men jag måste göra något åt min inställning. Jag ORKAR INTE

  • Svar på tråden Har blivit kär i "fel kille"-vad fan gör man?
  • Äldre 30 May 12:58
    #1

    Efter krogen var han gullig och kärleksfull elr? Och då hände det grejer mellan er eller? Och det var efter det du fick den där avståndshållande kramen nästa gång ni sågs? Väldigt svårt att få ordning på händelseförloppen. När var det han hjälpte dig når du var akut sjuk? Först låter det som att du inte känner honom alls, sedan vet du massa saker om hur han är, snäll osv. Då måste ni ju fått tillfälle att prata ganska ingående. När var det?

    Mina teorier är: han är sugen på och intresserad av kontakt med tjejer men hans frihet och att inte vilja binda sig är ännu viktigare. Därför är han på en dejtingsida. Han känner sig dragen till dig men är rädd att få dig på halsen pga din kärleksförklaring vet han att han redan är viktig för dig och det skrämmer honom.

    Andra teorin är att han känner något åt det hållet du gör, men verkligen är rädd att bli sårad och därför håller emot. Alternativt rädd att såra dig.

    Jag tycker att du ska antingen bryta din crush på honom på de sätt du kan, antingen genom att träffa nån annan, hitta på massa kul saker med kompisar eller bara styra dina tanka åt det hållet.

    Eller fråga honom om han tycker att det finns något mellan er och i så fall vad det är.. Och vad det kan bli.

  • Äldre 30 May 13:10
    #2

    Om den här killen vill vara med dig på något annat vis än som vän så hade han sagt det.

    Jag tror han gillar dig, som vän, men att han tycker det är jobbigt att vara naturlig med dig för att han vet att du är kär i honom. Hans naturliga, snälla omhändertagande sätt får dig att hoppas, och det vill han inte och då vet han inte hur han ska hantera det.

    Kort sagt: Han är inte intresserad av ett kärleksförhållande med dig.

    Du kan inte glömma honom skriver du, jodå, det kan du, men om du när dina drömmar och förhoppningar med att möta honom ute och ty dig till honom så fort ni ses så kommer det att ta tid. Troligen kommer du då också att börja hata honom till slut.
    Bäst alltså att undvika vara där han är och om ni ändå ses, säg bara hej om du måste, men umgås inte med honom.

  • Äldre 30 May 15:07
    #3
    silvergirl skrev 2015-05-30 12:58:46 följande:

    Efter krogen var han gullig och kärleksfull elr? Och då hände det grejer mellan er eller? Och det var efter det du fick den där avståndshållande kramen nästa gång ni sågs? Väldigt svårt att få ordning på händelseförloppen. När var det han hjälpte dig når du var akut sjuk? Först låter det som att du inte känner honom alls, sedan vet du massa saker om hur han är, snäll osv. Då måste ni ju fått tillfälle att prata ganska ingående. När var det?

    Mina teorier är: han är sugen på och intresserad av kontakt med tjejer men hans frihet och att inte vilja binda sig är ännu viktigare. Därför är han på en dejtingsida. Han känner sig dragen till dig men är rädd att få dig på halsen pga din kärleksförklaring vet han att han redan är viktig för dig och det skrämmer honom.

    Andra teorin är att han känner något åt det hållet du gör, men verkligen är rädd att bli sårad och därför håller emot. Alternativt rädd att såra dig.

    Jag tycker att du ska antingen bryta din crush på honom på de sätt du kan, antingen genom att träffa nån annan, hitta på massa kul saker med kompisar eller bara styra dina tanka åt det hållet.

    Eller fråga honom om han tycker att det finns något mellan er och i så fall vad det är.. Och vad det kan bli.

    Okej ska förklara händelseförloppet lite bättre. Vi var på fest och på den festen blev jag akut sjuk. Timmen innan hade vi snackat på fyllan och jag berättade om mina känslor. En timme senare fick jag stopp i snoppen så att det gjorde djävulskt ont. Han var med mig inne på toan flera gånger och tog hand om mig innan ambulansen kom. När jag sedan var på väg till akuten fick jag veta i efterhand att en kompis och han pratat om mina antidepressiva mediciner. Han var enligt henne väldigt engagerad hur jag mår och om dom hjälper...

    Några veckor senare ses vi på krogen och det var den gången han var så kontaktsökande. Vi gick inte hem tillsammans men Jan visste att jag skulle dra vid 02 och exakt då skulle han också dra hem visade det sig. När vi skildes åt den gången var det en lång kram med smekning på min nacke från honom. Innan vi sågs på krogen sprang vi ihop på hans jobb (Han kom fram till mig) och han frågade utförligt hur jag mår och vad som hände med min penis den kvällen när jag blev så sjuk och gallskrek av smärta

    Och sen hände det igår. Fast kramen var inte avståndshållande igår. Han gjorde den där smekande rörelsen längs med min rygg innan han släppte taget- det tolkade jag inte som avståndstagande. Men vissa andra saker som jag skrev om igår gör mig ledsen. Han tittade en del åt mitt håll på dansgolvet och viskade i ett kör i sin tjejkompis öra- kändes obekvämt...

    Kanske är han intresserad men är så jävla rädd och vilsen?


  • Äldre 30 May 15:11
    #4
    SupersurasunkSara skrev 2015-05-30 13:10:07 följande:

    Om den här killen vill vara med dig på något annat vis än som vän så hade han sagt det.

