• Äldre 30 May 15:08
    1611 visningar
    8 svar
    8
    1611

    omskuren eller Inte

    Omskuren eller inte vad tycker folket? snopp

  • Svar på tråden omskuren eller Inte
  • Anonym (inte)
    Äldre 30 May 15:19
    #1

    Inte! Snoppar är tillräckligt fula med förhud.

  • Anonym (ej omskur­en)
    Äldre 30 May 15:26
    #2

    Att suga en omskuren är som att suga på en glass ungefär.

  • AnnaZL
    Äldre 30 May 16:00
    #3

    Så länge snoppbäraren gjorde sin eventuella omskärelse i vuxen ålder och bestämde själv sär väl vilket so ok för mig. Avtändande att se ärret och tänka på övergreppet på det försvarslösa spädbarnet.

  • Äldre 30 May 18:16
    #4

    Jag föredrar icke-omskuren.

    Samtidigt måste jag säga att om jag blir kär i/tänd på någon som är omskuren så väljer jag inte BORT den personen bara pga det.

  • sextio­talist
    Äldre 30 May 18:44
    #5

    Ta bort den mest erotiska delen på mannen, inte en chans

  • Äldre 30 May 18:52
    #6

    Inte. Gillar intakta snoppar.

  • Anonym (Marcu­s)
    Äldre 31 May 10:15
    #7
    Kereza skrev 2015-05-30 18:16:54 följande:

    Samtidigt måste jag säga att om jag blir kär i/tänd på någon som är omskuren så väljer jag inte BORT den personen bara pga det.


    Skönt att läsa det tillägget. Jag fick omskära mig pga trång förhud vid 30 års ålder och man blir ju bedrövad om man läser de här trådarna (finns äldre trådar med betydligt fler svar), där de allra flesta kvinnor verkar tycka det är direkt avtändande med omskuren penis.

    Man får väl hoppas (och anta) att den kvinna man träffar ser i första hand till hur mannen är i övrigt och inser att även en omskuren penis trots allt "gör sitt jobb"...

  • Anonym ("natu­r-omsk­uren")
    Äldre 12 Nov 18:03
    #8
    sextiotalist skrev 2015-05-30 18:44:02 följande:

    Ta bort den mest erotiska delen på mannen, inte en chans


    Jag håller med dig så långt  som att jag som icke omskuren uppskattar att ha de nervändar kvar som jag har och att jag är emot att omskära i onödan till höger o vänster, tex på friska barn (I USA har det sagts, dör ca 100 barn eller fler om året pga omskärelse och operationer är alltid en risk) , men samtidigt trivs jag också bra med att min förhud är så kort att den stannar vid ollonkanten även i slakt tillstånd. Så jag har lite av båda världarna.

    Vad tänker du om en man med den konstruktionen ? Jag trivs med det och min dam har också någon gång uttryckt sig positivt om mitt "kortförhudade tillstånd". Jag läste någon artikeln enligt vilken risken för HPV-överföring från man till kvinna skulle vara något lägre för omskurna eller män med "naturlig omskärelse"-dvs kort förhud eller ingen alls eftersom en HPV-infektion skulle läka ut  lite fortare hos de männen. Så det kan i o för sig vara en fördel för mig som "naturligt omskuren". Kondom skyddar enligt en annan artikel jag såg inte lika effektivt mot HPV som mot en del andra könssmittor. Men jag är inte för allmän omskärelse. Det finns andra metoder att skydda sig mot HPV, kondom (fast den är inte helt tillförlitlig mot HPV, att  begränsa antalet sexpartners ,och  bra att inte röka-som visserligen inte skyddar mot själva smittandet , men däremot förstärker rökning o HPV varandras effekt o ökar än mer risken för livmoderhalscancer, som tar ca 300 liv om året har jag för mig i Sverige.
Svar på tråden omskuren eller Inte