• Lillifee

    Hur vet jag att Outlook har arkiverat mejlen?

    Då och då brukar jag få upp en ruta där det står att kvotan är fylld. Jag måste alltså arkivera mejl. Även fast jag gjort det så fortsätter denna ruta komma upp, jättejobbigt. Hur kan jag dubbelkolla att mejlen verkligen har arkiverats?

  • Svar på tråden Hur vet jag att Outlook har arkiverat mejlen?
  • sportpappa

    Om du arkiverat ett mail i outlook så hamnar det i en annan pst-fil. Om mailet är arkiverat så ser du det inte längre i dina vanliga mappar utan i den andra pst-filen.

  • därför

    Det första du måste kolla är att kommer e-post om full postlåda faktiskt från din e-postserver. Det förekommer falska felmeddelanden om full postlåda. Stötte senast idag på en sån case.


    Om arkiveringen av postådan inte hjälper så tyder det på att arkiveringsfilen räknas med i totala postlådan. (Eller att den ej utförts korrekt).


    Arkiveringen kan konstateras genom att kolla vad arkiveras enligt programmet och sedan se om det som arkiverats finns kvar på gamla stället. Du kan eventuellt se den arkiverade materialet under en annan rubrik, om det är definerat.

    Man kan även definera att den arkiverade filen finns på annat ställe än den aktiva, tex egen hårdskiva (dator), men det bör göras av nån kunnig. 

Svar på tråden Hur vet jag att Outlook har arkiverat mejlen?