    Jag tror han gillar dig, som vän, men att han tycker det är jobbigt att vara naturlig med dig för att han vet att du är kär i honom. Hans naturliga, snälla omhändertagande sätt får dig att hoppas, och det vill han inte och då vet han inte hur han ska hantera det.

    Kort sagt: Han är inte intresserad av ett kärleksförhållande med dig.

    Du kan inte glömma honom skriver du, jodå, det kan du, men om du när dina drömmar och förhoppningar med att möta honom ute och ty dig till honom så fort ni ses så kommer det att ta tid. Troligen kommer du då också att börja hata honom till slut.

    Bäst alltså att undvika vara där han är och om ni ändå ses, säg bara hej om du måste, men umgås inte med honom.

    Du har kanske rätt. Å ena sidan söker han kontakt och vill ha det. Nästa tillfälle dissar han och verkar rent av obekväm i min närvaro.

    Dock förstår jag inte en sak: Varför blir han bara obekväm ibland då? Den gången han sökte kontakt aktivt så visste han ju likt förbannat om mina känslor lika mycket som igår då jag kände att han dissade mig? Blir så förvirrad...


  • dwajo
    Äldre 30 May 15:42
    #5

    Han är inte intresserad. Hitta någon annan. 

  • Äldre 30 May 18:28
    #6
    SupersurasunkSara skrev 2015-05-30 13:10:07 följande:

    Om den här killen vill vara med dig på något annat vis än som vän så hade han sagt det.

    Jag tror han gillar dig, som vän, men att han tycker det är jobbigt att vara naturlig med dig för att han vet att du är kär i honom. Hans naturliga, snälla omhändertagande sätt får dig att hoppas, och det vill han inte och då vet han inte hur han ska hantera det.

    Kort sagt: Han är inte intresserad av ett kärleksförhållande med dig.

    Du kan inte glömma honom skriver du, jodå, det kan du, men om du när dina drömmar och förhoppningar med att möta honom ute och ty dig till honom så fort ni ses så kommer det att ta tid. Troligen kommer du då också att börja hata honom till slut.
    Bäst alltså att undvika vara där han är och om ni ändå ses, säg bara hej om du måste, men umgås inte med honom.


    Fan vad bra, då slapp jag skriva det - det här är nämligen mest troligt, baserat på det du skriver.
  • Äldre 30 May 20:51
    #7

    När han blir obekväm kanske han har en tjej på g någonstans inne på krogen och känner att det blir jobbigt att stöta på henne när du är i närheten.

    Ingen av oss vet, men en kille som är intresserad håller inte på så där.

  • Äldre 1 Jun 00:50
    #8

    Tack för era svar.

    Jag erkänner att detta är fruktansvärt svårt. Hade ju varit så många lättare om man visste "svart på vitt"- ovissheten och de tvetydiga signalerna är mkt värre än att faktiskt veta.

    Trots allt har vänner och kollegor upplevt att han rodnat eller kastat blickar mot mig när jag inte kollat åt hans håll. Dessutom är jag inte dum- jag kan oftast avläsa kramar och kramar. En vänskaplig kram upplevs annorlunda än en kram som döljer attraktion eller förälskelse. På samma sätt vet jag hur en obekväm kram känns.

    Men skit samma. På sätt och vis får jag skylla migsjälv för denna jävla soppa.När vi snackade i trapphuset på fyllan berättade jag hur jag kände. Han sa aldrig att han inte var intresserad- men han sa att han inte är mogen för en relation med någon pga hans historia av att bli sårad. Där var han ärlig och jag visste spelreglerna. Dock ville inte känslorna lyssna....

    Det här är bland det svåraste jag har varit med om i mitt 25-åriga liv

    . Trots en historia av 3 depressioner, tuff skilsmässa med päronen och en mamma som tog det hemskt illa när jag kom ut som gay så är detta det absolut tuffaste hittills Kanske är det bara för mycket nu med en flytt som väntar, ett jobb jag avskyr etc.

    Men jag har resonerat med migsjälv. Jag har kommit fram till följande beslut baserat på logik:

    Jag ska "ta detta som det kommer". Jag tänker inte jaga honom mer och inte heller ge upp. Det blir vad det blir och till stor del är jag maktlös inför vad framtiden har att erbjuda när det gäller denna underbara kille. Jag orkar inte mer, det blir vad det blir....

    Mitt hjärta håller på att gå sönder av smärta och förvirring- men jag måste försöka släppa taget och acceptera verkligheten som den är. Det är otroligt jävla svårt- men det är det klokaste jag kan göra.

  • Äldre 1 Jun 09:59
    #9

    Jag tog dig visst för en tjej, ber om ursäkt! Var därför jag skrev om han ens är intresserad av tjejer. Anledningen att jag antog det är nog att jag hade många tjejkompisar i 20-årsåldern som analyserade ungefär sådär. I alla fall är det ju bara att fråga eller släppa. Men tanke på vad han sagt innan så vill han tydligen inte bli ihop. Man kan bry sig mycket ändå och han är nog en sån som bara är så snäll. Alternativt intresserad men vill inte bli ihop.

  • Äldre 1 Jun 10:00
    #10

    Kan du inte se dig om efter någon annan? Ni har ju inte haft något så du vet ju ändå inte vad det hade blivit mellan er.

Svar på tråden Har blivit kär i "fel kille"-vad fan gör man?